عدم اجرای نظام رتبه بندی اجحاف در حق معلمان

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: دولت توان لازم را برای اجرای لایحه رتبه بندی حقوق معلمان دارد و موظف به اجرای مصوبه مجلس در خصوص نظام رتبه بندی معلمان است.

به گزارش تحریریه، علی کریمی فیروزجائی درباره لایحه رتبه‌بندی معلمان، عنوان کرد: عدم اجرای این لایحه به معنای اجحاف در حق معلمان است .

دبیرکل جامعه اسلامی فرهنگیان کشور با اشاره به اعتبار ۱۲هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی مورد نیاز اجرای این لایحه در سال آینده، ادامه داد: دولت در روند بررسی این لایحه تأمین منابع مالی آن را به عهده گرفت‌.

این نماینده مجلس، تعلل دولت در پذیرش مسئولیت مالی آن را ناشی از ضعف و کوتاهی سازمان برنامه و بودجه دانست و افزود: کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، رتبه بندی را خط قرمز خود می‌داند و یکپارچه از اجرای این لایحه و تأمین نظر معلمان‌ سخت‌کوش کشور حمایت می کند.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ مجلس خاطرنشان کرد: مجلس در تدوین بودجه سال آینده بر اجرایی شدن لایحه رتبه بندی معلمان تأکید دارد.

نماینده مردم بابل در مجلس با تأکید بر اهمیت اجرای لایحه رتبه بندی معلمان گفت: با اجرای این لایحه تحول عمیقی در روند پیشرفت سند توسعه دستگاه تعلیم و تربیت رخ خواهد داد، خواسته‌ی به حق فرهنگیان نباید در دالان بروکراسی اداری کشور مغفول بماند.

وی با یادآوری تلاش معلمان در عرصه توسعه و پیشرفت زیربنایی کشور، افزود: رشد و توسعه کشور در گرو توجه اساسی به نیازهای معلمان است.

عضو هیأت رئیسه مجلس یازدهم با تأکید بر لزوم تغییر نگرش مسئولان به ظرفیت های فرهنگیان تصریح کرد: علی رغم برخی نگرش‌ها آموزش و پرورش یک دستگاه تولیدی است.

کریمی فیروزجایی افزود: پیگیری‌های گسترده کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس برای تحقق عملیاتی شدن لایحه رتبه بندی معلمان بی وقفه ادامه دارد؛ خواسته‌ی به حق فرهنگیان در فضایی منطقی و آرام و بدور از تنش و هیاهوی رسانه ای در حال پیگیری است.

منبع: خانه ملت

پایان/

۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۵
کد خبر: 16101

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 8 =