قفسه های فروشگاهها خالی شده است

سلبریتی‌ها داخلی برای کوچکترین مشکلی در کشور هیاهو و جنجال به پا می کنند این در حالی است که فروشگاه‌های زنجیره‌ای و مغازه‌ها در آمریکا هفته‌ها و حتی در ایام سال جدید با کمبود کالا و قفسه‌های خالی روبرو هستند اما بسیاری از رسانه‌ها و چهره‌های شبکه‌های مجازی سعی در توجیه موضوع برای مردم دارند.

به گزارش تحریریه، رسانه ها و شبکه های اجتماعی در آمریکا تصاویری را از قفسه های خالی فروشگاه ها منتشر می کنند و از کمبود تقریبا همه کالاهای ضروری مردم خبر می دهند. خبرگزاری «بلومبرگ» می نویسد قفسه ها کاملا خالی شده است و خواروبار فروشی ها حتی ماکارونی و غذای حیوانات نیز ندارند. رئیس شرکت آلبرتسونز، یکی از بزرگترین سوپرمارکت های زنجیره ای آمریکا هم از احتمال تداوم چند هفته ای این امر خبر داده است. بسیاری مدعی هستند که شیوع اومیکرون دلیل این امر است.

با اینحال روزنامه «یو اس ای تودی» در گزرشی نوشت اختلال در زنجیره تامین، ویروس جدید کرونا و طوفان های زمستانی دلیل این امر است.

این روزنامه پرتیراژ آمریکایی نوشت است که از ابتدای سال جدید هم کمبود مواد غذایی را متوقف نشد. کمبود کالا در فروشگاه‌های مواد غذایی در سراسر آمریکا در هفته‌های اخیر شدیدتر شده است، زیرا Omicron همچنان گسترش می‌یابد و طوفان‌های زمستانی بر مشکلات زنجیره تامین و کمبود نیروی کار اضافه کرده است. همه نوع محصولات، پروتئین و گوشت و همچنین کالاهای بسته بندی شده مانند غلات و ماکارونی برای چند هفته کمیاب شده و یافتن اقلام دشوارتر از قبل شده است؛ حتی بسیاری از این اقلام به قیمت بالاتر هم به سختی یافت می شوند.

وزارت کار آمریکا روز گذشته اعلام کرد شاخص قیمت مصرف کننده در سال ۲۰۲۱ هفت درصد جهش کرد که بیشترین و سریعترین میزان رشد از سال ۱۹۸۲ بوده است. در حالیکه در ماه نوامبر تورم سالانه ۶.۸ درصد و بالاترین رقم در چهار دهه گذشته بود اکنون یک ماه بعد این عدد ۷ درصد شده است.

4 Reasons Americans Are Still Seeing Empty Shelves and Long Waits – With No  End in Sight

«کرت کاوینگتون» مدیر ارشد اعتبار نهادی در AgAmerica تاکید دارد روند کمبود مواد غذایی متناوب و متفاوت است. کمبودها به کالا، فروشگاه و مناطق کشور بستگی دارد و می‌تواند ناشی از مسائل زنجیره تامین، رفتار مصرف‌کنندگان یا عوامل محیطی باشد، بنابراین تعیین دقیق اینکه چه چیزی در آینده رخ می دهد و چه زمانی شرایط پایان می پذیرد، دشوار است.

حال فرض کنید چنین شرایط برای کشورمان نه برای چند هفته بلکه در چند روز رخ می داد تقریبا همه رسانه های داخلی در کنار چهره های فضای مجازی و سلبریتی ها وارد عمل می شدند و انواع اتهامات را به نظام نسبت می دادند و موج از دلسوزی های دروغین و ظاهری و مقایسه ها را به راه می انداختند و کشورهای جهان را مثال می زدند. پیشترها نمونه ای از این وطن فروشی ها را در دوره های وقوع بلایای طبیعی سیل و زلزله یا سرمای شدید در برخی مناطق شاهد بودیم که با یقه درانی های چهره های دروغگوی فضای مجازی همراه بود.

اما همه این افراد کم سواد چشم خود را به روی بحران در آمریکا و رفتار رسانه ها چهره های شناخته شده ای که اعتبار داخلی و بین المللی بسیار بیشتر از سلبریتی ها داخلی دارند، می بندند و گویا توجهی به مسائل به آمریکا و رفتار این افراد ندارند. درحالیکه بسیاری از رفتار عمومی، پوشاک و ظاهر چهره های آمریکایی الگوی افراد در داخل و شاخ های مجازی شده، بهتر است اندکی هم از سلوک و درک سیاسی و اجتماعی آن ها یاد بگیرند.

پایان/

۲۹ دی ۱۴۰۰ - ۰۲:۱۶
کد خبر: 15857

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 3
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • شهروز AU ۰۲:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
      1 2
      بعید میبینم این خبر درست باشه
      • IR ۱۳:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
        1 0
        فروشگاه آف خورده وآف اونا واقع آفه
    • یه ایرانی IR ۰۶:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
      2 3
      نشون میده مردمشون پول دارند یعنی توانایی خرید دارن میخرن نوش جونشون وا قفسه های فروشگاههامون پره چون مردم پول خرید ندارند!!!