پلیس: خودروهای داخلی مشروعیت پلاک شدن ندارند

رئیس سابق پلیس راهور تهران بزرگ تاکید کرد: با تصادف بهبهان عملا مشروعیت خودروهای داخلی برای شماره گذاری از بین رفته است.

به گزارش تحریریه، سرهنگ هادی هاشمی در خصوص حضور مافیا در خودروسازی و سیاست زدگی این صنعت، بیان کرد: خودروسازی در کشور انحصاری است و تعرفه های سنگین و مالیات برای خودروهای وارداتی در نظر گرفته شده. در کنار این موضوع، همچنین محدودیت های واردات خودرو را شاهد هستیم.

وی با تاکید براینکه خودروسازان مورد حمایت ویژه دولت هستند، ادامه داد: این حمایت، جنبه انحصاری پیدا کرده است. خودروسازی هم چون مشتری دارد، دیگر نیازی به کیفیت سازی نمی بیند و تنها استانداردهای پایه را رعایت می کند و از استاندارد ارتقای کیفیت خبری نیست. البته استانداردهای پایه هم رعایت نمی شود.

رئیس سابق پلیس راهور تهران بزرگ با اشاره به تصادف زنجیره ای در بهبهان و عمل نکردن ایربگ های خودروهای داخلی بیان کرد: این تصادفات در جاده های کشور زیاد رخ می دهد و به طور خاص این تصادف مشخص کرد استاندارد داشتن ایربگ که از سال 91 الزامی شده بود، رعایت نشده است. وزارت صنایع و دولت بارها به مجلس آمدند و وعده اصلاح دادند اما هرگز اتفاقی نیفتاد.

هاشمی گفت: در اتفاق بهبان پلیس رسما اعلام کرد که ایربگ خودروهای ایرانی عمل نکرد یعنی شرط لازم برای شماره گذاری از سال 91 مورد اشکال است، به عبارتی مشروعیت خودروهای داخلی برای شماره گذاری از بین رفته است و طبیعتا پلیس باید جلوی شماره گذاری ها را بگیرد.

وی بیان کرد: در برنامه تلویزیونی با حضور مسئولان خودروسازان شاهد بودیم که طلبکارانه زیر بار عدم رعایت استانداردها نرفتند و حتی عذرخواهی نکردند. این موارد نشان می دهد که حمایت از خودروسازان فراتر از تصور است و هیچ امیدی به بهبود نیست.

پیش تر سخنان هاشمی درباره مافیای خودرو خبرساز شده بود و برخی گمان کرده بودند که منظور این مقام پیشین، تاثیر مافیا بر شورای نگهبان است که ظاهرا سوء برداشت بوده. رئیس سابق پلیس راهور تهران در گفتگو با خبر فوری درباره شائبه رد صلاحیت یک نماینده به دلیل ورود به نواقص خودروسازی در کشور تصریح کرد: بحث من سیاسی نبود و نمی خواهم موضوع را سیاسی کنم، منظور من شورای نگهبان نبود. تنها بیان کردم نماینده ای تمام مشکلات و اشکالات کار خودروسازان را طی گزارشی در صحن علنی بیان کرده بود.

منبع: خبرفوری

پایان/

۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۲
کد خبر: 16245

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 2 =