هشدار نمایندگان مجلس درباره شکل‌گیری انحصار در بازار لوازم خانگی

تولیدکننده داخلی نباید تصور کند که تا ابد انحصار تولید لوازم خانگی را در دست دارد و اگر هر کالای بی‌کیفیتی هم وارد بازار کند، اتفاق خاصی برایش نمی‌افتد.

به گزارش تحریریه، سید مهدی طغیانی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: در حال حاضر واردات لوازم خانگی کره‌ای به کشورمان ممنوع شده است اما باید زمان آن هم مشخص باشد تا تولیدکننده داخلی بداند که برای مثال این محدودیت تا دو سال آینده است و تا ابد نیست.

وی ادامه داد: تولیدکننده داخلی نباید تصور کند که تا ابد انحصار تولید لوازم خانگی را در دست دارد و اگر هر کالای بی‌کیفیتی هم وارد بازار کند، اتفاق خاصی برایش نمی‌افتد.

طغیانی تاکید کرد: مدیریت بازار داخلی خودش یک نوع حمایت است اما باید این حمایت به صورت معقولانه، منطقی و پلکانی باشد تا از این طریق، تولیدکنندگان ما برای تولید لوازم خانگی باکیفیت با یکدیگر رقابت کنند.

همچنین خضریان سخنگوی کمیسیون اصل نود نوشت، در پی نامه تولیدکنندگان داخلی لوازم‌خانگی به رهبر معظم انقلاب و درخواست برای ممانعت از واردات خارجی شرکت‌های کره‌ای، معظم‌له در نامه‌ای خطاب به رئیس‌جمهور دستور داده‌اند جلوی واردات لوازم‌خانگی کره‌ای گرفته شود؛ برخی  سعی کردند القا کنند که واردات لوازم‌خانگی خارجی به‌طورکلی ممنوع شده و یا آنکه لوازم‌خانگی کره‌ای مونتاژ داخل هم جمع می‌شود(!) درحالی که چنین چیزی نبوده و نیست. 

دستور رهبری مربوط به لوازم‌خانگی چند شرکت است نه هر کالای خارجی! ثانیاً دستور معظم‌له با ادامه خط تولید لوازم‌خانگی خارجی (مونتاژ داخل) منافاتی ندارد، ثالثاً ممنوعیت واردات لوازم‌خانگی دائمی نیست و در نهایت راهکار حذف انحصار، به معنی نابود کردن تولیدکننده داخلی نیست!

در همین رابطه هاشمی دبیر انجمن لوازم خانگی گفت: برای یک مدت زمان مشخص و با برنامه ریزی معینی باید حمایت منطقی از تولیدات داخلی صورت بگیرد و این موضوع چیز غریبی نیست اما نباید تا ابد ادامه داشته باشد چرا که در این صورت یک فضای گلخانه‌ای برای تولید ایجاد می‌شود و انگیزه برای افزایش کیفی و کمی تولید کاهش می‌یابد.

پایان/

۱۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۲
کد خبر: 13086

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 13 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • باقر IR ۱۷:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۶
      0 0
      کسانی که درطول این ۴۰سا ل دههاهکتار زمین را درشهرکهای صنعتی بصورت رایگان وباوامهای میلیاردی با بهره کم وتنفس چندساله وبا دلارهای هفت تومانی و۷۰۰تومانی دریافت نمودند وماشین الات صنعتی مونتازراواردنمودند امروز تبدیل به غولهای تنومندی شده اند که هیچ کس دربرابر انها نمیتواند قد علم کند.بعدازشرکتهای خودروسازی کارخانه های لوازم خانگی هستند که خون مردم را درشیشه کردند.۳سا پیش یکدستگاه لباسشویی ۱۷۰۰۰۰۰هزارتومان انهم با برندالجی وسامسونگ بود وامروزایرانی انرا باقیمت بیست میلیون میفروشند وای بحال دختردارها.درود برطغیانی عزیز