یک ایرانی شرکت بزرگ خودروساز خارجی را خرید!

یک ایرانی شرکت خودروساز خارجی را خرید که نشان می دهد هزینه های زیادی در صنعت خودرو کشور انجام شده اما نتیجه ای نداشته است!

به گزارش تحریریه، کل شرکت خودروسازی کره‌ای سانگ یانگ با قیمت ۲۵۵ میلیون دلار فروخته شد، در حالی که در سال‌های اخیر برای طراحی خودرو در ایران هزینه‌های بیشتری انجام شده است. هیچ ایرانی سانگ یانگ را خریداری نکرده است، اما اگر تحلیل و بینش درستی وجود داشت، به جای هزینه طراحی سمند و صندوق برای 206 هاچبک؛ چنین شرکتی را خریداری می کردند که می توانست به صنعت خودرو کشور کمک کند. 

اخیرا شرکت خودروسازی کره‌ای سانگ یانگ به دلیل حجم بالای بدهی‌ها اعلام ورشکستگی کرد و به همین دلیل به تازگی این خودروساز مطرح آسیایی با قیمت ناچیز 255 میلیون دلار به فروش رسید. کمپانی Ssangyong بیش از 6 دهه سابقه خودروسازی دارد و جزو چهار خودروساز اول کره جنوبی محسوب می‌شود. در سال 1963 میلادی، شرکت‌های دانگ هون و دانگ بنگ با هم ادغام شدند و نام این شرکت در سال 1977 به دانگ ای موتور تغییر پیدا کرد. در سال 1986 گروه تجاری سانگ یانگ این شرکت را خریداری کرد و به این ترتیب رسما خودروسازی Ssangyong شکل گرفت.

نگاهی به تاریخچه و سابقه سانگ یانگ

این شرکت در ابتدا خودروهای تجاری مثل اتوبوس، کامیون و خودروهای خاصی مانند ماشین آتش نشانی و میکسر را تولید می‌کرد و رفته رفته با استراتژی‌های مدیریتی و طراحی‌های خاص و کیفیت مناسب محصولات خود توانست در بیش از ۱۰۰ کشور جهان مشتریانی را برای خود دست و پا کند.

خودرو" height="399" src="https://gadgetnews.net/wp-content/uploads/2022/01/ssangyong-1-620x399.jpg" width="620" />

سانگ یانگ برای اولین بار خودرو شاسی چهار چرخ محرک را در دهه 80 میلادی در کره جنوبی تولید کرد و در دهه 90 میلادی نیز خودروساز مطرح آلمانی یعنی مرسدس بنز وارد همکاری استراتژیک و مدیریتی با این خودروساز کره‌ای شد و سرمایه‌گذاری عظیمی در این برند انجام داد که نتیجه این همکاری تولید خودروهای تجاری سبک، تولید موتورهای دیزل و تولید خودرو سواری لوکس و بنزینی در دهه 90 میلادی بود. خودرو ایستانا (Istana) یا همان MB100 خودروی محبوب و تجاری سبکی بود که پس از سه سال کار مشترک با مرسدس بنز در سال 1995 وارد بازار شد. کوراندوی معروف هم یک محصول زیبا و فناورانه در آن زمان بود که در همین سال متولد شد.

در اوایل قرن بیست و یکم، سانگ یانگ موتور دستورالعمل‌های مدیریتی جدیدی را اعمال کرد و با ایجاد بخش توسعه (R&D) و طراحی و همچنین یک شبکه فروش پویا و ارتقای خدمات پس از فروش، فصل تازه‌ای را در روند رو به رشد خود آغاز کرد. در سال 2001 بود که این تلاش‌ها و استراتژی‌ها به تولید خودروی مدرن و پیشرفته رکستون (Rexton) انجامید. در سال 2003 هم نیو رکستون با موتور دیزلی 2.7 لیتری روانه بازار شد و رودیوس (استاویک) هم به عنوان یک خودرو چند منظوره MPV مبتکرانه به بازار راه پیدا کرد.

خودرو" height="326" src="https://gadgetnews.net/wp-content/uploads/2022/01/ssangyong-3-620x326.jpg" width="620" />

در سال ۲۰۱۰ میلادی، شرکت هندی ماهیندرا، سانگ یانگ را با قیمت ۴۷۰ میلیون دلار خریداری کرد و این خودروساز مدت‌ها به عنوان زیرمجموعه این گروه هندی فعالیت کرد. سانگ یانگ که به معنای دو اژدها است، در کشورهای مختلفی مثل روسیه، هند و قزاقستان کارخانه خودروسازی دایر کرد و روز به روز شاهد توسعه فعالیت آن در سراسر جهان بودیم.

ورود سانگ یانگ به بازار ایران

اکتیون، تیوولی، رودیوس، رکستون، موسو، چیرمن، کایرون و کوراندو مشهورترین و اصلی‌ترین خودروهایی بودند که توسط Ssangyong به تولید رسیدند و تقریبا تمام آنها توانستند موفقیت‌های خوبی را در بازار کشورهای مختلف به دست بیاورند. این خودروساز مطرح کره‌ای که به عنوان قدیمی‌ترین خودروساز کره جنوبی شناخته می‌شود، در بازار ایران نیز سابقه قدیمی و البته موفقی داشته است. اوایل دهه 80 هجری شمسی، شرکت صنعتی تولیدی مرتب واردات و مونتاژ سانگ یانگ موسو را در ایران آغاز کرد و از سال 1384 گروه صنعتی رامک خودرو به عنوان نماینده رسمی این برند در ایران اقدام به واردات و عرضه محصولات Ssangyong کرد.

خودروهایی مانند تیوولی، رکستون، اکتیون و کوراندو با استقبال خوبی از سوی مشتریان ایرانی مواجه شدند و در سال ۱۳۹۶ اعلام شد که این شرکت پنجمین برند از نظر حجم واردات خودرو به کشورمان بوده است که در این میان، تیوولی بیشترین سهم را از واردات داشت.

ورشکستگی

اما روزهای خوش سانگ یانگ خیلی دوام نیاورد و این شرکت به ورشکستگی رسید. اولین بار در سال 2009 میلادی بود که این کمپانی اعلام ورشکستگی کرد و به همین دلیل گروه هندی ماهیندرا با خرید آن توانست کره‌ای‌ها را از این منجلاب بیرون بکشد. اما در سال 2020 دوباره اوضاع مالی Ssangyong به هم ریخت و باز هم این خودروساز اعلام ورشکستگی کرد. حجم زیاد بدهی‌ها باعث شده این شرکت در سال 2021 افت فروش 21 درصدی را تجربه کند و فقط 84 هزار دستگاه خودرو را به فروش رساند. زیان عملیاتی این شرکت در ماه‌های ژانویه تا سپتامبر 2021 تقریبا 238 میلیارد وون برآورد شد و از ماه آوریل، این شرکت به امانت دادگاه درآمد.

جالب این که حتی با وجود ورشکستگی سانگ یانگ، محصولات این شرکت در بازار ایران با قیمت بالای یک میلیارد تومان خرید و فروش می‌شود. به عنوان مثال، اکنون سانگ یانگ تیوولی 2018 با قیمت بیش از 1 میلیارد و 100 میلیون تومان، سانگ یانگ نیو کوراندو 2018 با قیمت حدود 1 میلیارد و 500 میلیون تومان و سانگ یانگ رکستون G4 مدل 2018 با قیمت بیش از 2 میلیارد و 600 میلیون تومان در بازار ایران به فروش می‌رسد.

طراحی <a class=خودرو" height="414" src="https://gadgetnews.net/wp-content/uploads/2022/01/ssangyong-4-620x414.jpg" width="620" />

سرانجام اخیرا رسما اعلام شد که شرکت ادیسون موتورز، سانگ یانگ را خریداری کرده تا فصل تازه‌ای در فعالیت این خودروساز رقم بخورد. ادیسون موتورز، یک شرکت کره‌ای و یک استارتاپ تولیدکننده اتوبوس‌های الکتریکی و سایر وسایل نقلیه ویژه بخش خدمات حمل و نقل عمومی الکتریکی است که فقط ۶-۷ سال از تاسیس آن می‌گذرد.

مقایسه قیمت فروش سانگ یانگ با هزینه طراحی خودرو در ایران

اما رقم این معامله بسیار جالب و بحث‌برانگیز است. شرکت ادیسون موتورز فقط با قیمت ۲۵۵ میلیون دلار کل شرکت خودروسازی مطرح و پرسابقه سانگ یانگ را خرید؛ یعنی با قیمت فعلی دلار، معادل ۶ هزار و ۷۵۸ میلیارد تومان.

یکی از عجایب قیمت فروش سانگ یانگ به ادیسون موتورز، مقایسه آن با هزینه‌هایی است که در خودروسازی ما صرف می‌شود. در یکی دو سال اخیر اخباری درباره هزینه طراحی برخی خودروهای داخلی مانند سمند و پژو ۲۰۶ صندوق دار منتشر شد که سروصدای زیادی به پا کرد. بهرام پارسایی، نماینده مجلس شورای اسلامی تقریبا دو سال پیش توییتی جنجالی را منتشر کرد و نوشت:

فساد خودروسازی جدید نیست. در دهه ۷۰ که بزرگترین اختلاس تاریخ کشور ۱۲۳ میلیارد بود، برای طراحی سمند ۱۲۰ میلیارد تومان با ارز ۴۰۰ تومانی، معادل ۳۵۰۰ میلیارد تومان امروز پرداخت شد و این طراحی گران نه جذاب بود و نه استاندارد. البته این مبلغی است که خودروساز اعلام کرده، اما اسنادی در دست است که نشان می‌دهد وام اخذ شده بابت طراحی خودروی ملی بیشتر از این مبلغ است.

