یارانه ویژه دولت به جراحی زیبایی، بوتاکس و ...

یارانه سنگین دولت به جراحی زیبایی، بوتاکس، فیتنس و ... از سال 1397 آغاز شده و در ماههای اخیر تشدید نیز شده است.

به گزارش تحریریه، اینکه چرا عبدالناصر همتی به عنوان یکی از بدترین روسای بانک مرکزی در تاریخ ایران از دوره قاجار تاکنون در همان آغازین ماههای روی کار آمدن دولت سید ابراهیم رئیسی مجددا فعال شده است پاسخ مشخصی دارد. 

عملکرد سردرگم تیم اقتصادی دولت و به خصوص علی صالح آبادی که در بانک مرکزی باعث بی ثبات شدن بازار ارز شده، عبدالناصر همتی را به امیدواری زودهنگام برای نقش آفرینی در عرضه عمومی دچار کرده است. به خصوص اینکه دلار 4200 تومانی همچنان از کیسه مردم پرداخت می شود و هر روز بانک مرکزی را مامور تامین ارز برای دارو و غیره می کنند که باعث ایجاد شبهاتی می شود. با ارزهایی که به دارو(در عمل به اسم دارو و به تجهیزات پزشکی لوکس) پرداخت می شود می توان سه وعده به جای غذا دارو خورد. در واقع دولت با ارز ترجیحی هزینه عمل زیبایی بینی، بوتاکس، وسایل لاغری و فیتنس و ... را برعهده گرفته است. 

پیش از این نیز حسن روحانی دوباره شانس خود را با فعال شدن در عرصه عمومی آزموده بود و نوبخت نیز شروع به اظهارنظر درباره مسائل کلان کرده است. اگر دولت رئیسی با چند سیاستگذاری درست مانند؛ 

  1. حذف دلار ترجیحی
  2. افزایش قیمت کارخانه خودرو و درنتیجه کاهش قیمت بازار
  3. قطع کامل دسترسی بانک های خصوصی به منابع بانک مرکزی
  4. شروع معقول ساخت مسکن مهر با توزیع زمین ها و پیچیده نکردن طرح با دریگر شدن دولت در پرداخت وام و پیمانکار و ... 

را به اجرا نگذارد و کار را به سال 1401 بکشاند، عملا قافیه را خواهد باخت و طیف حسن روحانی مجددا وارد عرصه سیاست ورزی و اعمال نفوذ بر اداره کشور می شوند که نتیجه ای بدتر از اتفاقات 1392 تا 1400 را به دنبال خواهد داشت. 

پایان/

۲۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۴
کد خبر: 15103

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 2 =