در گروه نساجیِ بازار سهام چه خبر است؟

 گروه نساجی، پرتعداد نیست و چندان مورد توجه هم نیست. در این گروه سه نماد را بررسی کرده ایم که نمرینو-نطرین- نتوس هستند.

به گزارش تحریریه، این شرکت ها در سال مالی 99 به 140میلیارد تومان درآمد رسیدند اما در بهار 35میلیارد تومان درآمد کسب کردند و برای کل سال جاری انتظار تحقق درآمد 235میلیارد تومانی وجود دارد. نرخ فروش نخ با شیب تندی رشد کرده و درآمد را تحت تاثیر قرار داده است.

حاشیه این شرکت ها در سال گذشته بین 22 تا 30 درصد بود، در بهار حاشیه سود نطرین صعودی بوده و به 37درصد رسیده است. دو شرکت دیگر حاشیه سود چندان مناسبی را تجربه نکردند اما بهار سال 99 هم حاشیه سود پایین بوده و در فصول بعدی رشد کرده است.

حالا با این شرایط، سود ناخالص سه شرکت رشد می کند و در نطرین به مرز 60میلیارد تومان می رسد. در نمرینو و نتوس هم بالا می رود اما چیزی حدود 8 میلیارد تومان سود ناخالص هر کدام این شرکت ها خواهد بود.

هزینه عمومی اداری 10.5میلیارد تومانی به مرز 14میلیارد تومان خواهد رسید. هزینه مالی 5.5میلیارد تومانی هم 12میلیارد تومان تخمین زده می شود که عمده آن متعلق به نطرین است.

نمرینو در بهار یک مبلغ با اهمیت به صورت سایر درآمدها داشته که باعث شده EPS بهار رقم بالایی باشد هرچند مانند سال 99 زیان ده نیست اما این سود بهار هم تکرار پذیر نیست.

نطرین که P.e ttm آن حدود 33-35 واحد در نوسان است به مرز 16-17 واحد می رسد. نتوس هم فعلا شانسی برای داشتن p.e پایین ندارد.

ولید هلالات

پایان/

۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۸
کد خبر: 12810

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 3 =