این در حالی است که یک طراح ایرانی برندهای معتبر خودرو در جهان، همان زمان حاضر بود به رایگان طراحی خودروی ملی را انجام دهد. اما چون برای سودجویان، منفعت نداشت نپذیرفتند. زمان استاندارد طراحی یک خودرو در جهان هم دو تا سه سال است، ولی طراحی سمند هفت سال زمان برد.

این نماینده مجلس در حالی گفت هزینه طراحی خودرو سمند معادل ۳۵۰۰ میلیارد تومان بوده که در دو سال پیش نرخ ارز کمتر از قیمت فعلی بود و اگر با نرخ فعلی ارز بخواهیم حساب کنیم به رقم بسیار بالاتری می‌رسیم. البته امیرحسن کاکائی، عضو هیات علمی دانشکده مهندسی خودرو اظهار کرد تا آنجا که من اطلاع دارم، برای طراحی سمند ۱۲۰ میلیارد تومان هزینه نشده و ارقام خیلی بالاتر از این‌ها بوده است. در سال ۱۳۹۶ هم مدیرعامل ایران خودرو گفته بود برای عقد قرارداد به منظور طراحی و تولید پلتفرم اختصاصی به بیش از هزار میلیارد تومان سرمایه نیاز داریم. باز هم اگر با محاسبه تورم و نرخ ارز، معادل‌سازی کنیم، امروز به رقم بسیار بیشتری از هزار میلیارد تومان می‌رسیم.

طراحی خودرو

اما ماجرای هزینه طراحی خودرو داخلی به همین‌جا ختم نشد. مدتی بعد از این جنجال‌ها، بهرام پارسایی از هزینه سنگین طراحی صندوق خودرو پژو ۲۰۶ برای تولید پژو ۲۰۶ صندوق دار پرده برداشت. پژو ۲۰۶ اصلی ساخت فرانسه بود و در ایران فقط یک صندوق به آن اضافه شده و خودرو پژو ۲۰۶ اس دی روانه بازار کشور شد. اما به گفته پارسایی، بابت همین اضافه کردن صندوق به خودرو پژو ۲۰۶، حدود ۲۵۰ میلیون دلار در آن سال هزینه شد. پژو ۲۰۶ صندوق دار در سال ۱۳۸۶ رونمایی شد؛ یعنی حدود ۱۴ سال پیش، تقریبا به اندازه قیمت فروش سانگ یانگ در سال ۲۰۲۱، بابت طراحی صندوق ۲۰۶ اس دی هزینه شد. (توجه کنید که فقط برای طراحی صندوق خودرو، نه طراحی کل خودرو!)

بهرام پارسایی اضافه کرده بود که در آن زمان با این میزان پول می‌شد یک خط کامل تولید خودروی جدید را طراحی و راه‌اندازی کرد. وی همچنین افزود در سال‌های ۸۴ تا ۹۳ به دلیل غیر استاندارد بودن و جذاب نبود سمند، سه مرحله تغییرات در آن ایجاد شد که آن هم در مجموع ۱۱۰ میلیارد تومان هزینه داشت. در دولت دهم هم ایران خودرو یک خط تولید را با هزینه ۹۰ میلیون دلار در ونزوئلا راه‌اندازی کرد که بعد از صرف این هزینه، ونزوئلا گفت تا ده سال دیگر به آنها برق نمی‌دهد و این حجم سرمایه ملی در آنجا از دست رفت.

طراحی خودرو

سایپا هم در زمان رونمایی از خودرو تیبا در سال ۱۳۸۷ هزینه طراحی این خودرو را حدود ۱۲۰ میلیون دلار عنوان کرده بود؛ در حالی که تیبا در اصل همان پراید با بدنه‌ای جدید و برخی تغییرات جزئی است. اما خودروسازان ما با وجود چنین هزینه‌های سنگینی، هنوز هم نتوانسته خودروهای باکیفیتی را تولید کند و حتی در تولید بسیاری از قطعات خودرو ناتوان است.

به هر ترتیب فروش شرکت سانگ یانگ با قیمت ۲۵۵ میلیون دلار، داغ دل ما را تازه کرد، چرا که با چنین ارقامی که برای طراحی خودروهای بی کیفیت در داخل کشور، مانند سمند، پژو ۲۰۶ اس دی، تیبا و غیره خرج شده، می‌توانستیم چند شرکت سانگ یانگ را بخریم و بگذاریم آنها برایمان خودرو تولید کنند.

طراحی خودرو

منتقدانی که مخالف آزادسازی واردات خودرو هستند و واردات خودرو را مساوی با خروج ارز از کشور و بر باد رفتن سرمایه ملی می‌دانند، نظرشان درباره این هزینه‌های نجومی در خودروسازان داخلی چیست؟ آیا نمی‌شد با میلیون‌ها دلاری که برای طراحی خودرو در ایران خودرو و سایپا خرج شد، کارهای بهتری برای رونق بازار خودروی کشور و رساندن خودروهای باکیفیت به دست مردم انجام داد؟ ای کاش حداقل این همه هزینه‌ای که در خودروسازان داخلی می‌شود، نتیجه‌ای داشت تا دلمان نمی‌سوخت. اما نتیجه همه این ولخرجی‌ها یک مشت خودروی بدقواره و بی کیفیت است که با هزار دردسر مثل قرعه‌کشی و بدقولی در تحویل به دست مشتری می‌رسد و در نهایت باز هم این خودروسازان ما هستند که طلبکار و ناراضی می‌مانند.

