اختلاف در کاخ سفید

اختلاف میان «جوبایدن» با معاونش «کامالا هریس» به اندازه ای جدی شده است که طرفداران هریس مدعی هستند تیم بایدن برای به حاشیه راندن معاون رئیس جمهوری تلاش می‌کند.

به گزارش تحریریه، شبکه تلویزیونی «سی‌ان‌ان» در گزارشی از وجود اختلاف‌نظرهای شدید میان تیم «جو بایدن» رئیس جمهوری ایالات متحده و معاون او «کامالا هریس» در کاخ سفید، خبر داد.

در گزارش سی‌ان‌ان آمده است که جو بایدن و تیم او از عملکرد هریس به‌گونه‌ای ناامید شدند که او را به عدم وفاداری به رئیس‌جمهوری متهم می‌کنند. آنها بر این باورند که هریس ترجیح می‌دهد برای نامزدی خودش برای انتخابات ریاست جمهوری آینده آمریکا فعالیت بکند نه برای حمایت از نامزدی بایدن. 

این شبکه در گزارش خود گفته است، تیم بایدن از آنچه که آنها «اختلال ریشه‌دار و عدم تمرکز» کامالا هریس در عملکرد خود می‌دانند، خسته شده‌اند.

این گزارش ادامه می‌دهد که دستیاران کلیدی کاخ سفید تا حد زیادی از هریس و دستیاران او ناامیده شدند اما آنها در عین حال معتقدند که اکنون زمان مناسبی برای برخورد با او نیست به خصوص که شرایط و تحولات سیاسی و مسائل قانونگذاری جو بایدن را بسیار نگران کرده است.

بر اساس این گزارش، نارضایتی در کاخ سفید میان دو طرف وجود دارد و هر یک از طرفین طرف مقابل را به بی‌عملی و عملکرد نادرست متهم می‌کند.

سی‌ان‌ان با حدود 30 دستیار پیشین و کنونی «کامالا هریس» که برخی از آنها از مقامات دولتی، حزب دموکرات‌ها و مشاوران خارجی دولت بایدن هستند به طور گسترده مصاحبه کرده است، آنها از حقیقت پیچیده‌ای در داخل کاخ سفید سخن گفته و از تلاش بسیاری برای به حاشیه راندن معاون رئیس جمهوری خشمگین بودند.

بر این اساس، معاون رئیس جمهوری آمریکا به چند تن از رازداران خود گفته است که او احساس می کند، از نظر سیاسی بسیار محدود شده است و اطرافیان او حتی از اشاره به آرمان‌ها و جاه‌طلبی‌های سیاسی آینده او محتاط هستند و عمیقاً معتقدند که او به رئیس جمهوری آمریکا وفادار نیست.

این گزارش می‌گوید، با توجه به شک و تردیدها درباره تصمیم بایدن برای اعلام نامزدی خود برای انتخاب مجدد در سال 2024، هریس ممکن است تا یک سال دیگر کمپین تبلیغاتی خود را برای نامزدی ریاست‌جمهوری راه‌اندازی کند.

برخی از کسانی که با سی‌ان‌ان صحبت کردند، بر این باورند که هریس به خوبی برای ایفای هر نقشی در آینده آماده است. برخی بر این باورند که روابط دشواری که او با برخی از بخش‌های کاخ سفید دارد، باعث شده که هواداران او احساس کنند که هیچ کسی از تلاش یا کارهایی که او انجام داده، قدردانی نمی‌کند بلکه بیشتر اشتباهات او حتی کوچک آن را بزرگ جلوه می‌دهند.

برخی از مقام‌های ارشد حزب دمکرات در داخل واشینگتن و خارج از آن، کامالا هریس را در موقعیتی ضعیف می‌بینند و در صحبت‌های خصوصی میان خود این پرسش را مطرح می‌کنند که چرا کاخ سفید ترجیح داده تا معاون رئیس جمهوری این کشور از اذهان و محافل عمومی دور بماند.

منبع: کانال تخصصی روابط بین الملل

پایان/

۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۰۱:۴۵
کد خبر: 14054

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 13 =