پشت کردن اروپایی‌ها به خودروی محبوب آلمانی

کمپانی بزرگ فولکس واگن رسما تولید و عرضه پاسات را برای بازار اروپا متوقف کرد.

به گزارش تحریریه، فولکس واگن تولید و عرضه نسخه سدان از محصول محبوب خود یعنی فولکس واگن پاسات را برای بازار اروپا متوقف کرد. تولید این ماشین‌ها در آلمان در اواخر دسامبر، قبل از کریسمس کاتولیک متوقف شد. تولید نسخه استیشن و نسخه آلتراک از فولکس واگن پاسات همچنان ادامه دارد اما تا پایان سال جاری میلادی نیز این دو خودرو از بازار اروپا خداحافظی خواهند کرد.

علت حذف پاسات از بازار اروپا، کاهش شدید فروش این خودرو عنوان شده است. پیش از این سالانه حدود 210 الی 220 هزار نسخه از فولکس واگن پاسات در اروپا به فروش می‌رسید اما این آمار در سال 2021 به رقم 80 هزار دستگاه کاهش یافت. در حال حاضر سدان‌ها تنها یک سوم از کل بازار خودرو اروپا را به خود اختصاص داده‌اند و با احتساب سایر سدان‌های هم خانواده همچون فولکس واگن آرتئون، حضور پاسات در بازار اروپا چندان منطقی به نظر نمی‌رسد. عرضه پاسات به کشورهای اروپای شرقی حتی پیش از توقف تولید رسمی متوقف شده بود و در بازار روسیه مشتریان تنها به نسخه‌های استیشن دسترسی دارند.

انتظار می‌رود نسل جدید فولکس واگن پاسات در سال 2023 وارد بازار اروپا شود. این خودرو به اشکودا سوپرب شباهت خواهد داشت و در حقیقت یک لیفت بک است. یک سدان الکتریکی بزرگ براساس پلتفرم MEB فولکس واگن جایگزین پاسات خواهد شد. در حال حاضر تولید نسخه سدان پاسات برای بازارهای صادراتی فولکس واگن و خارج از اتحادیه اروپا ادامه دارد.

منبع: خودروبانک

پایان/

۲۴ دی ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۶
کد خبر: 15899

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 11 =