منبع: گجت نیوز

پایان/

۲۴ دی ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۰
کد خبر: 15894

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 15 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 202
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 15
    • م م IR ۲۱:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      214 2
      قابل توجه مسولین محترم دوشرکت ایرانی شرم اوره این همه حدر دادن پول بیت المال اقای میرسلیم حمایت از تولید داخل ب چ بهای
      • سرکانی بادلانی IR ۱۸:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
        4 0
        نکته اینجاست که خودروسازان (بخون چهارچرخ سازان) داخلی باوجود اینکه سالیان درازیه تولیدلت بنجول و درجه چندمشون رو با استفاده از امتیاز انحصاری که بهشون داده شده با قیمتهای نجومی به مردم قالب کردن و میکنن باز حرف از زیان انباشته چند ده‌هزار میلیاردی!!! میزنن. یکی نیست به این جماعت بگه اینی ضرری که ازش دم میزنین دراصل اختلاس انباشته هست نه زیان انباشته.
    • محمد IR ۲۲:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      241 5
      دشمن اونور آب نیست همین وره داخل خود کشور. نمی‌دونم چرا هیشکی به فکر مردم نیست. هیچ جای تاریخ مردم یک سرزمین اینقدر بی دفاع و مظلوم نبودند.
      • رضا IR ۱۰:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۵
        76 3
        چون خودشونن
      • IR ۰۲:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
        15 2
        بخور بخور برادر شما چی داری میگی ، مردم کی هستن
    • من IR ۲۲:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      207 5
      آقایون دو خودرو ساز! خب اگه نمی تونید جم کنید گورتونو گم کنید دیگه بسه دیگه حیا کنید
      • IR ۱۱:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۵
        65 1
        اقای من دلت خوشه ها. تازه مدیران عوض شدن وکیسه ها خالی وتاپر نشوند میدان رو واگذارنمیکنند
    • محمد IR ۲۲:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      112 3
      حالا بگویید مردم گرسنه اند حالا بگویید فقر بیداد میکنه اما کسی تا حالا اومده بگه من این مبلغ را که قراربود ازجیب مردم خرج بشه جلویش را گرفتم مگه این مردم نبودن که ۸ سال جنگ را اداره کردن ونزدیک به یک میلیون شهید وجانباز و....دادند مگه همین مردم نیستن که در۲۹ دی و۲۲ بهمن وروز قدس وانتخابات شرف شما مسئولین را میخرند پس چرا به چه دلیل موقع حساب وکتاب یه عده دزد میشن یه عده مشتلق چی شما را چه شده است آیا کشور بدست نا اهلان نیافتاده آیا کشوررا بتاراج نبرده اید شما ثابت کردده اید که حتی به خدا ورسولس وقرآنش اعتقاد ندارید این مردم در هرکشور دیگری زندگی میکردند شما حسرتش را میخوردین اما چون در این جزیره(ایران) گیر افتاده اند هربلایی که میخواهید سرش میارین .شرف وحیا تونو سوسک خورده ودینتان بدروغ اسلامه ویقه های سفید وتنگتان فقط برای شکستن کمر این ملت بکار میرود ننگتان باد .اما وای بکاری که نسزاد خدا روزی را میبینم که مجتل فرار هم پیدا نخواهید کرد.بامید آنروز.!!!
      • محمدمحمدی IR ۲۲:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۵
        12 0
        درود به شرفت سپاس
      • ها IR ۰۶:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
        8 1
        دروود بر شرفت حرف دلمون گفتی
    • IR ۲۲:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      120 4
      مافیای خودرو میدونی چیه
      • IR ۰۷:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۵
        85 2
        اونها که جمع نمیکنن تا وقتی مشتری احمق دارند . ما باید جمع کنیم . نهه‍هههههه به خودروی کثیف داخلی.
      • حسن IR ۱۸:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۵
        33 1
        بچه ها یه نصیحت میکنم هیچ وقت با این شرایط فعلی کشور از تولید داخل حمایت نکنین.
      • داوود IR ۲۲:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
        3 1
        دمت گرم ایول
    • IR ۲۳:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      78 6
      متوجه نشدیم، ایران کجای این اخبار بود‌. ضمنا با توجه به اختلاس های متعدد در ایران. گزینه سند سازی و اختلاس مطرح نشده؟ چگونه است برای زیرساخت پلتفرم همچنین هزینه ای شده است و مبنای ساخت پلتفرم دیگر نمی باشد؟.
      • سعید IR ۱۲:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۵
        52 1
        تا آدمایی مثل میر سلیم هست وضع ما ازین بهتر نمیشه.
      • ب IR ۲۲:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۵
        3 0
        ایران اونجای اخبار بود که به دلیل بدهی کره یکی از شرکت های ورشکسته توسط ایران خریداری و به نام یه شخص شد
    • IR ۲۳:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      67 2
      فقط میتونم بگم متاسفم برای مدیریت ناقص
    • حسین IR ۲۳:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      98 2
      خدا لعنت کنه این بنجل سازان ایرانی که به اسم تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ی ایرانی خون ملت را در شیشه کرده اند و هیچ کس هم جوابگوی مردم بی دفاع و بی پناه کشور نیست. آقای میرسلیم که مخالف سرسخت واردات خودرو هستی بیا اینجا هم جواب این گند و نامردی بنجل سازان ایرانی رو بده.
      • یوسفعلیان IR ۱۵:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۵
        5 32
        اگر این کارخانه ها بسته شود کار پیدا میشود ؟
      • TR ۱۷:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
        3 0
        کسی مگه گفت بسته شوند احمق
    • IR ۲۳:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      99 2
      اینا خودرو ساز نیستن دلالی میکنن و بس ما مردمم که پیش پیش پولو تقدیم میکنیم نتیجشم دیدیم تصادف بهبهان یه دونه ایر بک باز نشد جزای بنجل فروش نخریدنه
    • مم IR ۰۰:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۵
      70 2
      اینا خودرو ساز نیستن فرغون سازن یه حلب تیکه بهم وصل میکنن چهارتا لاستیک با یه موتور ماشین کنترلی روش سواره میگن ما خودرو می‌سازیم شما لگن میسازید
      • N IR ۱۵:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۵
        11 95
        خیلی هم ماشین های خوبی تولید میکند .
      • چ IR ۲۰:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۵
        52 1
        معلومه این رژیم خوب هواتو داره مفت خور
    • زینال IR ۰۱:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۵
      62 1
      در کنکور نفر اخر شدن سخت تر از اول شدنه چون باید مطمعن بود که جواب چیه که احیانا اشتباهی درست نزنی محاله کسی انقدر دقیق اشتباه کنه حتما جواب رو میدونن ولی سوال اینجاست چرا به این خوبی و پی درپی بدون حتی یک بدشانسی همیشه درست اشتباه میکنن مطمعنم که نمیشه انقدر پشت سر هم خطا کرد و حتما اخر شد من در عجبم چرا یکی از زیر دستشون درست در نمیره
    • Mosi6537 IR ۰۱:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۵
      50 0
      سلام یه کتاب پیشنهاد میکنم برید بخونید..... دلایل همه این کارای که دولت داره انجام میده پی میبرید. مغزتون رو باز میکنه.دیدتون دریا....و...... کتاب قلعه حیوانات نوشته جورج اورول خیلی کتاب عالی هستش
      • مهبد IR ۲۱:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۵
        6 1
        چقدر داستان کشور ما هم به این کتاب شبیهه
      • حرف راست IR ۱۸:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
        1 1
        قبل از انقلاب شرکت خودرو سازی ایران با شرکت خودرو سازی کره ای برابری میکرد اما الان اینطور نیست، کشورهای دیگر روز به روز درحال پیشرفت هستند و ما مردم ایران که با 8سال جنگ شهید دادیم ، بامسئولان نالایق به چنین وضعی در آمده ایم..... ما هنوز با محصولات از تاریخ حذف شده مثل پراید که مال یک شرک کره ای با طرح هاچبک ساخته شد هنوز تو مد پراید مانده ایم. خودروی پیکان که حتی قبل از انقلاب هم بوده و پیشرفته نیست هنوز در خیابان های ایران دیده میشود و تغییر خاصی نکرده است.... واقعیت این نیست که تو اخبار میگن ،واقعیت تو ایران و کوچست واقیعت این نیست که واست از هوای بهشت میگن ،واقعیت همین زندگی پوچست‌. لطفا مسولان از کارهایشان دست بردارند
    • رضا IR ۰۲:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۵
      73 5
      دوستان!!! نیمه پر لیوان رو ببینید، چرا توجه نمی‌کنید که موفق ترین دزدان رو تربیت کردیم، کجای دنیا همچین استعدادهای درخشان در عرصه اختلاس و دزدی و رانت دیده میشه؟ دیگه وقت صادراته و باید با صدور دزد واختلاسگر به کشورهای متقاضی، زمینه ورود ارز به کشور رو فراهم کنیم، کشورهایی مثل سویس و سوئد و فنلاند که مردمی بی استعداد در این زمینه دارن باید دلار بدن تا یادشون بدیم، ژاپن هم میتونه مقصد لژیونرهامون باشه، موفق باشید
      • مقدم IR ۱۰:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
        5 0
        دم نگاهت گرم
      • چنگیز IR ۲۰:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
        0 0
        خوشا به حال کلاغ های قبل و قالب پرست
      • IR ۲۰:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
        0 0
        خوشا به حال کلاغ های قیل و قال پرست
    • IR ۰۳:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۵
      62 5
      برید روستاها قیمت الاغ وخر را برسی کنید خواهید دید مشکلات اقتصادی حتی روی خر والاق هم اثر 300% گذاشته است. چرا این پدیده حاصل شده میتوان به جرعت گفت علتش از بالا به پائین اپدیمی داشته. ملت ایران در یک گرداب دزدان افتاده بطوریکه 1میلیون نفر از طبقه اشرافی خون همه 85 م را در شیشه کشیده اند.
