چرا فلفل دلمه‌ای ها از روسیه برگشت خوردند

در دیدار نمایندگان ایران و روسیه، راه‌های رفع مشکل ممنوعیت موقت صادرات فلفل‌ دلمه‌ای ایران به روسیه بررسی شد.

به گزارش تحریریه، به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، محمدمهدی برومندی، معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی ایران در دیدار با لوان جاگاریان، سفیر روسیه در تهران توسعه همکاری ها با همسایگان به ویژه روسیه را از برنامه‌های دولت سیزدهم عنوان کرد و افزود: سالانه ۱۳۵ میلیون تن محصولات کشاورزی در ایران تولید و حدود ۱۰ میلیون تن از این محصولات به کشورهای مختلف صادر می شود.

وی با شاره به این که سازمان حفظ نباتات دو کشور ایران و روسیه با هم همکاری مستمر دارند و پروتکل ها را به صورت مداوم به اشتراک می گذارند، خاطرنشان کرد: در یکی از محموله های فلفل دلمه ای از سموم دفع آفات نباتی استفاده شده بود که در اتحادیه اروپا مورد استفاده و تایید بوده اما در روسیه ثبت نشده است و موجب شد که صادرات محصولاتی که برای روسیه تولید شده بود با ممنوعیت موقت مواجه شود؛ در حالی که همین محصولات به سایر کشورها به راحتی صادر می شود.

برومندی گفت: با توجه به این که ۲۰۰۰ هکتار گلخانه در ایران محصولات تولیدی خود را به روسیه صادر می‌کنند، پیشنهاد ما این است که سموم مورد استفاده برای این محصولات از کشور روسیه تامین شود.

وی در ادامه خواستار استمرار همکاری ها برای رفع ممنوعیت موقت صادرات فلفل‌ دلمه‌ای ایران به روسیه شد.

در این دیدار، لوان جاگاریان سفیر روسیه در تهران اظهار کرد: کشور روسیه مخالف روابط دو جانبه نیست و تلاش می‌کنیم تا این صادرات به روسیه دوباره رونق گیرد.

منبع: ایسنا

پایان/

۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۶
کد خبر: 15488

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 8 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • ملت آشغال خور IR ۱۲:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۹
      0 0
      مشکلی نیست ، با دوبرابر قیمت میدن به خورد ملت آشغال خور خودمون !!