بهشت مواد معدنی کشور

رئیس سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور گفت: با توجه به دستگاه‌هایی که از آن برای اکتشاف معادن استفاده می‌کنیم، مطمئن هستیم بهشتی از مواد معدنی کشور در جنوب شرق ایران باشد.

به گزارش تحریریه، علیرضا شهیدی معاون وزیر صمت در حاشیه نشست شورای معادن این استان گفت: با توجه به دستگاه‌هایی که از آن برای اکتشاف معادن استفاده می‌کنیم، مطمئن هستیم سیستان و بلوچستان بهشتی از مواد معدنی کشور باشد.

رئیس هیأت عامل ایمیدرو نیز در این نشست گفت: آنچه تا امروز اتفاق افتاده بیانگر این است که پتانسیل‌های زیادی در سیستان و بلوچستان وجود دارد و فرصت‌هایی را در زمان خود از دست داده‌ایم که باید تلاش کنیم در یک زمان مشخص معادن را به بهره‌برداری برسانیم و حاصل آن سرمایه‌گذاری جدید برای مردم سیستان و بلوچستان ملموس شود تا از این ثروت خدادادی بهره مند شوند.

در ادامه استاندار استان سیستان و بلوچستان نیز قابلیت‌های معدنی استان را بسیار بالقوه عنوان کرد و گفت: سیستان و بلوچستان می‌تواند خود را به عنوان استان رتبه برتر معدن کشور مطرح کند و در این مسیر با تمام توان نقش حمایتی خود را ایفا می کنیم.

حسین مدرس خیابانی تصریح کرد: اگر قرار است منابع معدنی استان سیستان و بلوچستان به ثروت برای مردم تبدیل شود به طور یقین بخش خصوصی بخش پررنگ و تعیین‌کننده‌ای دارد و هر کسی که تمایل به سرمایه‌گذاری در سیستان و بلوچستان در حوزه‌های مختلف صنعتی، معدنی، کشاورزی، دامپروری، گردشگری و تجاری دارد این استان با تمام ظرفیت خود امنیت لازم را تامین می‌کند.

منبع: شاتا

پایان/

۲۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۰
کد خبر: 15914

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 10 =