    • IR ۰۳:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۵
      59 1
      دزدان مملکت باید سیر شوند خاک بر سر ما ملت
    • عین القضات US ۰۳:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۵
      36 2
      بیش از 100 هزار نفر ازدرجازدن خودروسازی ایران سود می برند ؟چرا نه ؟نگاه کنید به همین نمایندگی های مجاز و ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    • رضا IR ۰۴:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۵
      59 3
      تازمانی که یه عده از سیاسیون که خودروسازی ها مقر فسادهای مالیشون هست و عین مگس در حال ارتزاق از این سفره بی درو پیکر هستن وضع به همین منوال خواهد بود
    • م م م IR ۰۵:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۵
      41 7
      واقعا اگر این ایرانی که میگن شرکت کره ای خرید فقط یکم وطن پرست باشه با شرف میتون با زدن نمایندگی تو کشور ویه قیمت مناسب خودرو وارد کنه بده دست ملت بد ببینیم کی لگن ایرانی میخره اقا میر سلیم شما دنبال نابود کردن این کشورید چهل سال این این دو لگن سازو ول کردید ب امان خدا در حالی ک ب قول معرف با این پولا میشد ۵ تا کارخونه مهندس با شرف ایرانی خرید استخدام کرد خیانت ب چی میگن ب همین کارا حتما ک نباید اطلاعات سری ب دشمن بدی کم کاری در حق ملت کشور خود خود خیانت
      • IR ۰۰:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
        4 1
        هرچقدر هم وطن پرست باشه نمیزارن بیاد تو کشور کار کنه چون کاسبی خودشون خراب میشه و دیگه کسی لگن های ایران خودرو سایپا رو نمیخره
    • حسن حیدری IR ۰۵:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۵
      36 1
      همه اینها بخاطر اینه که افراد متخصص وپاک سر کار نمیزارن و فقط رابطه کارمیکند....واگه صدسال دیگه هم بریم بجایینمیرسیم...متاسفانه
    • عماد IT ۰۵:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۵
      44 2
      واقعا گریه داره واقعا خجالت داره حیف پول بی زبون و زحمت کارگر ایرانی و این همه مواد و فلزی که داره نفله میشه 🤦‍♂️
    • IR ۰۵:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۵
      29 4
      باید مثل فوتبال از مدیران خارجی در صنعت خودرو کشور به صورت قرارداد هدف مند استفاده کرد والا هیچ پیشرفتی نخواهیم داشت بجز سومدیریت و اختلاس واتلاف منابع داخلی ۰
    • مصلح IR ۰۶:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۵
      22 1
      جوابش در کتاب چرا ملت ها شکست می خورند وجود دارد.
    • عباس GE ۰۷:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۵
      40 1
      از ماست که بر ماست ...مادامیکه این ملت میرن صف میکشن برای هر بازی مسخره تحت اسم قرعه کشی ! خودروسازها هم قیمت بنجل هاشون را بالا میبرند هم کیفیت را پایین می آورند ...دولت هم پولشو میخواد فقط
    • محمد IR ۰۸:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۵
      18 2
      قابل توجه دوستان رانت خوار و قدرت مدار. خوب پول هایی که صاحب شدین ببرین اینجا ها سرمایه گذاری کنین. هم برا خودتون خوبه هم مردم.چند وقت دیگه شرکت های دوزاری چین همینطوری ورشکست میشن مجبورین اونا رو بخرین. خوب این که بهتر بود. ماشاالله همه هم که استاد دور زدن هستین
    • IR ۰۸:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۵
      18 2
      صاحب نداره اینجا؟؟؟؟؟
    • بازنشسته IR ۰۸:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۵
      46 1
      مفت خورهای بی خاصیت مدیران ابله ودزد دست از سر صنایع ملی بر نمی دارن
    • مراد IR ۰۹:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۵
      23 2
      واقعآ حرف دل مر م را ز دی معلومه یک ایرانی وطن پرست هستی به این میگن خبر واطلاع رسانی دمت گرم
    • IR ۰۹:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۵
      17 0
      الان هم دو خودروساز نوشته های ما رو می خوانند و می‌خندند .تف تف
    • رضا IR ۰۹:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۵
      19 1
      اگر رئیس جمهور در این دو خودروساز را تخته کند بسیار ممنون خواهیم شد .
    • IR ۰۹:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۵
      26 1
      خلایق هرچی لایق مردمی که برای منافع دیگر کشورها شعار می‌دهند لیاقتشون همچین دولتمردانی هست
      • Par IR ۱۲:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۵
        26 0
        بخدا دلت خوشه رییسه چ کشک چ همش بازیشونه ...دولت انقلابی دولت راست دولت چپ بابا اینا واسه سرگرم کردن من و تویه ..
    • مهرداد IR ۱۰:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۵
      12 5
      شما مطمئن هستید که این پولها در طراحی و تولید هزینه شده یا صرف خرید جزیره اختصاصی شد؟
    • IR ۱۰:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۵
      27 1
      امریکا دارد مردم کشور های دیگر را می دوشد تا انرژی برای مردمش ارزان باشد انوقت دخل کشور ما یک عده ای دارند مردم کشور خودشون را می دوشند برای یک کشوری که دایه رهبری جهان اسلام را دارد شرم اور است. نه فقط امریکا تمام سران کشورها دارند به هر بهانه ای چنگ ودندان می زنند برای رفاه مردم کشورشان فقط مسیولین کشور ما در تجملات که هستند به صورت عادی و به قول معروف ریلکس بدون هیچ گونه دغدغه ای روزگار را می گذرانند بابا ایول از این کشور داری
      • IR ۲۱:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
        0 0
        احمق جانها آنها گفتند شما باور کردید گفته شده آن شرکت سه بار ورشکسته شده اگر مدیریت داشتند خودرو با کیفیت میساختند چرا سه بار ورشکسته شده یا شرکتهای خودرو سازان آمریکای واروپای یعنی آنها مدیریت دارند دارن ورشکسته میشوند یا شده اند
    • IR ۱۰:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۵
      5 51
      این ها همه اش دروغ هایی است که دشمنان ملت ونظام می نویسند. ایران بهترین کشور دنیاست.
    • علی IR ۱۰:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۵
      12 2
      در درجه اول دولت مقصر اصلی میباشد. در درجه دوم : یه عده مردم نادان یا همان خائنین هستن. اگه دولت بخواد سه سوته درست میکنه قضیه رو . خود بنده به شخص یه راه حل ساده دارم . و صد درصد عملی . ولی کو گوش شنوا .
    • IR ۱۰:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۵
      8 0
      واقعا برای خودمون متاسفم
    • IR ۱۰:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۵
      13 1
      احتمالا اون ایرانی که این شرکت خودرو سازی رو خریده از عزیزانی هست که ماشین خارجی رو با انحصار واردات وارد ایران کرده و به چندین برابر قیمت فروخته....الانم حساب ویژه ای روی ایران باز کرده که این شرکت ورشکسته رو خریده
      • خان IR ۱۰:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۵
        7 10
        ایرانی کجا بود شرکت ادیسون موتورز کره‌ای که تو خودروهای برقی کار میکنه،ادمین احمق خودت گوشات درازه نه مردم احمق های بیشعور،به خاطر اینکه بازدید سایت تون بالا بره سرتیتر اخبار جعلی می‌نویسید
    • جواد IR ۱۱:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۵
      25 1
      چرا دهل بعد از 20 سال صداش میاد.نکند گوش ما خودی نیست.
    • IR ۱۱:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۵
      9 0
      چه فایده ای داره گفتن این حرف ها وقتی گوش شنوایی وجود ندارد.
    • شاهرخ IR ۱۱:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۵
      18 1
      انتصاب مدیران با سوابق غیر مرتبط،بی کفایت و بیسواد که حاصل انتخاب مسوولانی بی کفایت تر از ایشان میباشد،نتیجه ای غیر از این را در پی نخواهد داشت،ایراد از نمایندگان مجلس بی اراده،مدیران و سیاستگذاران بی لیاقت و غیر متخصص در اتخاذ تصمیمات کلان در صنعت خودروست ،که متاسفانه هیچگاه خود را موظف به پاسخگویی به ملت نمیدانند.
    • علیرضا IR ۱۱:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۵
      4 7
      ادیسون شرکتش کجابودکه کسی نشنیده دروغ کمتر ...اعتباربیشتر
    • فرحان IR ۱۱:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۵
      4 11
      نويسنده خبر گفته، شرکت ایرانی، چرا سر از شرکت ادیسون موتورز در آورد، حتی گوینده خبر هم دورغگو هستش، به نظر من باید همه رو درو کرد. فقط چاره ی کار همینه
    • IR ۱۱:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۵
      15 0
      میر سلیم که حیفه لفظ آقا براش بکار برد یک ابر ومافیای آشغال ساز داخلیه .بقیه هم مگسانن به گرد این شیرینی متعفن وما فقط نگاه واز دست رفتن مال وجانمان.
    • IR ۱۱:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۵
      12 0
      خب فرق کره ایها با ایران این هست که اونها با اختلاس ورشکسته میشوندولی خودروسازهای ایران بااین همه اختلاس ورشکسته نمیشوندچون قانونی براقیمت خودرو تو ایران تعریف نشده و روی هر خودرو چندین ملیون میکشندومردم همیشه درصحنه هم خریداری میکنند.وازورشکستگی جلوگیری میشه
    • سلیمانی IR ۱۱:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۵
      14 1
      مشکل اصلی سومدیریت بسیار دهشت آور مدیران ارشد دولت و نفوذ مافیای داخل حکومت و سکوت معنی دار سران نظام در قبال این ظلم بزرگ به ملت و اهانت به شعور مردم است که وضع خودرو سازی ما هم از نظر کیفیت و هم قیمتهای نجومی و باور نکردنی به ای مرحله فاجعه آمیز رسیده و باز هم مسئولان نالایق و بی عرضه در این عرصه همچنان باپرروئی جولان میدهند ولی صبر مردم هم حدی دارد
    • مسعود IR ۱۲:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۵
      13 0
