قاچاق این کالای با ارزش شدت گرفت؛ وزارت صمت ورود کند

معاون حقوقی و امور مقابله ستاد مبارزه با قاچاق کالا گفت: در ماه‌های گذشته میزان قاچاق پوشاک دوخته شده تغییری نداشته اما طبق مشاهدات، قاچاق پارچه جهش پیدا کرده است.

به گزارش تحریریه، مصطفی پورکاظم شایسته، معاون حقوقی و امور مقابله ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در خصوص آخرین وضعیت طرح مبارزه با قاچاق پوشاک اعلام کرد: این طرح در تهران و سراسر کشور به صورت مستمر از مهر ماه در حال انجام است. کالاهای جمع آوری شده از آن زمان تاکنون به سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی ارسال می‌شود. پرونده‌های قضائی تعزیرات آن نیز تشکیل شده و دستور امحا برای آنها صادر شده است. در ماه‌های گذشته نه تنها برای پوشاک، بلکه برای کالاهای دخانی نیز طرح مقابله‌ای ما آغاز شده و در حال جمع آوری آن هستیم.

وی ادامه داد: ما زمان آغاز این طرح اعلام کردیم که ۱۲۰ برند قاچاق محرز شناخته شده است اما در میان آنها ۴ برند بیشترین سهم را در بازار دارد مانند کوتون و جین وست و…. ما از وزارت صنعت معدن و تجارت تقاضا کردیم که تکلیف این چند برند را مشخص کند. اگر این برندها کالای ایرانی تولید می‌کنند، باید نام خود را نیز به یک برند ایرانی تغییر دهند و اگر کالاهای آنها خارجی باشد، به طور کلی فروش پوشاک خارجی ممنوع است و نباید به فعالیت خود ادامه دهند.

معاون حقوقی و امور مقابله ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز افزود: وزارت صمت در حال بررسی موضوع است اما تا کنون پاسخی در این باره به ما داده نشده است. قرار بر این بود بر اساس نظر این وزارتخانه از ابتدای آذر ماه به برخورد مناسب با این چهار برند بپردازیم اما هنوز این اتفاق نیفتاده است.

شایسته در پایان در خصوص میزان کشفیات قاچاق پوشاک و ملزومات آن گفت: میزان قاچاق پوشاک دوخته شده افزایشی نداشته اما طبق مشاهدات، میزان قاچاق پارچه جهش پیدا کرده است. آن چیزی که ما اطلاع داریم از میزان کشفیات، نشان می‌دهد کشفیات پارچه افزایش یافته است. چرا که اکنون بخشی از مواد اولیه که باید به طور رسمی تأمین شود، ارز آن تأمین نشده و متأسفانه بخشی از آن را قاچاق تأمین می‌کند.

منبع: مهر

پایان/

۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۰
کد خبر: 14388

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 10 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 4
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 3
    • مردم زجر کشیده IR ۲۳:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۷
      7 0
      قاچاق به دست چه کسی یا کسانی انجام میشود شاید اقازاده اگه اون نباشه حتما یه دستی توش داره
    • ایرانی IR ۰۱:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
      7 0
      قاچاق ورانت وهر گونه تخلفات که در کشور صورت گرفته توسط نزدیکان مسیولین که دارای پشتیبان هستند صورت می گیرد
    • ناشناس IR ۱۴:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
      6 0
      واردات خودرو ممنوع است چون میگند خودشون خودروسازی دارند! واردات پوشاک ممنوع چون بازم ادعا دارند تولیدی دارند! هر کاری ملت بخواد انجام بده و به نفع آقازاده ها نباشه جلوشو میگیرند، من از عقلای اقتصاد کشور خواهش میکنم یه سری به دنیا و روش تجارت و رونق واردات و صادرات اونا رو بزنن، به والله هیچ جای دنیا مث کشور ما نیست. مگه اینکه ما خودمون رو با کره شمالی و سومالی و ونزوئلا مقایسه کنیم
      • علی/کرمانشاه IR ۱۷:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
        1 0
        توی اون کش رها هم اینطورنیست آنها حاضرندچندبرابر ارزش کالا پول بدهندولی امریکا بی‌شرف دور آن‌کشورها را محاصره کرده‌واجازه ورودهیچ کالایی نمیدهد کشورما صدها راه ورود و خروج دارد وامریکا وهم‌پیمان‌های آنها خودشان در ژر داده‌اند ولی نتوانسته‌اند جلو صادرات و قاچاق و واردات و دور زدن تحریم‌های ایران‌رابگیرند ما توسط خودمان محاصره شده‌ایم دولت بخاطرمنافع چندنفرسرمایه‌دار چندتابعیتی ‌رانت دار ظاهرا تولیدات وسایل مونتاژ درکشور دارند ۸۰میلیون ایرانی را بصورت تحمیل مجبوربه سالها در نوبت خرید خودرو بی‌کیفیت‌وغیراستاندارد وچندبرابر قیمت نگه داشته وسرمایه‌دار طماء بصورت انحصار بدون رقیب خودروهای مونتاژ شده بی‌کیفیت را چندبرابر قیمت به مردم میفروشندولوازم خانگی را چندین برابر قیمت برند اروپایی بدون حضور رقیب با قیمت سرسام آور به مردم تحمیل میکنند وهیچ کظارتی بر قیمت و کیفیت کالاهای سرمایه‌داران‌رانت‌دار ندارند وهر روز به بهانه های واهی قیمت را افزایش مزدهندودر حق ۸۰میلیون ایرانی ظلم میکنند.کالاهای برندخارجی بااینکه با ارز آزاد وقاچاق واردکشور میشوند قیمت آنها منصفانه تراز تولیدات بنجل داخلی است.