نرخ تورم انگلستان به بالاترین حد در ۳۰ سال اخیر رسید

با وجود هزینه های انرژی بالاتر، تقاضای دوباره و مشکلات زنجیره تامین و افزایش قیمت مصرف کننده، نرخ تورم انگلستان در ماه دسامبر به بالاترین حد در ۳۰ سال گذشته رسید.

به گزارش تحریریه، به نقل از سی ان بی سی، نرخ تورم انگلستان در ماه دسامبر به بالاترین حد در ۳۰ سال گذشته رسید، در حالی که هزینه های انرژی بالاتر، تقاضای دوباره و مشکلات زنجیره تامین همچنان باعث افزایش قیمت مصرف کننده می شود. تورم سالانه به ۵.۴ درصد رسید، بالاترین میزان از ماه مارس ۱۹۹۲ و از ۵.۱ درصد در ماه نوامبر، که خود بالاترین سطح یک دهه بود. اقتصاددانان شرکت کننده در نظرسنجی رویترز انتظار داشتند که تورم افزایش ۵.۲ درصدی داشته باشد.

قیمت‌های مصرف کننده ۰.۵ درصد افزایش ماهانه داشت که از پیش بینی های اقتصاددانان و صعود ۰.۳ درصدی پیشی گرفت. افزایش هزینه های زندگی این انتظار را افزایش می دهد که بانک انگلستان دوباره به دنبال افزایش نرخ بهره باشد. در ماه دسامبر، بانک مرکزی انگلستان، اولین بانک مرکزی بود که شروع به حذف هزینه های استقراض از پایین ترین سطح دوران همه گیری کرد. بازارها جلسه بعدی کمیسیون سیاست پولی در ۳ فوریه را دنبال خواهند کرد، در حالی که سیاست گذاران در حال بررسی افزایش نرخ دیگری پس از افزایش ۱۵ واحدی تا ۰.۲۵ درصد در ماه دسامبر هستند. همچنین این بانک با رکورد بالای مشاغل خالی و اشتغال کمتر از سطح قبل از همه گیری فعالیت می‌کند.

منبع: ایبنا

پایان/

۳۰ دی ۱۴۰۰ - ۰۴:۰۰
کد خبر: 16034

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 12 =