      خودتو خسته نکن این حرف ها اب در هاون کوبیدن است. بنای این سیستم بر درست شدن و درست اندیشیدن نیست. تا راه فساد و بردن و خوردن باز باشد همین آش است و همین کاسه
    • Kazem RU ۱۲:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۵
      11 0
      اشکال از دولت و خودروسازان نیست،مشکل اصلی خودمونیم ک هنوز قرعه کشی میزارن بعد از 3 دقیقه تمام خودرو هایی ک معلوم نیس به چه قیمتی و چه زمانی تحویل خواهن داد رو می‌خریم و به هم دیگه پز میدیم ک برنده شدیم.وای بر خود ما ک اینجوری داریم بهشون کمک میکنیم یک بار دیدید ک بگن مشتری نداره یا کسی نخرید؟ 😥
    • IR ۱۲:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۵
      9 0
      ملت خودشان دیگر باید به فکر خودشان باشند با نخریدن خودروهای بنجل وآتش زدن همه آنها برای همیشه از شر آنها خلاص شوند
    • حمیدمرغوب IR ۱۲:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۵
      3 12
      زمان خودروها باسوخت بنزینی وگازوئیلی بسر رسیده وجائی درآینده باتوجه به تولید خودروهای برقی والکتریکی نخواهند داشت بهتره آینده کارخانه وسوددهی کارخانه وپیشرفت فناوری ها را وسود دهی کارخانه وجلوگیری از ورشکستکی را دربرنامه ریزی مد نظر قرار دهید تا موفق وپیروز گردیدودر تولیدخودروهای برقی والکتریکی مغزتان را بکار بگیرید
    • مهدی IR ۱۲:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۵
      13 0
      سلام برهمه اگر دیدید حقی به ناحق ازمسلمانی گرفته شد و شماسکوت کردید انگاه شماهم دراین گناه سهیم هستید. مگرغیرازاینه که مسلمان باید نهی ازمنکرو امربه معروف کنه.... پس اینایی که مامیبینیم چی هستند...
    • IR ۱۲:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۵
      13 0
      ما این دوستانو داریم دشمن میخواهیم چکار متاسففففففففففففففف
    • IR ۱۲:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۵
      16 0
      وضع طوری شده که آدم به دوره قاجار افتخار کنه
      • مسعود IR ۱۳:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۵
        18 0
        اینو خوب امدی .دوران پهلوی شد آرزوی مردم و دوران قاجار افتخار. این است مردم سالاری دینی
    • M.r IR ۱۲:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۵
      13 0
      روزی که این فرغون سازان کشور ورشکسته بشن همه مردم جشن میگیرن این مال مردم و خوردین سر ملت کلاه گذاشتید گورتونو گم کنید دیگه ...دعا میکنیم تا اون روز
    • IR ۱۲:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۵
      5 0
      کدوم ایرانی خریدش؟
    • ایران IR ۱۳:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۵
      10 1
      گاوداریش کنن..جفت خودروساز وطنی.هم سودش خوب .هم مردم راحت بشن.نخرید اشغالهای وطنی رو سمند 98دارم آنقدر اطاقش صدا میده هر روز به روحشون .........
    • ایرانی IR ۱۳:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۵
      10 0
      وزارت اطلاعات اگر دنبال ضد انقلاب میگرددبجای گرفتن چند نویسنده ومعلم وجوان خام. میان مسولین وفرزندانشان که باتاراج سرمایه مملکت باعث ایجاد نارضایتی اکثر مردم کشور شده اند بگردد
    • GB ۱۳:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۵
      4 12
      تیتر خبر با محتوای اون تناقض داره ! چرا خبر دروغ منتشر میکنید ؟!
    • ناشناس IR ۱۳:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۵
      8 0
      کی هست که چنین قدرت خرید را دارد
    • محمد IR ۱۳:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۵
      8 0
      این نیز بگذرد....
    • IR ۱۳:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۵
      8 0
      خب معلومه دزدی بوده اصلا نیاز نیست فکر کنید کشور دزدان
    • IR ۱۳:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۵
      5 0
      کشور دست یک مشت دزد بی لیاقت داره اداره میشه لعنت به همه شما معاویه صفتان بی شرم و حیا
    • ناشناس IR ۱۳:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۵
      9 0
      خانه از پای بست ویران است خواجه در فکر نقش ایوان است اگر در کشور دزدی نبود وضع ای نبود دزد از پلیس جلو تر است
    • مش غلام IR ۱۳:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۵
      2 16
      شاهنامه آخرش خوشه وقتی چند تا شرکت قدر آمدن و کاری از پیش نبردن از یک ایرانی چه توقعی دارید در سطح اقتصاد جهانی که مثل ایران قرعه کشی وجود نداره فروش و رقابت خیلی سخت و پیچیده هست بله اگر ما تحریم نبودیم و این فرد میتونست یه جوری پیوندش بده به داخل احتمال موفقیتش در کوتاه مدت وجود داشت
    • mohammad.7013 IR ۱۴:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۵
      1 0
      عالی بود
    • Mohammad IR ۱۴:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۵
      3 0
      بالاخره ننوشتید این ایرانی که سانگ یانگ راخریدکی بود؟
    • IR ۱۴:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۵
      14 0
      خودرو سازی در ایران فرق میکنه ،در اینجا خودرو سازی شده یه آخور برای تمام مسئولان ایران که سرشون تو اون کردن ودارن میخورن ومیچاپن
    • IR ۱۴:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۵
      17 0
      همش رانت ،دروغ ،اختلاس و فساد تو دولت کلاه برداری دزدی و اعتیاد و فحشا تو ملت عجب آشی چه دوغ و کشکی
    • مهدی IR ۱۴:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۵
      0 0
      وقتی خودرو نمیخریم صادر میکنن قیمت بالا میره وقتی میخریم عرضه وتقاضا به هم میخوره قیمت بالا میره وقتی نه صادر میشه نه کسی میخره انبار میکنن تا گرون بشه کل پولهاش هم میره تو جیب دولت حالا اگه تو خودت جا دولت باشی چه میکنی مرز رو باز میکنی خودرو وارد بشه یا جیب مردم رو خالی میکنی دولت برا تخم مرغ و مرغ کلی پول به جیب زد که تولیش دست خودش نبودحالا بیاد خودرو که دست خودشه رو ارزون کنه؟
    • IR ۱۴:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۵
      14 1
      لعنت خدا به خیانتکار و دزد .
    • محمد IR ۱۴:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۵
      9 0
      تاموقعی که خودروسازی کشور انحصاری هست ماهمینطور بدبخت می مونیم واز این کارفقط آقازاده ها فرزندان برادرزاده پسر عموها نفع خواهندبرد
    • علی IR ۱۵:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۵
      5 0
      مگه خودرو ساز کیه ؟ همین سران نظام هستن دیگه
    • P IR ۱۵:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۵
      0 15
      سمند را با هیچ کدام غز محصولات ایرانی نمیشود مقایسه کرد چون بهترین هست . موتوری که سمند دارد هیچ ماشین ایرانی ندارد . سمند بهترین ماشین هست .
    • IR ۱۵:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۵
      1 1
      تیتر خبر میگه یک ایرانی سنگ یانگ را خریده در متن خبر توضیحی داده نشده و همچنین سنگ یانگ ورشکسته به این قیمت قرمزته شد نه سرپا و سودده
    • جها‌نگیر IR ۱۵:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۵
      10 0
      ‌اگه‌خودروسازان‌‌‌صداقت‌داشتند‌‌‌اموال‌‌وطن‌‌‌خودش‌‌به‌بها‌نه‌ی ایجاد‌‌‌‌اشغال‌‌‌‌به‌آتش‌نمی‌کشید‌ند‌‌در‌زمین‌.گندم‌می‌‌کاشتیم ‌حد‌اقل‌ضرر‌نمی‌کردیم‌‌‌‌یک‌‌چهارم‌‌قیمت‌‌‌‌خدرو‌‌وارد‌می‌کردیم‌ ‌خیا‌نت‌‌چقدر‌‌
    • IR ۱۵:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۵
      0 0
      مطمئنا با شرایط تولید و فروش درایران این شرکت سانگ یانگ ورشکست که نمیشه، به یک غول خودرو سازی در منظومه شمسی هم بدل خواهد شد مدیران داخلی ما ترفندهای خاصی در این زمینه ها بلد هستند که در هیچ کجای این جهان شناخته شده،تا به حال استفاده نشده و نخواهد شد
    • رهگذر IR ۱۵:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۵
      7 0
      😊فعلا که برا همین اشغال های تولید داخل ملت خودکشی میکنن تو قرعه کشی هاشون، فقط الکی توقع داریم ایران بشه اروپا با این سطح شعور مردم
    • IR ۱۵:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۵
      9 0
      تا می توانید در داخل تولید کنید هستند کسانی مثل من که هر قیمتی بگید خودرو را بخرند ناراحتش نباشید
      • سالار IR ۲۰:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۵
        0 0
        تاافرادنادنی هستندکه برای خریداشغالهایی خودروسازان سردست میشکنند یاوقترای گیری میریم رای میدیم حقشونه حضرت علی فرمودن جلوی ظلم بایدایستادنه تن به ظلم وخواری بدیم ماملت ایران به مرگ گرفتن به تب راضی باشیم بخداجوانان تااخرعمرنمیتوانن صاحب خونه وزن شوند
    • سلام IR ۱۵:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۵
      1 0
      سلام ما که خودرو ساز نداریم اینها دزد و جیب بر هستند اینها مسخره بازی در میارند تا جیب ملت رو خالی کنند و صد البته با حمایت مسئولینی که دزدی هایشان گوش فلک را کر کرده یا خودشان یا آقازاده هایشان البته خود به فرزندانشان سفارش میکنند که حسابها را پر کنید که اگر زمان فرار رسید در کشورهای اروپایی شاهانه زندگی کنیم همه هم گرین کارت دارند یا تبعه انگلیس هستند
    • علی رنجبر IR ۱۵:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۵
      0 0
      سلام این کار را میبایست شرکت های داخلی زودتر انجام می دادند ولی منافع پشت پرده نمی‌گذارد در نهایت به ثمر برسد
    • سلام IR ۱۵:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۵
      0 0
      ما چقدر بد بختیم که داغ یک خودرو خوب که جزو ابتدایی ترین نیاز روز مردم دنیاست به دلمون مونده اون روزی رو می بینم که یک پدر وقتی داره میره خودنه از خوشحالی توی پوست خودش نگنجه از اینکه تونسته ده تا نون بخره فکر ماشین توی ذهنش افسانه باشه خلایق هر که لایق انقلاب ۵۷...…..برامون نگذاشته
