افزایش ناچیز حقوق کارکنان

در تدوین لایحه بودجه سال ۱۴۰۱، افزایش حقوق کارکنان دولت در سال آینده علی الحساب به طور متوسط ۱۰ درصد اعلام شد.

به گزارش تحریریه،طی روزهای گذشته بخشنامه بودجه کل کشور به دستگاه های اجرایی ابلاغ شد تا برآورد بودجه سالانه خود را به سازمان برنامه و بودجه اعلام کند.

ضوابط و پیوست های بخشنامه بودجه که به تازگی اعلام و ابلاغ شده است در بخش اعتبارات هزینه ای نشان می دهد که دستگاههای اجرایی موظف شدند افزایش ضریب ریالی حقوقی را علی الحساب به طور متوسط ۱۰ درصد لحاظ کنند.

بر اساس این ضوابط رقم قطعی ضریب به تصویب هیات وزیران خواهد رسید.

افزایش حقوق و دستمزد مشمولین قانون کار نیز علی الحساب به طور متوسط ۱۰ درصد تعیین شده است که رقم نهایی آن نیز به تصویب شورای عالی کار خواهد رسید.

در حالی افزایش حقوق کارکنان با متوسط ۱۰ درصد اعلام شده که چندی پیش در بخشنامه مربوط به شرکت های دولتی بانک‌ها و موسسات انتفاعی وابسته به دولت اعلام شده بود که این گروه افزایش ضریب ریالی حقوق را علی الحساب ۱۰ درصد در نظر بگیرند وتاکیدی بر عبارت "متوسط" نبوده است.

در هر صورت حقوق یکی از چالشی ترین بحث‌های بین دولت و مجلس در زمان بررسی لایحه بودجه در سالهای گذشته بوده و با توجه به این که باید حقوق متناسب با تورم تعیین شود این که تا چه اندازه متوسط ۱۰ درصدی مورد قبول مجلس قرار خواهد گرفت موضوعی است که می‌تواند در جریان ارائه بودجه به مجلس قابل توجه باشد.

منبع: ایسنا

پایان

۲۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۴
کد خبر: 13211

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 1 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 3
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۱۳:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۲
      2 0
      تورم 50 درصدی . دیگر هیچ !!!!!!!!
    • 1 IR ۱۴:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۲
      0 0
      اولا حقوق در بخش کارگری - بدلیل اینکه یک سال عقب تر ملاک قرار می گیرد و الان برج 7 می باشیم و طبق امار بانک مرکزی تورم حدود 50 درصد می باشد افزایش حقوق پایان سال شورای عالی کار قطعا کمتر از 50 درصد نخواهد بود - ثانیا در بودجه باید اعداد و ارقام با واقعیات نزدیک باشد تا در اخر با انحراف کمتر مواجه شود 10 درصد الان در کجا ایران و طبق چه تورمی می باشد این اعداد و ارقام حکایت از عدم بلد بودن بودجه نویسی و نقصان عقل حکایت می کند
    • علی IR ۱۴:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۲
      0 0
      آخه کسی نیست به این مخ ها بگه تورم نون خشک چقدره بعد بر اساس همون نون خشک افزایش حقوق داشته باشیم ، ضمنا کسی که پانزده ، بیست ،سی میلیون حقوق میگیره ماله اونم ده درصد افزایش داشته باشه و اونی که پنج تومن میگیره ماله اونم ده درصد افزایش ، واقعا خجالت بکشین .