ورود چینیها به ساخت انبوه مسکن، به نفع مردم و به زیان کدام گروهها؟

نایب رئیس کانون سراسری انبوه سازان کشور گفت: عنوان شده است انبوه‌سازان خارجی می‌خواهند در موضوع ساخت مسکن در کشور وارد شده و مصالح و نیروی انسانی هم از کشور خودشان بیاورند یعنی برخی مسوولان ما می‌خواهند از همه امکاناتی که داریم، بگذرند تا فقط نفت را تهاتر کنند.

به گزارش تحریریه، اخیراً شایعه ورود انبوه‌سازان خارجی از 2 کشور چین و ترکیه به پروژه ساخت 1 میلیون مسکن در محافل رسانه‌ای دست به دست می‌شود؛ یکی از دلایل طرح این مسئله «استفاده از سازوکار تامین مالی به شیوه تهاتر نفتی» و همچنین «ارتقای سطح فناوری صنعتی سازی ساختمان» در کشور است.

بر همین اساس کارشناسان فعال در این حوزه واکنش‌های متفاوتی نسبت به مسئله حضور خارجی‌ها در ساخت مسکن ارائه کرده‌اند، برخی این کار را یکی از راهکارهای موفق تامین مالی عنوان می‌کنند اما عده‌ای کارشناسان ارائه نفت در مقابل پروژه‌هایی نظیر ساخت مسکن را ضرر برای منافع کشور تلقی می‌کنند.

این اتفاق در شرایطی رخ می‌دهد که وزارت نفت همچنان مجوز خاصی برای سازوکار تامین مالی از طریق تهاتر نفت صادر نکرده و تصمیم‌گیری این مسئله در این وزارت‌خانه همچنان محل ابهام است.

در همین رابطه نایب رئیس کانون سراسری انبوه سازان کشور گفت: عنوان شده است انبوه‌سازان خارجی می‌خواهند در موضوع ساخت مسکن در کشور وارد شده و مصالح و نیروی انسانی هم از کشور خودشان بیاورند یعنی برخی مسوولان ما می‌خواهند از همه امکاناتی که داریم، بگذرند تا فقط نفت را تهاتر کنند.

پایان/

۵ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۹
کد خبر: 13480

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 3 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • زهرا IR ۱۸:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
      0 0
      نفت شده بلای جان مابدترین کارخام فروشی نفت کاری که سالیان درازداریم انجام میدیم کی عزم جدی گرفته میشه برای اینکار