    • حسینی IR ۱۵:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۵
      0 0
      بخاطر همین بی مدیریتی هاست که نه پیشرفتی در خودرو هست نه با این قیمت های گزاف سودی برای خودرو ساز. انگار یه عده راهزن فقط در جال غارت بیت المال هستند و مسئولان دلسوز هم پشتيبان آنها. یعنی تو این کشور با ادعای کشور امام زمانی یک نهاد نظارتی وجود ندارد که کنترل ونظارت کند تا اینگونه به کشور لطمه بزنند . سالی بیست سی هزار نفر فوتی و ده ها هزار نقص عضو. در هر کشوری دیکر بود .پدر این خودرو ساز ها و وزیر صنعت را در میاوردند. فقط یک عده با ظاهر متدین ولی در باطن انگار دشمن کشور هستند. واقعا چقدر تاسف بار هست.
    • معلم بازنشسته IR ۱۶:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۵
      0 0
      با سلام.خودروهای ما نسبت به قیمتشون خوب هستند .چون پژو پارس تویوفایو را شرکت ۱۴۶میلیون می فروشه دلال از خا بی خبر قیمتش را در بازار ۳۱۰ میلیون کرده .انصاف داشته باشید باید دست این دلالان شیاد را قطع کرد .وسلام
    • IR ۱۶:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۵
      0 0
      لعنت
    • علی درویش IR ۱۶:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۵
      0 0
      ملت بیایید یبار دیگه صنعت خوردرو رو بایکود کنیم یه کمپین راه بندازیم تا کسی خودرو بیکیفیت وگران داخلی رو نخریم تا شاید یه تکونی بخورن اینا که بفکر ما نیستن .حداقل خودمون یه کاری بکنیم .. لطفا از این کمپین حمایت کنید ونشر بدین .ممنون
    • ساسان IR ۱۶:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۵
      0 0
      هر چه تاریخ خوندم... به اندازه این خودرو سازان سال ظلم نشد به مردم این سرزمین. مگه ظلم چیست.. آیا ساختن خودروی بی کیفیت و کشتن مردم در جاده ها ظلم نیست... رانت خواری مسوولان در رابطه با خودرو ظلم نیست.... واقعا متاسفم برای مسئولان... برای مردم سرزمينم باید خون گریه کرد.... خدا ازتون نگذره
    • الهام ب IR ۱۷:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۵
      0 0
      اونی که دزد و دشمم هست تو کشور خودمونه
    • الهام ب IR ۱۷:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۵
      0 0
      خدا شاهده اگه مسئولان ما واسه خارجی ها کلاس آموزش بزارند باهوش ترین دزدها رو تربیت و آموزش و تحویل خارج میدن
    • مهراب IR ۱۷:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۵
      1 0
      کجای این مطلب مربوط به خریدار ایرانی بود ،؟ مطلب تکراری و بدرد نخور
    • نامی IR ۱۷:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۵
      1 0
      درمان همه این مشکلات و بدبختی ها در زمینه خودرو فقققققط آزاد سازی ورود خودروهای خارحی است که البته اگر مافیای قدرتمند داخلی احازه بدهند. وااااقعا بیچاره ایم تا زمانی که نادانان برای ما تصمیم می گیرند
    • محمد IR ۱۷:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۵
      3 1
      داخل هرچی تولید کنن ما سوار میشیم ماکه کیفیت خودروهای خاری تجربه نکردیم بدونیم خوب یا بد این هزینه‌ها ی اضافی هم جای دور نمیره
    • IR ۱۷:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۵
      1 0
      چرا کسی تو این مملکت به فکر دین نیست به فکر خدا و امام زمان نیست اگه بودند مردم آنقدر مظلوم نبودند
    • IR ۱۸:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۵
      0 0
      کجای این مملکت حساب کتاب داره که خودرو سازها داشته باشند از هر چیزی که بگویم ما سرآمد هم کشورها هستیم خوبش نه بد و خراب کاری
    • آزاد اندیش IR ۱۸:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۵
      0 0
      آهای مردم حواستون به امثال میرسلیم و بقیه مافیاها و سلطانها باشد- روزی اینها باید جواب پس بدهند مسئولین هیچ اهمیت و ارزشی برای مردم خودشون قائل نیستند- هموطنانشان در سوریه و عراق و لبنان هستند که پراید یک پنجم قیمت به دستشان میرسانند و پول ما را مجانی به آنها تقدیم میکنند ده میلیارد دلار فقط صرف خانه سازی رایگان در لبنان شد. آهای مدیران بی کفایت و مافیای خودرو کمی حیا کنید و حداقل واردات خودرو آزاد کنید تا این خودروساز و مافیای خودرو خون ما مردم تو شیشه نکنند. آقای رهبر فرزانه واقعا اطلاعات به دست شما نمیرسد ؟ نکند اطرافیان شما هم همه جز مافیا هستند که قطعا هستند خداتوکیلی دقیقاً تو این کشور کی طرف مردم هست؟ نمایندگان مجلس هم که خودشون اونجا کاسبی میکنند و همه اینها را میدانند, نمونه بارزش دزدی روز روشن نظام از مردم تو بورس - واقعاً کسی نمیداند چند صد نفر زندگیشون از هم پاشیده و یا خودکشی کردند ؟ من یک سهامدار مظلوم و بدبختم که 90 درصد در سهم پارس مینو دولت از من دزدی کرده اما این دولت هنوز از روحانی روباه مکار قبلی خطرناک تر هست - چون راحت قول داد و الان پاش گذاشته روی گلوی ما بدبختها
    • IR ۱۹:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۵
      0 0
      سایپا = ایران خودرو =دزدی وفساد/دروغگویی مسءءولین= بدختی مردم
    • شهروز IR ۱۹:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۵
      0 0
      جانا. حرف از دل ما میگوئی
    • IR ۱۹:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۵
      0 0
      اینها برای یک خودرو ایرانی همان پژو وسمند را به قیمت نه اینکه ساعتی افزایش قیمت داشته باشد بدن ما راضی هستیم ان هم باید قرعه کشی بشه اگر به اسمت درامد ترا خدا مسولین نحوه واگذاری خودرو دیگر کشورها را نمی بینند به خدا خجالت داره بعد از 43وای برما حسرت یک ماشین داشته باشیم دردمان را به کی بگیم
    • خسته IR ۱۹:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۵
      1 0
      اوووووووووووووووووف، تا کی اووووووف؟ تا کجا اووووووووف؟
    • IR ۱۹:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۵
      0 0
      خدایی آیا چوب حماقت و دزدی مسولین محترم را مردم باید بخورند؟ بعضی از مسولین هم مثل مترسک هستند، معلوم نیست مسول چی هستند. چرا باید جبران اینهمه حماقت و دزدی و جنایت رو از جیب ملت بکنند؟ تا کی باید منتظر خوب شدن وضع جامعه شد؟ چرا انقلاب شد؟
    • اسلام IR ۱۹:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۵
      0 0
      دیگه نگران نیستن چون خودروهاشونو تو ایران چند برابر قیمت میفروشن
    • ممد IR ۲۰:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۵
      0 0
      پول این مملکتو باید یجور خرج کرد ..ماشینای بی قواره کج کوله که بدرد ....اگه خدا هست باعث بانی این همه دزدی رانتو خود نشان بده ..
    • IR ۲۰:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۵
      12 0
      ای خدا کجایی که پراید هم شد ارزو واسه ما مسلمانان
    • محسن IR ۲۰:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۵
      2 13
      با سلام دوستان نیازی به دشمنی آمریکا و عواملشان نیست همین افراد بهتر از آنان دشمنی و بدبختی را فراهم میکنند
    • طاهری IR ۲۰:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۵
      0 0
      هر دَم از این باغ بری می‌رسد، دیگه دارم از دست این حکومت خسته میشم
    • احمد_ر IR ۲۱:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۵
      0 0
      دولت می توانست با طرح ورود خودرو بدون خروج ارز به مقدار زیاد از زیاده خواهی وانحصار این دو خودرو ساز جلوگیری کند اما باز این مافیای خودرو نگذاشت.
    • عبدالله IT ۲۱:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۵
      0 1
      خودروسازی در ایران یک مرکز پولشویی است
    • IR ۲۱:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۵
      1 0
      یه ضرب المثل ترکی هست که میگه : آقاجی ، اوز ایچینن گورد ییر ، معادل فارسی میشه ، درخت رو کرم داخل خودش هست که میخوره و نابود میکنه.
    • IR ۲۱:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۵
      0 0
      بله هنوز خیانتها رو نشده اگر رو شود ابروی همه را در دنیا میبری خیانت کاران باز از ابران دیت بر دار نیستن انهایی که خیانت کردن حالا اسمی از انها برده نشده افسوس برای ایران 😞😞😞😞😞🙄🙄🙄🙄
    • IR ۲۱:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۵
      0 0
      جالب انجاست که تو ایران اون کسانی که قدرت و مقام بالای دارن هیچ حرفی و انتقادی به وضع خودرو سازی ندارن و فقط تماشاچی هستن و جیب مردم رو خالی میکنند و باج خودشونو میگیرن
    • ناشناس IR ۲۲:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۵
      0 0
      باید مدیران فعلی را بریزند تو چرخ گوشت بدن سگ و گربه بخوره ،بعد چند تا مدیر تاپ جهانی با حقوق عالی بیارن و از فارغ التحصیلان نخبه دانشگاه بر اساس شایسته سالاری در کارها استفاده شود شاید فرجی شد
    • راننده تاکسی IR ۲۲:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۵
      1 0
      اینجا مملکت گل و بلبل هست. ایران خودرو یک خط تولید در تبریز داره که دمش گرم اشتغال و تمرکز زدایی و از این دست گل واژه ها. حالا توجه کنید خط تولید تبریز سالن رنگ نداره. خب پس چه کنیم؟! مدیران عزیز یک شرکت ترابری ثبت میکنن و بدنه ساخته شده در تبریز رو بار میزنن میارن تهران رنگ میکنن و برای اینکه ماشین خالی برنگرده بدنه رنگ شده رو میبره تبریز و ادامه خط تولید. به همین آسانی. حالا شما فکر می‌کنید مدیران بلد نیستند؟! داداچام داریم جمیعا اشتپ میزنیم
    • فرزاد رضاخانی IR ۲۲:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۵
      0 0
      این مبلغ رقمی است که به سهامدار پرداخت شده . این شرکت رقم بالایی بدهی دارد که سرمایه گذار بای پرواخت کند
    • Saeed IR ۲۳:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۵
      1 0
