آمار بستری واکسینه شدگان با فایزر

یک دستیار پزشک بیمارستان در آمریکا افشا کرد که ۹۰ درصد پذیرش شدگان در بیمارستان نیویورک از افرادی بوده اند که گزارش عوارض جانبی واکسن آنها ثبت نشد.

به گزارش تحریریه، تارنمای «Humans Are Free» نوشت، «دبورا کنراد» دستیار پزشک، در بیمارستانی که مشغول به کار بود به ردیابی بیماران بستری شده به علت ابتلا به کووید ۱۹ پرداخت تا بررسی کند چه تعداد از آنها قبل از ابتلا به این بیماری واکسینه شده بودند. این بیمارستان مرکز پزشکی یونایتد مموریال است که در سیستم بهداشت منطقه ای در شهر روچستر نیویورک واقع شده است.

بنا بر گزارش‌ها، جامعه روچستر از نرخ واکسیناسیون کم‌تر از ۵۰ درصد برخوردار است. با این حال، ۹۰ درصد از نرخ پذیرش بیمارستانی از میان واکسینه شدگان بود.

«آرون سیری» وکیل کانراد در ۱۹ ژوئیه نامه ای به «مرکز کنترل و پیشگیری بیماری»( CDC) و «سازمان غذا و داروی آمریکا» (FDA) ارسال کرد. در این نامه آمده بود: «این بیماران به دلایل مختلفی از جمله ابتلا به کووید ۱۹ اما نه محدود به این بیماری بستری شدند. حتی نگران کننده تر این است که بسیاری از این افراد جوان بودند، شمار زیادی از آنها با اتفاقات غیرمعمول یا غیرمنتظره از نظر سلامتی مواجه شدند و بسیاری از آنها ماه ها پس از واکسیناسیون در بیمارستان بستری شدند».

کنراد گفت که او برای گزارش موارد خود با مقامات بهداشتی تماس گرفت اما مرکز کنترل و پیشگیری بیماری و سازمان غذا و داروی آمریکا سخنان او را نادیده گرفتند.

علاوه بر این، پزشکان برای گزارش مواردی از عوارض جانبی واکسن ها به کنراد مراجعه کردند و وی داوطلب شد تا چنین گزارش‌هایی را با «سامانه گزارش عوارض جانبی واکسن ها» (VAERS)  ارسال کند.

سیری در این نامه گفت: «در پاسخ، بیمارستان به خانم کنراد گفت که می‌خواهند گزارش‌هایی را که کنراد به  سامانه گزارش عوارض جانبی واکسن ها ارائه کرده بود بررسی کنند، زیرا  او در نقش پزشک بالینی و به‌ عنوان یک رهبر در سازمان باید از رویکرد بیمارستان نسبت به واکسن حمایت کند اما ارائه گزارش‌ها به این سامانه ظاهرا برخلاف رویکرد بیمارستان نسبت به واکسن است».

سیری خاطرنشان کرد: «کارمندان بیمارستان طبق قانون موظف هستند برخی رویدادهای پزشکی ناشی از واکسیناسیون را به سامانه گزارش عوارض جانبی واکسن ها گزارش کنند». با این حال، کمتر از یک درصد موارد عوارض به این سامانه گزارش شده است. نکته مهم آن است که تقریبا همه آمریکایی های واکسینه شده، واکسن فایزر دریافت کرده اند.

وی تصریح کرد:همانطور که قبلا توضیح داده شد، تا زمانی که به موضوع گزارش های کمتر از واقعیت سامانه گزارش عوارض جانبی واکسن ها رسیدگی نشود، گزارش کمتر از وقعیت منجر به ایجاد یک سیستم تشخیص با سیگنال های غیرفعال تبدیل می شود که آژانس های بهداشتی، متخصصان پزشکی و بیماران را از آنچه واقعا در کلینیک اتفاق می افتد آگاه نکرده و دستیابی به رضایت آگاهانه و واقعی برای واکسیناسیون را غیرممکن می کند. با وجود تلاش برای واکسینه کردن تک تک آمریکایی ها با واکسن های کووید۱۹، ایمنی همه آمریکایی ها به معنای واقعی کلمه به این سیستم معیوب بستگی دارد. ایرادها را رفع کنید.

پایان/

۵ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۰
کد خبر: 13454

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 16 =