خودباوری رمز پیشرفت و استقلال در تحقق جهش تولید

کارشناسان جوان و توانمند شرکت پاکسان با توجه به پیشنهادات ارائه شده در راستای تصحیح و بهبود فرایند تولید، دستگاه‌های موجود را بهینه سازی نموده و با بالا بردن دانش فنی خود و با اتکا به دانش بومی در جهت بهبود فرایند تولید، کاهش ضایعات، مدیریت زمان و انرژی گام بر می‌دارند.

به گزارش تحریریه، راه اندازی سیستم کاتر خط تولید صابون رختشویی به دست کارشناسان جوان پاکسان با تولید فکر و ایده در نظام پیشنهادات صورت گرفت و به اقدام و عمل تبدیل شد.

در شرکت پاکسان سیستم نظام پیشنهادات، باعث شکوفایی ایده‌ها و اجرایی شدن طرح ها شده است به نحوی که بسیاری از اقدامات صورت گرفته در این مجموعه از دل این سامانه بیرون آمده و به دست متخصصین و نیروهای توانمند پاکسان، مسیر ایده و پیشنهاد را به شکل کار اجرایی عملیاتی طی کرده است.

کارشناسان جوان و توانمند شرکت پاکسان با توجه به پیشنهادات ارائه شده در راستای تصحیح و بهبود فرایند تولید، دستگاه‌های موجود را بهینه سازی نموده و با بالا بردن دانش فنی خود و با اتکا به دانش بومی در جهت بهبود فرایند تولید، کاهش ضایعات، مدیریت زمان و انرژی گام بر می‌دارند.

از جمله اقدامات صورت گرفته که به مدد خود باوری و با استفاده از دانش بومی و در راستای بهبود فرایند تولید و جلوگیری از خروج ارز از کشور صورت گرفته، می توان به بهینه سازی و راه اندازی مجدد برخی از دستگاه های قدیمی موجود در خطوط تولید  اشاره کرد.

این اقدام جهادی با بومی‌سازی فنی صورت گرفته و در جهت اهداف و برنامه‌های شرکت، به منظور کاهش وابستگی به واردات تکنولوژی، ماشین آلات و تجهیزات است و می تواند زمینه شکوفایی هرچه بیشتر در صنعت شوینده را بیش از گذشته فراهم سازد.

در یکی از این اقدامات در شرکت، کاتر خط تولید صابون رختشویی صادراتی با حضور جمعی از مدیران و کارشناسان بخش های مختلف شرکت، تست شد و با موفقیت در مدار تولید قرار گرفت.

با توجه به اینکه وجود این کاترها در چرخه تولید، لازم و ضروری است و بدون آنها بهره برداری از این خطوط میسر نیست این موفقیت بزرگی است که فرایند تولید را به میزان قابل توجهی تسریع نموده و به کاهش بازه زمانی تولید و صرفه جویی در وقت، هزینه و جلوگیری از هدر رفت انرژی کمک شایان توجهی می نماید.

با جایگزینی این سیستم ها به جای سیستم های قدیمی به میزان قابل توجهی قطع و وصل مسیر تولید به دلیل درست عمل نکردن کاتر به حداقل ممکن میرسد.

از مزیت های عمده این دستگاه فراوانی قطعات آن و امکان اجرا به روی سایر دستگاه ها و خطوط تولید مشابه است که مانع خروج ارز از کشور شده و هزینه های مربوط به آموزش، تعمیر و نگهداری آن به میزان چشمگیری کاهش می یابد.

خود باوری، اشراف کامل به توانمندی ها و امکانات سبب شده این طرح ها یک به یک در شرکت پاکسان برنامه ریزی و اجرایی شود.

با تغییرات مدیریتی اخیر در شرکت پاکسان و تصدی حسن بقائی به سمت مدیرعامل این شرکت و توجه ویژه وی به آموزش و استفاده از دانش بومی، به روز رسانی و بهبود فرایند تولید با اصلاح ساختاری برخی از اجزاء در دستور کار قرار گرفت و همین امر سبب بالا رفتن انگیزه و بهره‌وری در بسیاری از بخش های این مجموعه شده است.

پایان/

۳۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۰
کد خبر: 12730

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 2 =