      ای بابا از اول انقلاب دارن میبرن و میخورن،یک مشت چپاول گر به اسم اسلام و مذهب،هر کاری دلشون میخواد میکنن.از ماست که برماست...حالم بد میشه به این چیزا فکر میکنم.
    • کاوه IR ۲۳:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۵
      0 0
      هی میگن خودروی ملی، به چیزی میگن ملی که منافعش به مردم برسه نه اینکه هزینه هاش از جیب مردم باشه و منافعش بره تو جیب یه مشت زالو
    • مجید IR ۲۳:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۵
      0 0
      اگر آقای رئیسی خود را یک انقلابی وطرفدار منافع مردم می‌داند درب این دو خودروساز و دهان میرسلیم را گل بگیرد پیروزی دور بعدی انتخابات با صددرصد پیروزی تصمیم شده است خواهشن همین یک قلم کار را انجام بدهید خدمت بزرگی به مردم بدبخت ایران انجام داده ای
    • ایکس IR ۰۰:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
      1 0
      خدا لعنتشون کنه که مردم به گروگان گرفتن .
    • پارسا IR ۰۰:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
      0 0
      چاره و علاج مشکل در براه افتادن نخریدن خودروهای داخلی است تا عملا این خودرو سازها را بسمت خصوصی شدن سوق داد
    • IR ۰۰:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
      0 0
      باید بخش خصوصی بطور واقعی اقدام به تولید خودروکنداگر مافیا بگذارد.کار های دولتی فساد زا و کم بازده است.
    • FM IR ۰۱:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
      0 1
      آقای محمد و دوستان از ماست که بر ماست ماملت فهیم و شریف ایران سال ۵۷ به بنز ب ام و کادیلاک شورلت و غیره لگد زدیم ما خودمون با دستهای خودمان خاک رو ریختیم سرمان در حالیکه ما آقای اروپا و خاور میانه بودیم الان به پراید میگیم عمو
    • هادی IR ۰۱:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
      0 1
      آقا اوضاع مملکت و خودروسازی رو همه میدونیم که در حد فاجعه هست اما درست نیست این دولت جدید رو زود قضاوت کنیم.بزاریم یکی دو سال کار کنه بعد اگه لایق فحش بود نثارش کنیم اما همه خوب میدونیم که این دولت در بدترین شرایط کسری بودجه مملکت رو تحویل گرفته و در بحث واکسن هم عملکردش قابل قبول بوده انشاءالله در قدم دوم که اقتصاد هست هم مشکلات حل بشه.
    • مسعود IR ۰۱:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
      0 0
      جناب‌رئیسی‌.و‌جناب‌قالیباف‌ما‌به‌شما‌رای‌دادیم‌که‌به‌این مسائل‌ورود‌کنید‌وجلو‌رانت‌اینها‌وامثال‌اینها‌در‌کارخانه‌جات‌ماشین ونفت‌وکل‌صنایع‌را‌بگیرید‌این‌گوی‌واین‌میدان‌‌یعنی‌قوه‌مجریه‌. مقننه‌قضائیه‌.مجمع‌وحتی‌مقام‌معظم‌رهبری‌هم‌با‌شماست اگر‌جلو‌این‌عناصر‌فاسد‌را‌در‌این‌دوره‌نگیرید‌.واقعا‌ملت‌از‌نظام دلسرد‌می‌شوند.تاکی‌ما‌باید‌فقط‌نظاره‌گر‌باشیم‌ویک‌عده‌دزد با‌رانت‌وپارتی‌هرکاری‌می‌خواهند‌بکنند‌.مگر‌اینکه.....؟؟؟
    • محمدرضا IR ۰۱:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
      0 0
      مقصر تمام مردم هستن هجوم بیارین برای ثبت نام یه ماشین 20میلیونی به قیمت 200میلیون پول نقد بده سندم بهت ندن خدمات پس از فروشم ندارن یکسال بعدم ماشین بهتون بدن چند ماه ماشین ثبت نام نکنین ببینین میارن در خونها به التماس قسطی بهتون بدن تا وقتی مردم یاد بگیرن سمت هر چیزی هجوم نبرن وضعیت همینه ما خودمون این رو رقم می‌زنیم دولت چکاره است
    • IR ۰۱:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
      0 0
      واقعا حقشون اعدامه، اینهمه دزدی از پول ملت، با این پول چه کارهایی که میشد انجام داد و چقدر اشتغال و نوآوری میشد بوجود آورد، اینها نه تنها مفسد و مجرم هستن بلکه خائن به ملت و وطن هستن.
    • IR ۰۱:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
      0 0
      این نشان دهنده فساد و رانت است و افرادی که نمیزارن واردات خودرو آزاد بشه خودشون در این فساد و رانت شریک هستند و کدام دیوانه ای پیدا میشه که گاو شیر ده شو سر ببره . و حکایت خودرو ساز که چه عرض کنم بهتره بگم گاری ساز های داخلی و افراد ذی نفع شأن همین است و تا حماقت مصرف کننده ایرانی باشد اوضاع همین است.
    • جواد US ۰۲:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
      0 0
      از ماست که برماست .وقتی من و شما تحمل می کنیم و ملت در خواب غفلت فرو رفته بدتر ازاین دزدی و اختلاس خواهد شد تابیداری ملت ظلم ادامه دارد
    • مقامی IR ۰۲:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
      0 0
      حکومتی که سرتاپاش رو دزدان محاصره کردن ازش انتظار بیشتری نمیره
    • DE ۰۲:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
      0 0
      باید میلیونی به خودروسازها حمله کنیم و اونجا رو به اسارت خودمون در بیاریم بخدا قسم صدسال دیگه هم با تو خونه نشستن هیچی درست نمیشه
    • ح ر IR ۰۴:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
      0 0
      متاسفانه در بخش دولتی ملت خیلی تاوان یک عده مفت خور را دادند
    • IR ۰۷:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
      1 0
      مافیا مافیا مافیا بزرگترین مافیای دنیا تو ایران همه جای جای شم هست حتی تو بقالی سر کوچه
    • مجتبی باجلان IR ۰۷:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
      0 0
      با سلام . چرا واردات خودروهای خوب و با کیفیت و ارزان را دولت قدرت ندارد وارد کند و رقابت را در بین خودروسازان ایجاد کند . آیا دولت هم در این سودهای زیاد سهم دارد. سود این همه خودرو در جیب چه کسانی میرود وزارت اطلاعات قدرت ورود را ندارد . جان عزیزترین شخص های زندگیتان اگر قبول دارید به این مردم شریف رسیدگی کنید. بس نیست این همه توهین که به سران این مملکت میشود یعنی شخصیتی دلسوز ما ملت نیست بخدا خسته شدیم بترسید از روزی که مردم قیام کنند والله همه گرفتار میشویم و ایران عزیز از دست میرود فکر کنید ای دلسوزان یا علی مدد
    • محمد IR ۰۷:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
      1 0
      جناب میرسلیم ، تحویل بگیر دفاع بی موردتان دل مردم ما را خون کرد ، نفرین بر شکم سیران بی دغدغه ، خدا کنه به روز این مردم دچار بشوی تا بفهمی مردم ما چی کشیدن
    • IR ۰۸:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
      1 0
      آقای میرسلیم رئیس مافیای خودروسازی هست به کی داری میگی،، یه مشت دزد
    • زریاب IR ۰۸:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
      0 0
      خاک برسر دست اندر کاران ومفت خوران ایران خودرو وسایپا که باعث گرانی بیسابقه ای درکشور شدند وشادی ونشاط رااز مردم گرفتند واسترس و دل نگرانی رابه جامعه منتقل کردند
    • آزاد IR ۰۹:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
      1 0
      هزینه هایی که تا کنون از اول انقلاب برای این دو خودرو ساز شده می توانستیم تا الان بیست تا از این کارخانه های خودرو سازی داشته باشیم
    • ایران IR ۰۹:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
      1 0
      تولید ملی نه زالوی ملی
    • ابوالقاسم کیوانزاده IR ۱۰:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
      0 0
      در این فرایند خودرو سازی دولت ها چه غلطی برای این فساد کرده اند مگر این که خودشان هم دستی داشته اند
    • حسین IR ۱۰:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
      0 0
      میگن ۲۵۰ میلیون دلار برای طراحی ۲۰۶ اس دی و۱۲۰ میلیون دلار برای طراحی تیبا خرج کردیم بهتره بگین از بیت المال مردم دزدیدیم وگرنه ی کلاس پنجم ابتدایی میتونه این ماشینهای خوشکل شمارو طراحی کنه ۱۲۰ هزار تومان هم خرج طراحی تیبا نشده ۲۰۶ هم ۲۵۰ هزار تومان خرج نکرده ی زمانی کره از ما خط تولید پیکان میخواست زمان شاه قبول نکردن بهشان بدن الان کره کجاست ماکجاییم ۴ تا دکمه میزارین رو فرمان این فرغونها که می سازین ۵۰ میلیون میبرین رو قیمتش اسم پلاس هم میچسپانین به ماشین ای کاش ۴تا آدم باسواد و میهن پرست اداره همه امور این مملکت رو در دست داشت
    • IR ۱۰:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
      0 0
      خاک تو سرت با تیتر زدنت کدوم ایرانی خرید بگو اسمشو
    • Aa IR ۱۲:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
      0 0
      نویسنده مطلب کافر شده چه معنا دارد آسایش برای مردم ما باید خودمان بسازیم آزمون و خطا کنیم و جان و مال ملت را بگیریم تا شاید ملت رستگار شوند.و جیب ما و فرزندان و نوه ها پر پول تا رستگار شویم
    • علی IR ۱۲:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
      0 0
      پولهای اختلاس شده رابه دریای خزر می ریزندتاپرش کنند. بزودی درانجابرنج خواهندگذاشت.
    • علی IR ۱۲:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
      0 1
      اون پولا واسه طراحی خودرو خرج نشده،،واسه طراحی ویلا لواسان و کانادا خرج کردن داداش،ملت دیگه بیداره کجای کارید؟!
    • IR ۱۲:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
      2 0
      دولت مافیا،مافیا دولت حکومت سرطان،سرطان حکومت
    • IR ۱۳:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
      1 0
      توی این مملکت چیزی به نام بیت المال نداریم،، اگه کسی هم اسمی از بیت المال می‌آورد فقط بابت مصرف شخصی است ولاغیر،،،، احتیاج به ذکر مثال نیست
    • محمدرضا IR ۱۳:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
      2 0
      به نظر من این دو خودروساز را حذف بکنیم و حتی کار خانه هایشان را بمباران و با خاک یکسان کنیم و دو سه تا شرکت از خارج خریداری کنیم به نفع مردم ایران است شرشان از سر مردم کم می شود راحت می شویم اینقدر کشته هم نمی دهیم
    • قاسم IR ۱۳:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
      0 0
