در جلسه اخیر کارگروه رفع تحریم‌ها در وین چه گذشت؟

نمایندگان ایران تأکید کرده اند، متون به دست‌آمده در ادوار پیشین، تنها نقش پیش‌نویس را ایفا می‌کند و تمام این متون قابل مذاکره مجدد هستند.

به گزارش تحریریه، هیأت ایران در جلسه اخیر  کارگروه رفع تحریم بر عزم خود برای دستیابی به نتیجه تأکید، خواسته‌های خود را به صورت مشخص مطرح و به دیگر هیأت‌ها توصیه کرد به‌صورت فعالانه و سازنده به ارائه راهکار و پیشنهاد بپردازند.

نمایندگان ایران تأکید کردند متون به دست‌آمده در ادوار پیشین، تنها نقش پیش‌نویس را ایفا می‌کند و تمام این متون قابل مذاکره مجدد هستند. از این رو، لازم است با ارائه طرح‌های مبتکرانه، نظرات و خواسته‌های ایران تأمین شود.

یکی از نکات مهم مطروحه از سوی ایران، این بود هر آن‌چه که ناقض هدف برجام، یعنی «عادی‌سازی روابط اقتصادی و تجاری با ایران» باشد، باید رفع شود.

ایران تأکید دارد ۲ موضوع تحریم‌ها و تعهدات هسته‌ای نباید «گروگان متقابل» هم باشند و ضروری است منطقاً ابتدا موضوع تحریم که ناشی از اقدام آمریکا به عنوان طرف ناقض برجام بوده، حل و فصل شود.

جلسه در محیطی حرفه‌ای برگزار شد و همه با وجود اختلاف دیدگاه‌ها، برای بحث درباره تعامل در زمینه رفع تحریم‌ها ابراز آمادگی و جدیت کردند. چند هیأت به‌ویژه روسیه و چین نیز از رویکرد عملگرایانه و دسته‌بندی روشن خواسته‌های ایران تمجید کردند.

پایان/

۱۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۷
کد خبر: 14530

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 7 =