هراس شدید اسرائیل  از توانایی انصارالله

حملات اخیر انصارالله به امارات و عربستان به اندازه ای جسورانه و جدی بوده که مقام های رژیم صهیونیستی حمله گروه های یمنی به اراضی اشغالی را تهدیدی واقعی و قریب الوقوع می دانند.

به گزارش تحریریه، حملات موشکی و پهپادی انصارالله یمن به عربستان و امارات موجی از هراس را در حکام این کشورها و مخصوصا سران رژیم صهیونیستی ایجاد کرده است.

انصارالله در پاسخ به حملات هوایی ائتلاف سعوی و امارات به شهروندان غیرنظامی در هفته های اخیر بر شدت اقدامات خود افزوده و در چند مرحله شهرهای امارات و عربستان را هدف قرار داده است. در حالی که فاصله این شهرها در شبه جزیره عربی تا خاک یمن بیشتر از ۱۰۰۰ کیلومتر بوده است؛ به نظر می رسد حال دسترسی انصارالله به اراضی اشغالی هم اقدام چندان مشکلی نباشد.

رژیم صهیونیستی با مشاهده توانایی های انصارالله احساس خطر کرده است و به نوشته رسانه های اسرائیل، تل آویو سامانه های دفاع هوایی بیشتری را از ترس و برای مقابله با پهپاد و موشک انصارالله به شهر ایلات منتقل کرده است تا سامانه های دفاعی خود در اطراف دریای سرخ را تقویت کند.

رسانه های صهیونیستی اعتراف کردند که استقرار سامانه ها از بیم حملات نیروهای صنعا به اسرائیل است.

60 killed in Houthi missile attack on military training base in Marib |  الیمن الجمهوری

مقام های اسرائیلی اعتقاد دارند حملات موشکی و پهپادی انصارالله به امارات نشانه جرات و جسارت این گروه است و همین امر اسرائیل را به شدت نگران کرده است. پرتابه های یمنی ها نشان دادند که آن ها در زمینه موشکی و پهپادی از توان بسیار بالایی برخوردار هستندو دسترسی به اسرائیل کار چندان مشکلی برایشان نیست.

تل آویو اکنون تهدید انصارالله را یک تهدید واقعی می بیند.  یادلین رئیس سابق شعبه اطلاعات نظامی اسرائیل پیش بینی کرد: تهدیدی که علیه امارات صورت گرفت به اسرائیل هم خواهد رسید.

مقام های اسرائیلی خواستار تشکیل ائتلافی با مشارکت اسرائیل-امارات-آمریکا برای رویارویی با چالش موشک های یمنی شده اند؛ چالشی که اکنون بیشتر از هر زمان دیگر برای تل‌آویو جنبه واقعیت پیدا کرده است.

پایان/

۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۲
کد خبر: 16221

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 9 =