پیروزی درخشان تویوتا بر جنرال موتورز پس از 100 سال

خودروساز ژاپنی تویوتا پس از نزدیک به ۱۰۰ سال، سلطه طولانی مدت جنرال موتورز بر بازار خودروی آمریکا را در هم شکست و در صدر فروش خودرو در این کشور قرار گرفت.

به گزارش تحریریه، تویوتای ژاپن با رساندن فروش خود در آمریکا به رقم بیش از ۲.۳ میلیون  خودرو در سال ۲۰۲۱ میلادی، در صدر فهرست فروشندگان بزرگ خودرو در ایالات متحده قرار گرفت. نزدیک به صد سال است که جنرال موتورز بر بازار خودروی آمریکا سلطه دارد و تاکنون بزرگترین فروشنده خودرو در این کشور بوده است.

اگرچه ممکن است جنرال موتورز و فورد در زمینه خودروهای الکتریکی پیشرفت کنند، اما تویوتا در سال ۲۰۲۱ به پرفروش‌ترین خودروساز در ایالات متحده تبدیل شد و برای اولین بار با فروش بالای خودروهای هیبریدی و SUV جایگاه جنرال موتورز را تصاحب کرد.

در سال ۲۰۲۱ جنرال موتور ۲.۲ میلیون خودرو در ایالات متحده به فروش رساند. 

جنرال موتورز از زمان رکود بزرگ سال ۱۹۲۹ تاکنون این عنوان را در اختیار داشت، اما در چند دهه اخیر جنرال موتورز در حال از دست دادن سهم خود از بازار آمریکا بود. برخی دلیل افت محبوبیت جنرال موتورز در آمریکا را تا حد زیادی به علت طراحی ظاهری آن می دانند.

البته چند مدتی است که این خودروساز تولید بسیاری از مدل‌های خودروهای سواری سدان را متوقف کرده است تا روی خودروهای شاسی‌بلند و پیکاپ‌های سودآورتر تمرکز کند.

پایان/

۲۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۰
کد خبر: 15792

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 0 =