      خرید یک کارخانه خود رو سازی کار چندان مهمی نیست مهم داشتن یک زنجیره تامین قطعات و مواد اولیه با کیفیت و مقرون به صرفه است.کارخانه که فقط یک خط تولید و مونتاژ است . ما اگر روی قطعه سازی سرمایه گذاری کنیم شاید بتوانیم صنعت خودرو سازی را از این فلاکت نجات بدیم.
    • IR ۱۴:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
      0 0
      چرا بیت المال رو که حق مردم تو جیب این دوتا خودروساز لعنتی می ریزید که هیچ فایده ای نداره چه جوری می خواید جواب خدارو بدید وقتی بیت المال رو حروم می کنید.مگه حضرت علی)ع( این همه سفارش نکرد که بیت المال رو حروم نکنید.شما مسولین جاتون وسط جهنم
    • مهدی IR ۱۵:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
      0 0
      صبح بیچاره کردم خودمو نتونستم بهمن موتور ثبت نام کنم...خدایا ما چه گناهی کردیم که تسلا و بنز و بی ام و دارن با التماس با سود صفررر درصد و بسیار با قیمت کمتر به مشتری هاشون خودرو میدن اما ما تو بلاد اسلامی خودمون انقدر خار شدیم! ولله قسم این سهم مون نیست
    • حسین آریامهر IR ۱۵:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
      0 0
      ما ایرانیا اگه هیچ کاری بلد نباشیم،اما درعوض خوب بلدیم حرف بزنیم وشعاربدیم،اما نه در ملأ عام و خیابونا،نه،فقط اینجور جاهایی...دوستان ۴۳ ساله دارن خون مردم رو می مکن وهمه سکوت و سکوت ..بخدا حق مردم اینهمه خفت وخاری نیست ....
    • IR ۱۵:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
      0 0
      حالا ببین جلوی همین ماشینو میگیرن میگن واردش ممنوعه بنابه دلایلی
    • IR ۱۶:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
      0 0
      قابل توجه اون مردک بی عقلی که میگه اگه واردات آزاد بشه کارگران این قمارخانه ها! بیکار میشن ...آخه شل مغز کجای دنیا به خاطر کار 6هزار نفر اونم تو هردو ارابه سازیشان سالی 9هزار کشته طبق اعلام خود مسئولین نجس فقط کشته تصادف یکیشونه....والله بخدا ملت دیگه خودشونم همه دزد شدن وبی غیرت...والا تو هر کشور دیگه ای بود اینا الان تو زندان منتظر اشد مجازات بودن..چه فایده وقت حرف زدن همه فیلسوفن و وقت عمل تو سوراخ..!؟ تا کی؟
    • IR ۱۶:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
      0 0
      واقعا فکر میکنین این دوتا فرغون ساز شرکت های خصوصی هستن؟ نخیر اینا بنگاه پول سازی برای از ما بهترون و بنگاه ارابه مرگ سازی برای ملت هستن کجای تاریخ همچین ظلمی اتفاق افتاده؟
    • ابوالقاسم IR ۱۶:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
      0 0
      از ماست که بر ماست ، و دیگر هیچ
    • دژپل IR ۱۷:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
      0 0
      معلوم است تا وقتی راهزنان سرگردنه که کمر به نابودی این کشور بسته اند می شوند مدیر عامل وطراح معلوم است که سرمایه های کشور اینگونه به تاراج میروند.
    • IR ۱۷:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
      0 0
      واقعا حیف اینقدر پولی واسه ماشین ایرانی بدیم ماشینی که ده میلیون ارزش ندارد سیصد میلیون دارن ب مردم میفروشن کاش ب فکر ماهم بودین
    • IR ۱۸:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
      0 0
      بهرحال شما باید بپذیرید دستهای زیاد و منافع نامشروع زیادی در تولید خودرو های اشغال ایرانی وجود دارد وهر چقدر شما فریاد بزنید گوش شنوا نیست چون منافع مسئولین با خودرو سازها گره خورده نمونه اش افتضاح تصادف بهبهان بود که هیچ ایر بگی باز نشد و دهها نفر جان باختند
    • شیرزاد IR ۱۸:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
      0 0
      بدبخت به کره باید مردم کره از این به بعد سوار پراید و تیبا و پژو بشن یک سال نکشیده هم ورشکست میشه هم آمار فوتیشان زیاد میشه
    • داوود IR ۱۹:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
      0 0
      سانگ یانگ دوستها بزودی سانگ یانگ را بخرید تا دست ایرانی بهش نرسیده@@¡¡¡ دست ایرانی به ساختش برسه هم گرون میشه هم بی کیفیت
    • IR ۲۰:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
      0 0
      لعنت به این حلقه فشار به گلوی مردم مرگ بر آمریکا گفتیم که آزاد باشیم مرگ بر مسئول بی عرضه که لیاقت ندارد
    • حزب الله IR ۲۰:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
      0 0
      مرگ بر دولتهای که با مافیای خودرو سازی دولتی ایران خودرو و سایپا هم پیاله است از نعمت زاده و هاشمی و دولت خائن روحانی گرفته تا فاطمی امین در دولت حاضر آیا مجلس خواب است آیا قوه قضاییه نمی خواهد از خواب آلودگی دست بردارد و پولهای بهتر رفته را از مفت خواران دولتهای سابق و وزیر بی خاصیت فعلی که در دام این مافیا قرار گرفته است پس بگیرد دو وزیر بی خاصیت کار و امور اجتماعی و صنعت و معدن باید عوض شوند انشاالله
    • مرادی IR ۲۱:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
      0 0
      اگه همتون راست میگی خوب نخریدولی ما اونا رو پر رو کردیم
    • IR ۲۱:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
      0 0
      اگه نظر منو منتشر نکنی انقدر اذیت میشوید تا مجبور به بستن سایت میشوی ۱۷
    • مهدی فتحی IR ۲۲:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
      0 0
      خدا ازشون نگذره،خدا فقط مارو خلاص کنه از دست این یاغی ها
    • سعید IR ۲۲:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
      0 0
      شرکت را مکار خودرو 5 ساله پول مارو برده هنوز خودرو تیوولی تحویل نداده، خدا کنه خیر نبینن، خودشون و خانواده شون
    • رضا IR ۰۰:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۷
      0 0
      ادم دق میکنه حیف شد ایران
    • رضا IR ۰۰:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۷
      0 0
      ادم دق میکنه حیف شد ایران
    • عباس NL ۰۱:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۷
      0 0
      مزرعه حیوانات را من سال ۱۳۶۴ خواندم‌ما همه اسنوبال هستیم
    • عباس NL ۰۱:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۷
      0 0
      مزرعه حیوانات را من سال ۱۳۶۴ خواندم‌ما همه اسنوبال هستیم
    • صفا IR ۱۳:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۷
      0 0
      الان این همه خودروی با کیفیت و عالی داره تو دنیا تولید میشه با انواع برندها ، اونوقت ما آرزو به دل باید تو سایتهای خودرویی عکس کابین و امکانات اونو ببینیم و حسرت بخوریم... تا کی باید حسرت این ماشینها رو بخوریم و آشغالهای وطنی سوار بشیم... خدا لعنت کنه کسی رو که صنعت خودرو سازی رو تو این کشور راه انداخت و یه مشت دزد افتادن رو این صنعت و ول کن نیستن..
    • حسین IR ۰۰:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
      0 0
      ای داد بیداد،اینهمه پول مملکت و به باد دادن تازه طلبکارهم هستن! اگر زمان شاه فقط یه دونه ازاین کارارو کرده بودن بیچارش میکرذن! حتی یک نفرهم نیست که به این دوتا شرکت بگه بالای چشمتون ابروست!! وثتی که رییس جمهور زورش به اینا نمیرسه خوب مردم دیگه چه کنن!؟ خدایا اینا چجوری میخپان جواب بدن اون دنیا
    • بهمن IR ۰۷:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
      0 0
      نه تنها بازار خودرو هر محصولی که تولید میشه تا وقتی رقابتی نباشه و انحصاری باشه هیچ پیشرفتی حاصل نمیشه و خواهشا غافل نباشید این سیاست بود و هست که این بلا را سر صنعت آورد نه خودرو ساز و مدیرانش ، وقتی وقتی سنگ را می‌بندند و سگها را رها می‌کنند شما هم مدیر صنعتی باشید چاره ای برای متقاعد کردن سیاست مداران بی سواد و خائن و زورگو نخواهید داشت ابتدا قبل از کیفیت خودرو ها باید به کیفیت و تعهد سیاست گذاران و نوع الویت آنها نظر کرد هنگامی که با سیاست های غلط اندر غلط تمام منافع ملی را بیهوده به باد می‌دهند و هیچکس حاضر به اعتراف اشتباه نیست و همه از هم تعریف هم می‌کنند توقع زیادی از صنعت کار نمی‌توان داشت
    • حسن کچل NL ۰۸:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
      0 0
      من فکر میکنم میشه انتقاد منصفانه هم کرد ولی این بحث شما پر بود از بوی تعفن وطن سوزی و مقایسه دو چیز نابرابر.
    • محمد IR ۰۹:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
      0 0
      تف به ذات کثیف این مسیولین دزد بی شرف
    • علیرضا IR ۱۱:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
      0 0
      ایضا مقایسه برج میلاد و برج خلیفه ایضا مقایسه نیروگاه بوشهر و نیروگاه اتمی دبی ایضا ...
    • محمد IR ۱۱:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
      0 0
      احمق‌ها برای نادانان حاکمند هرکس در جایگاه خودش مقصر است کسی رامقصرندانید همه ما به نوعی مقصریم
    • US ۱۳:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
      1 0
      بنظر من کار شما هم به دلیل تیتر دروغ زدن کار زشت و ناپسندی ست. و در نوع خودش خیلی بهتر از کار خودرو سازان داخلی نیست.قلم به دست گرفتن و شروع به انتقاد از همه کس و همه چیز کار خیلی سختی نیست.
    • آرش IR ۱۴:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
      0 0
      حالا ارتباط بدهی ۷ میلیاردی کره به ایران و خرید این شرکت ورشکسته چی بوده خدا داند.یه زمان هم گفتن ایران میخواد یه شرکت ورشکسته انگلیسی رو بخره.واقعا خاک عالم بر سر شما مسئولین عزیز.آبرو و حیثیت نزاشتین برای ایررررررراااان
    • خلیلی IR ۱۵:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
      0 0
      شیرینی دزدی هایی که در قالب انجام یک چنین پروژه هایی در شرکتهای دولتی اینچنینی انجام میگیرد، مفهوم صرفه جویی و هزینه کرد و وجدان و .. را بلوکه میکند
    • رسول IR ۱۶:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
      0 0
      گل گفتی آخه تا کی ما باید شاهد این همه حیف و میل ها در کشور باشیم گوشمان پر شده از این بی خردیها