رئیس اتحادیه مرغ ها در پاسخ به شمس الدین حسینی به آمارسازی روی آورد

رئیس اتحادیه مرغ ها در پاسخ به شمس الدین حسینی به آمارسازی روی آورد که ضروری است نهادهای نظارتی دلیل این جعل اعداد را به سرعت پیگیری کنند.

به گزارش تحریریه، رئیس اتحادیه اتحادیه سراسری تعاونی های کشاورزی پرورش دهندگان مرغ گوشتی ایران در پاسخ به سید شمس الدین حسینی به آمارسازی با هدف دفاع از تداوم پرداخت رانت دلار 4200 تومانی روی آورد که ضروری است نهادهای نظارتی دلیل این جعل اعداد را به سرعت پیگیری کنند تا فضا بر دفاع از رانت در پوشش ادبیات کارشناسانه بسته شود و اگر دلیل موجهی وجود دارد استماع گردد.  

درحالیکه رئیس کمیسیون جهش تولید مجلس گفته بود که مرغ وارداتی تحویل در تهران ۱.۶ دلار است، یعنی با دلار ۳۰ هزار تومانی قیمت مرغ ۴۸ هزار تومان می‌شود و با دلار ۴۲۰۰ تومانی قیمت آن حدود ۷ هزار تومان است، به یک باره حبیب اسدالله نژاد مدیرعامل اتحادیه سراسری تعاونی های کشاورزی پرورش دهندگان مرغ گوشتی ایران وارد میدان شد و ارقام عجیبی را مطرح کرد. 

وی ادعا کرد که قیمت مرغ 1.8 دلار مربوط به مرغ های باکیفیت در بازارهای جهانی است و قیمت مرغ در خرده فروشی ها حداقل 2.3 دلار می باشد. 

نخست اینکه سید شمس الدین حسینی از مرغ 1.8 دلاری اسم نبرد و این عدد برساخته ذهنی اسدالله نژاد است که معلوم نیست با چه انگیزه ای مطرح می شود. 

دوم اینکه، چیزی به اسم دلار 29 هزار تومانی نداریم و دلار در بازار آزاد کمتر از 28 هزار تومان و دلار نیمایی که با آن کالا؛ ازجمله مرغ و یا هر کالای دیگری؛ وارد می شود حدود 24 هزار تومان است. یعنی هر کیلو مرغ با پذیرش عدد 1.8 دلار برای هر کیلو کمتر از 44 هزار تومان قیمت خواهد داشت. 

سوم اینکه، قیمت مرغ در خرده فروشی ها هیچ منطق مشخص خاصی ندارد و از 90 سنت در برزیل تا 3.5 دلار در بیشتر شهرهای آمریکا و تا 12 دلار برای هر کیلو فیله مرغ در سوئیس متفاوت است و بحث فنی به قیمت عمده فروشی مرغ مربوط می شود. در تهران هم در مرغ قطعه بندی شده می توان ارقام تا 100 هزار تومان را هم در محله های خاص شهر پیدا کرد. 

عقب ماندگی فضای کارشناسی کشور در کنار رندی جریان های رانتی و ذی نفع از پرداخت دلار 4200 تومانی باعث شده است تا این نابودکننده منابع ارزی کشور 4 سال ادامه پیدا کرده و باعث ایجاد تورم بالای 50 درصدی و شکسته شدن رکوردهای تورمی در 70 سال اخیر شود که سفره خانوارهای ایرانی را نابود کرده است. اما جریان های سیاسی ذی نفع به اسم دفاع از سفره مردم و نئولیبرال نامیدن منتقدان مردمی و کارشناس، به دنبال تدام رانت های صدها هزار میلیارد تومانی برای یک سال دیگر هستند. 

پایان/

۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۰
کد خبر: 16166

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 2 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 1
    • وحید بیگی IR ۲۲:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۵
      0 0
      واقعا چرا شما همچین حرف های غیر کارشناسانه ای میزنین؟؟چرا ؟؟