۱۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۳
اصلاحاتی ها و حمایت از منافع غربی ها!

دکتر بهاالدین قهرمانی نژاد استاد دانشگاه تهران در یادداشتی به بررسی حمایت جناح اصلاح طلب از منافع غرب پرداخت.

اگر این روزها، برخی تیترهای روزنامه ها و سایت های خبری و توئیت های اصلاحاتی های غربگدا، که مسببان اصلی هشت سال گذشته بوده اند را ببینید، متحیر می شوید و می پرسید شما حافظ حامی منافع آمریکای جنایتکار ضد حقوق بشر و شرکاء غربی او هستید که اینگونه از این که هیئت ایرانی در مذاکرات برجام، شجاعانه، منطقی و مستدل، به دنبال رفع واقعی تحریم های ظالمانه اعمال شده علیه ملت و آسوده شدن از این اقتصاد نابسامان هستند، شما چرا اینقدر آشفته اید؟!

شما و دوستانتان در دولت سابق اگر توانایی، اراده جدی و توانایی این کار را داشتند چرا برخلاف وعده های صریحشان ، چیزی عائد ملت نشد بلکه تحریم ها بیشتر گردید؟ مگر ادعا نمی کردید که اینها زبان دنیا را بلدند؟مگر نگفتید امضای کری تضمین است ؟ مگر نگفتید امریکا نمی تواند نقض عهد کند؟ مگر نگفتید که واژه تعلیق در برجام نیست و بعدا گفتید اشتباه کردیم؟مگر نگفتید که به خاطر عدم تصویب اف ای تی اف، نمی توانیم واکسن وارد کنیم و ده ها از این قبیل که بعدها دروغ بودن آن معلوم شد ؟! واقعا شما طرفدار معیشت مردمید؟

شما که هشت سال، دغدغه اصلی تان ربنای شجریان، کنسرت، رفع حصر، استادیوم رفتن بانوان، نامگذاری خیابان ها به نام اشخاص مورد علاقه تان و ده ها  مسئله  از این قبیل بود که دخلی به معیشت مردم نداشت و دائما در توئیت ها، همین ها را می گفتید! مگر دوستان و همفکران خودتان، آمریکای کودک کش و دولت های غربی همراه او را به تحریم ملت بزرگ ایران، دعوت و تحریک نکردند؟!مگر شما نبودید که در دولت اصلاحات و غربگرا،مشکلات اصلی مربوط به آب( از جمله زاینده رود)را  برای ملت فراهم کردید و الان باید دولت انقلابی، جوابگوی کارهای شما بوده و عجیب این که به جای انعکاس درخواست ها و اجتماعات قانونی و مشروع، همراه با خارج نشینان دشمن ملت ایران از هنحارشکنان  و قانون گریزانی که دغدغه واقعی جز ایجاد آشوب ندارند تلویحا یا تصریحا، حمایت می کنید؟!

خودتان هم می دانید که در فضای سیاسی نامناسب، دولت انقلابی برای استیفاء حق ملت و رفع تحریم، با زیاده خواهی های مجدد غربی ها مواجه خواهد شد؟ آیا هدفتان همین است که دولت انقلابی در رفع تحریم، توفیقی نداشته باشد تا مشت شما باز نشده و درونتان آشکار نشود؟!آیا برای شما منافع ملت مهم است یا رضایت اجانب؟!

خودتان هم بهتر می دانید که تجربه مهار کرونا توسط دولت انقلابی ، نشان از این واقعیت دارد که به فضل و عنایت حقتعالی، می تواند در رفع تحریم و مذاکره برای آن موفق باشد.پس ناراحتی شما و طرف دشمن گرفتن، می تواند دلیلی جز این داشته باشد که شما حافظان و دوستداران منافع آنها هستید نه حامیان ملت! خودتان و وجدانتان!بخود بیایید که فردای موفقیت ملت، بیشتر از این کارنامه تان سیاه تر نشود.
والله علی ما نقول وکیل.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران

پایان/

۱۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۳
کد خبر: 14661

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 11 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۰۷:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۰
      0 0
      نوسینده این مقاله چیزی به شرف و وجدان رو نشناخته