کاهش قیمت دلار هیچ تاثیری بر قیمت خودرو نداشت

یک فعال بازار خودرو از عدم تاثیرپذیری بازار خودرو از کاهش قیمت ارز خبر داد و گفت: کاهش نرخ ارز در روزهای اخیر بیشتر تحت تاثیر اخبار سیاسی بوده و هنوز اعتمادی در مردم مبنی بر ثبات کاهش نرخ دلار ایجاد نشده است.

به گزارش تحریریه؛ یک فعال بازار خودرو در خصوص تاثیر کاهش نرخ ارز بر قیمت خودرو بیان کرد: زمانی قیمت خودرو کاملا تحت تاثیر نرخ ارز است که قیمت ارز کاهش چشمگیری داشته باشد و در کانالی واحد به ثبات برسد اما کاهش نرخ ارز در روزهای اخیر بیشتر تحت تاثیر اخبار سیاسی بوده و هنوز اعتمادی در مردم مبنی بر ثبات کاهش نرخ دلار ایجاد نشده است.

وی همچنین درباره تفاوت قیمت خودرو در بازار و کارخانه عنوان کرد: اختلاف قیمت بازار و کارخانه بسته به هر خودرو متفاوت است به عنوان مثال قیمت کوییکr در بازار 195 و در کارخانه 175 میلیون تومان است یعنی اختلاف قیمت کارخانه و بازار 10 درصد است اما برخی خودروها مانند 207 اتوماتیک دارای تفاوت قیمت زیادی در کارخانه و بازار هستند.

این فعال بازار خودرو در خصوص وضعیت عرضه خودرو از سوی شرکت های خودروسازی اظهار داشت: در حال حاضر میزان عرضه کم است اما با توجه به ترخیص برخی قطعات از گمرک عرضه خودرو طی ماه های آینده افزایش خواهد یافت. ضمن اینکه شماره شاسی خودروهای موجود در کف پارکینگ ها مربوط به سال 1400 است و ممکن است برای شماره گذاری در سال آینده با مشکل مواجه شوند بنابراین این خودروها باید تا پایان سال به بازار عرضه شوند.

منبع: خبرخودرو

پایان/

۲۷ دی ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۸
کد خبر: 15981

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 0 =