سرلوحه برنامه اقتصادی دولت سیزدهم

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: اشتغال و حقوق کارگران و کارفرمایان در زیست‌بوم اشتغال پی‌گیری می‌شود و رفاه جامعه کار و تولید سرلوحه برنامه اقتصادی دولت سیزدهم است.

به گزارش تحریریه، به نقل از روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «حجت‌الله عبدالملکی» در مراسم احداث شبکه جمع‌ آوری و ایجاد تصفیه‌خانه پساب نیشابور، گفت: یکی از اهداف اقتصاد مقاومتی، استقلال اقتصادی است که به معنای تعامل با جهان از موضع قدرت است به معنای اینکه روابط با جهان محدود شود نیست، بلکه اقتصاد مقاومتی برونگراست، تعامل با دنیا از موضع قدرت و با صادرات محصولات با ارزش افزوده بالاتر خواهد بود.

وی افزود: هدف ما پیشرفت اقتصادی در سطح منطقه است که ریشه آن در مکتب اقتصادی اسلام، قانون اساسی و کلام امام و رهبری متجلی شده که نتیجه آن حرکت به سمت تمدن نوین اسلامی است.

عبدالملکی اظهار کرد: دولت مردمی سیزدهم مسئله اقتصادی را با رویکرد اقتصاد مقاومتی به صورت جدی دنبال می‌کند.

وی تصریح کرد: دو اتفاق بسیار مهم در این زمینه تقویت تولید و کمک به رفاه جامعه کار و تولید که سرلوحه برنامه اقتصادی دولت مردمی است و بصورت جدی در ۱۴۰۱ ثمرات آنرا خواهیم دید.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: در حوزه تولید کمک به سودآوری تولید و بهبود به حوزه کسب و کار در سال ۱۴۰۱ اتفاقات خوبی رقم خواهد خورد.

عبدالملکی افزود: همه این فرآیندها منجر به این خواهد شد که سودآوری برای تولید کنندگان افزایش پیدا خواهد کرد.

وی ادامه داد: در دنیا یکی از عوامل رکود اقتصادی که در نهایت منجر به رکود تورمی می‌شود مسئله پایین بودن قدرت خرید اقشار متوسط و کم درآمد است.

عبدالملکی با بیان این که در وزارت مردم، ۴ کلان پروژه اصلی هدف‌گذاری کرده‌ایم که آنها را دنبال خواهیم کرد گفت: پروژه اول در حوزه کار مردم است، مسئله اشتغال و حقوق کارگران و کارفرمایان و رسیدگی به جامعه کار و تولید در چارچوب زیست‌بوم اشتغال جمهوری اسلامی پیگیری می‌شود.

وی افزود: پروژه دوم مربوط به نظام بازنشستگی و تأمین اجتماعی است که یک نظام ملی قدرتمند طراحی شده است و مراحل اجرایی را طی خواهد کرد

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: پروژه سوم در حوزه رفاه مردم است که گام اول آن رفع فقر مطلق و دوم رفع فقر نسبی و گام سوم رساندن مردم به سطح کفاف در مشیعت و رسیدگی به اقشار آسیب پذیر، معلولین و جامعه‌ای که این وزارتخانه متولی رفاه آنها است.

وی خاطرنشان کرد: پروژه چهارم در حوزه اموال مردم است که مسئله امانت‌داری صحیح و مدیریت درست بیش از ۶۰۰ شرکتی که به هر حال متعلق به مردم است و در اختیار این وزارتخانه به عنوان امانت مردم است.

پایان/

۲۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۵
کد خبر: 17456

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 4 =