تعطیلی فیسبوک و اینستاگرام در اروپا بسیار جدی شد

با تشدید اختلافات بین اتحادیه اروپا و متا، مارک زاکربرگ کشورهای اروپا را تهدید به تعطیلی فیسبوک و اینستاگرام کرد.

به گزارش تحریریه،قانون جدید اتحادیه اروپا از شرکت‌هایی که اطلاعات کاربران این اتحادیه را جمع‌آوری می‌کنند، می‌خواهد داده‌ها را در سرورهای اروپایی نگهداری و پردازش کنند. این موضوع در حالی است که دیتای کاربران فیسبوک و اینستاگرام در سرورهای آمریکایی و اروپایی پردازش می‌شود و این موضوع برای تبلیغات و نحوه کسب‌وکار متا حیاتی است. همین موضوع باعث شده که متا احتمال تعطیلی فیسبوک و اینستاگرام در اتحادیه اروپا را مطرح کند.

​مارک زاکربرگ صاحب و مدیرعامل فیسبوک و اینستاگرام تهدید کرده است در صورتی که شرکت متا اجازه انتقال اطلاعات کاربران به سرورها در آمریکا را نداشته باشد، فیسبوک و اینستاگرام را در اروپا خواهد بست. متا گفته است بستن این دو برنامه در اروپا بر وضع مالی آن تاثیر خواهد گذاشت.

اکسل ووس نماینده اروپایی نیز نوشت: متا نمی‌تواند از اتحادیه اروپا اخاذی کند. وزرای اقتصاد آلمان و فرانسه نیز تاکید کردند زندگی بدون فیسبوک خوب است. دیوان عدالت اروپا قرارداد سال ۲۰۲۰ را که حمایت از اطلاعات در جهان را نقض می‌کرد باطل کرده است.

این قرارداد به متا اجازه می‌داد اطلاعات را از اقیانوس اطلس منتقل کند. در همین راستا زاکربرگ پس از کاهش ۲۶ درصدی سهام متا، ۲۹ میلیارد دلار از ثروتش را از دست داده است. فیسبوک با کاهش روزانه کاربران، با چالشهای جدی روبرو شده است.

۱۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۰
کد خبر: 16603

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 1 =