موافقت نهایی پژوهشکده شورای نگهبان با آزادسازی واردات خودرو

یک نماینده مجلس از موافقت پژوهشکده با مصوبه مجلس درباره واردات خودرو خبر داد.

به گزارش تحریریه، تقی پور از نمایندگان شناخته شده مجلس ار موافقت پژوهشکده شورای نگهبان با بند مربوط به ازادسازی واردات خودرو در طرح مصوب مجلس خبر داد. هرچند اقای تقی پور اعلام کرد، این خبر حالت غیررسمی دارد.

هفته گذشته سیدمصطفی میرسلیم عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفته بود: با این اصلاحیه که درباره آزادسازی واردات خودرو است، از تشویق تولید و اشتغال جوانان جلوگیری می‌شود. با تصویب این اصلاحیه، تولید و بررسی‌های تحقیقاتی لطمه خورده و جوانان فعال در این حوزه دلسرد می‌شوند و در شورای نگهبان هم با این موضوع مخالفت خواهد شد.

اینکه یک نماینده مجلس به جای شورای نگهبان از قبل اعلام نظر کند نه مرسوم است و نه منطقی است و دلیلی ندارد که شورای نگهبان با یک تصمیم مدیریتی که مخالفتی با شرع و قانون ندارد مخالفت نماید.

طحان نظیف عملا تصمیم گیری به جای شورای نگهبان از طرف میرسلیم و برخی کارمندان مجمع را رد کرد و در گفتگو با رسانه ها گفت: ما باید جلسه تشکیل دهیم و مصوبه را دقیقا بررسی کنیم. هر زمان که این جلسه تشکیل شود و نظرات مشخص شود اطلاع رسانی در این زمینه صورت می‌گیرد. هنوز هیچ احتمالی نمی‌توان درباره تایید شدن این طرح داد چرا که متن نیز به صورت دقیق باید مطالعه شود.

پایان/

۲۹ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۵
کد خبر: 12723

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 11 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 4
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • فرزاد IR ۱۴:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
      0 0
      باعرض سلام و خسته نباشید به تمام زحمت کشان مجلس شورای نگهبان و.... بنده یک جوان هستم که با حقوق پایین کارگری سعی در پیشرفت شخصی زندگی خودم هستم . باتوجه به افزایش بیش ازحد قیمت دلار خرید یک ماشین متوسط کره ای حدود یک و نیم میلیارد تومان نیاز دارد که شاید بنده با تلاش و کوشش بتوانم یک روز قبل از مرگ بخرم !!! این درحالیست که قیمت ریالی چنین ماشینی درکشورهای همسایه یک سوم قیمت هست !عرض کردم قیمت ریالی !!! پس لطفا واردات خودرو که با اصل قانون اساسی شرع و دین و مذهب کشور عزیزمان تداخلی ندارد تصویب شود تا من جوان دوراز دسترس ترین ارزوی زندگیم سوار شدن ی ماشین نه چندان جالب کره ای نباشد ! تا دوسوم الباقی اون مبلغ برای تشکیل خانواده و استفاده فرزندانم از رفاهی که برایش تلاش خواهم کرد شود .
    • سید ذبیح الاه نبوی IR ۱۹:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
      3 1
      سلام اگر اعظا شورای نگهبان خودشان درصنعت خودرو دست نداشته باشند مطمعنن رای مثبت خواهند داد توکل به خدا وعنایت مقام رهبری
    • رضا IR ۱۹:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
      0 0
      زمانی که ما خودروسازی را شروع کردیم خبری از هیوندا و کیا نبود و مردم عرب همسایه ما خرو شتر سوار می شدند چرا بعد از 40 سال خودروسازی ما عقب گرد زده و در حالیکه مردم کشورهای همسایه با کمترین قیمت بروزترین و ایمن ترین خودروی دنیا را سوار می شوند مردم ما باید این ارابه های مرگ داخلی را با قیمت های نجومی خریداری کنند تا کی میخواهید به بهانه حمایت از تولید خون مردم را فدا کنین مگر هیوندا و کیا با انحصار به اینجا رسیده اند اگر قرار بود خودروسازی ما پیشرفت کند با درآمد سرشار از 40 سال انحصار بازار کل ایران الان می‌بایست بسیار بالاتر از کشور کره و سایرین باشد قطعا خانواده هایی که عزیزانشان را در تصادفات خودروی داخلی از دست داده اند مسولین و سایر مدافعان و لابی گران حمایت از این صنعت بی کیفیت داخلی را نخواهند بخشید
    • محسن IR ۱۹:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
      5 1
      این دو خودرو ساز زیان ده باید تعطیل شوند .