دفاع علنی برخی نمایندگان مجلس از سیاست اقتصادی دولت روحانی

دفاع قاطع برخی نمایندگان مجلس از سیاست اقتصادی دولت روحانی در میان شگفتی ناظران سیاسی و اقتصادی ادامه دارد.

به گزارش تحریریه، دفاع قاطع عده ای از نمایندگان مجلس از سیاست اقتصادی دولت روحانی مبنی بر پرداخت دلار 4200 تومانی در میان شگفتی ناظران سیاسی و اقتصادی ادامه دارد و برخی از نمایندگان مجلس با استناد به گزاره همه فن حریف "نئولیبرالها" در حال دفاع از بقای میراث سیاستی دولت حسن روحانی یعنی ارز ترجیحی هستند. 

این نمایندگان مدعی شده اند که نئولیبرال ها در حال ترغیب سیاستگذار به حذف دلار 4200 تومانی هستند که شواهد روشن نشان می دهد، موضوع خلاف این است و افرادی مانند اسحاق جهانگیری، عبدالناصر همتی، فرشاد مومنی، تکنوکرات های وابسته به حزب کارگزاران مانند ذی نفعان مرغ و تخم و مرغ از واردکنندگان نهاده تا تولیدکنندگان بزرگ؛ به شدت از لزوم بقای این رانت ارزی دفاع می کنند. 

اگر دولت روحانی بانی دلار 4200 تومانی است و این سیاست، سیاست درستی و به سود مردم مستضعف و محروم است، پس دقیقا نقطه اختلاف در سیاستگذاری اقتصادی دولت روحانی و رئیسی چیست و نمایندگان سیاسی مجلس از کدام نئولیبرال ها صحبت می کنند؟ مگر نه اینکه همتی به صراحت خواستار بقای دلار 4200 تومانی شده است؟ این نئولیبرال های ادعایی همه از حامیان ارز ترجیحی هستند و معلوم نیست که نمایندگان پرهیاهوی مجلس درباره چه کسانی صحبت می کنند. 

دوره دوم دولت حسن روحانی به دلار 4200 تومانی گذشت و بیش از 70 میلیارد دلار صرف این سیاست شد تا در نهایت بتواند قیمت 5 قلم کالا را با سیاست ارزی از میان بیش از 350 قلم کالا حفظ کند. طبق نظر مدافعان دلار 4200 تومانی از میان طیف اصولگرا، این سیاست درست است و به هدف نیز اصابت کرده است. در چنین شرایطی باید این سوال ساده پاسخ داده شود که پس چرا بدترین دوران اقتصادی کشور در 70 سال اخیر رقم خورده و ادامه سیاست دولت اعتدال چرا باید به نتیجه ای متفاوت از گذشته رقم بخورد؟

پایان/

۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۰
کد خبر: 16171

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • عليرضا IR ۱۳:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۴
      0 0
      عزيز برادر ، چرا سورنا را از ته مي زنيد ؟ اگر مشكلات عديده اقتصادي وجود داردكه دارد و اين مشكلات را متوجه دولت روحاني مي دانيد در جريان باشيد (كه مطمئنا هم هستيد) كه بدترين شرايط تحريمي در دوران روحاني توسط ترامپ به مردم تحميل گرديد. برجام قراردادي بود كه به نفع مردم بسته شد و با پاره كردن آن ديديد چه بلايي سر مردم آمد ، شما هم خوب مي دانيد كه جز مسيري كه روحاني طي كرد مسير جايگزين ديگري وجود نداشت. هرچند جنابعالي و امثالهم و همچنين دولت جديد عليرغم پيگيري برجام باز لگد به ته مانده هاي دولت گذشته مي زنيد.
    • رضا IR ۱۵:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۴
      1 0
      انصافاً دولت روحانی تیم اقتصادی قوی داشت فقط حیف رسانه و حمایت تندروها(کاسبان تحریم) نداشت.