آینده روسیه و اوکراین از منظر اقتصاد 

اصطلاحی بین اساتید دانشکده های نظامی فرانسه رایج است که انگلیس همیشه تا آخرین سرباز فرانسوی، در جنگ‌ها شرکت می کند.

اصطلاحی بین اساتید دانشکده های نظامی فرانسه رایج است که انگلیس همیشه تا آخرین سرباز فرانسوی ، در جنگ‌ها شرکت می کند. در جنگ جهانی اول، انگلیس اعلام کرد از فرانسه در جنگ حمایت می کند و وقتی فرانسه مورد حمله قرار گرفت فرانسه را تنها گذاشت.

در جنگ جهانی دوم در گام اول انگلیس بگونه ای اعلام مواضع کرد که حمله به فرانسه، حمله به انگلیس است و وقتی آلمان به فرانسه حمله کرد انگلیس تماشاچی ماند و فقط وقتی در ساحل فرانسه نیرو پیاده کرد که منابع سوخت آلمان به دست روسها افتاده بود و ارتش آلمان نمی توانست حرکت کند یعنی آلمان قدرت جنگیدن نداشت.

بانکهای آمریکا و انگلیس تا آخرین دلار پس انداز خارجی روسیه را مال خود نکنند از بحران اوکراین نمی گذرند. روسیه ۵٧٠ میلیارد دلار در  بانکهای آمریکا و انگلیس پس انداز ارزی دارد که ٨٠ درصد آن را در همان دو روز اول مسدود کردند و حالا به دنبال ٢٠ درصد باقی مانده هستند، بانکهای آمریکا و انگلیس از یک دلار پس انداز خارجی روسیه نمی گذرند.

بحران اوکراین فقط در بانکهای آمریکا و انگلیس، حل می شود. روسیه با ذوق، ولع و شوق زمینه این کار را فراهم کرد. بانکهای آمریکا و انگلیس تا پای آخرین دلار پول های روسیه در خارج، در بحران اوکراین ایستاده اند. روسیه در زمین بانکهای آمریکا و انگلیس؛ بازی می کند.

کیسینجر وزیر خارجه قبلی آمریکا یکبار گفته بود عربها را هر چهل سال ی کبار باید برگرداند به چهل سال قبل و ظاهراً با بحران اوکراین، روسیه دارد برمی گردد به چهل سال قبل. روسیه یک قدرت تک بعدی است که فقط نفت و گاز دارد، روسیه یک پمپ بنزین است و بحران اوکراین پمپ بنزین را تعطیل می کند.

تنها کشوری که می تواند کمبود صادرات انرژی روسیه را جبران کند ایران است. برنده راهبردی بحران اوکراین؛ ایران است، بازنده آن نیز اقتصاد روسیه. مسیر حرکت روسیه دایره است می خواهد برسد به همان جایی که چهل سال قبل بود؛ فقط از اوکراین شروع کرد و بانکهای آمریکا و انگلیس هم کمک اش می کنند با همه لجستیک و توان عملیاتی خود.

پایان/

۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۰
کد خبر: 17002

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 7 =