با سفر مقام برجسته ایرانی به پاکستان نقشه اردوغان و علیف به هم خورد

سرلشکر باقری مقام برجسته نظامی ایران در سفری فوری راهی پاکستان شده است.

به گزارش تحریریه، سرلشکر محمدحسین باقری فرمانده ستاد کل نیروهای مسلح ایران در سفری پش بینی نشده وارد اسلام آباد شد تا رایزنی های مهمی با مقامات پاکستانی درباره مسائل کلیدی منطقه به خصوص در قفقاز داشته باشد.

ترکیه و جمهوری باکو در طراحی عجیب و غافلگیرکننده ای که داشتند اقدام به برگزاری مانور "سه برادر" در قفقاز کرده و اسلام آباد را وارد بازی های منطقه و نژادی خود کردند و قصد داشتند با سواستفاده از توان نظامی پاکستان اقدام به اشغال بخشی از خاک ارمنستان کرده و این کشور را به ابزار بازدارنده در برابر ایران برای عدم دخالت؛ تبدیل کنند.

ایران و پاکستان هر دو عضور سازمان همکاری شانگهای هستند و اتحادی مهم در چارچوب این سازمان دارند، اما پیوستن اسلام آباد به خیالات قومگرایانه علیف و اردوغان بلاوجه است و معلوم نیست که این دو کشور بحران زده با چه توجیحی توانستند از پاکستان چنین سواستفاده بزرگی انجام دهند.

در سایه هرج و مرج معنایی در سیاست خارجی و دیپلماسی کشور، سرلشکر باقری نشان داده است که درک جامعی از سیاست خارجی و الزامات نظام بین الملل دارد و حالا با سفر به موقع به پاکستان به دنبال توجیه سران اسلام آباد است تا آنها را از واقعیات منافع مشترک دو کشور آگاه کرده و جلوی استفاده ابزاری علیف و اردوغان را از این کشور بگیرد.

عمران خان که در دوره روحانی از ایران جانبداری می کرد پاسخ روشنی از دولت دوازدهم نگرفت و به همین دلیل سردرگم شده است و حالا محور باکو-آنکارا-تلاویو توانسته است با تردستی سیاسی، پاکستان را به موضوعی بکشاند که ارتباطی با آن ندارد و با هیچ توجیحی نمی توان منفعتی برای اسلام آباد در جدال بین باکو و ارمنستان و افزایش نفوذ اردوغان در قفقاز جنوبی پیدا کرد.

مساله افغانستان و آینده این کشور با طالبان نیز از موضوعات مهم در مذاکرات سرلشکر باقری در پاکستان خواهد بود.

پایان/

۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۵
کد خبر: 13178

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 1 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۱۱:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
      4 1
      نه بابا خیلی خندیدم.
    • ایرانی IR ۱۴:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۲
      0 0
      پاکستان کشور قدرتمندی است دارای بمب اتم و ارتش قوی است می تواند متحد خوبی باشد