کتاب شباب الحاج قاسم رونمایی شد

آیین رونمایی از کتاب شباب الحاج قاسم، ترجمه عربی کتاب بچه های حاج قاسم ، خاطرات دوران دفاع مقدس و اسارت سردار حسین معروفی به نویسندگی افسر فاضلی شهربابکی، در شهربابک برگزار شد.

به گزارش تحریریه، سردار حسین معروفی فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان، در مراسم رونمایی از این کتاب که در سالن همایش سردار شهید اسفندیار صابری برگزار شد گفت: جهاد تبیین یکی از فرامین مقام معظم رهبری است و با یک حرکت مومنانه نباید اجازه دهیم که این فرمان به شعار تبدیل شود.

سردار معروفی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی نسخه شفابخش کشور ماست، ولی تا زمانی که اقتصاد و معیشت سیاسی باشد موفق نخواهیم بود، تصریح کرد: جهاد تبیین فقط منحصر به حوزه سیاسی نیست و باید در همه عرصه ها از قبیل عرصه های اجتماعی و فرهنگی نیز جهاد تبیین را ببینیم.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان، رموز پیروزی ما در انقلاب اسلامی  را معنویت، وحدت، ولایت و رهبری برشمرد و گفت:  دشمن روی این موضوع برنامه دارد و ایمان فرزندان  ما را هدف قرار داده است و می خواهد محتوا و اثر دین را ضعیف کند.

وی در ادامه بیان داشت: کتاب بچه های حاج قاسم با سفارش اولیه شهید سلیمانی در خصوص به تحریر در آوردن خاطرات دوران دفاع مقدس و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به رشته تحریر در آمد و در سال ۱۳۹۴ اولین چاپ آن انجام گرفت و تا کنون به چاپ یازدهم رسیده که این را از برکت و عنایت شهدا می دانم.

وی افزود: کتاب بچه های حاج قاسم  را در اولین سالگرد شهادت سردار سلیمانی به سید هاشم صفی الدین، معاون اجرایی حزب الله لبنان تقدیم کردم و ایشان امسال در دومین سالگرد شهید حاج قاسم عزیز  ترجمه عربی آن را برایمان به ارمغان آورد.

حجت الاسلام انصاری، امام جمعه شهرستان نیز در سخنان خود،  ترجمه و انتشار این کتاب به زبان عربی و فرا رفتن  از مرزهای جمهوری اسلامی را باعث افتخار شهرستان دانست و از سردار معروفی و خانم فاضلی  به خاطر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تشکر کرد.
 
کتاب شباب الحاج قاسم چندی پیش توسط حزب الله لبنان با ترجمه سمیه یوسف یکی از مترجمان عرب در بیروت چاپ و منتشر شد.

پایان/

۲۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۰
کد خبر: 16832

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 15 =