قیمت بنزین در بزرگترین تولیدکننده نفت دنیا به ۲۹ هزار تومان رسید

قیمت بنزین در بزرگترین تولیدکننده نفت دنیا به ۲۹ هزار تومان رسید که همچنان در مدار افزایش حرکت می کند.

به گزارش تحریریه، تارنمای شبکه خبری «سی ان ان» نوشت، افزایش تورم همه بخش های اقتصاد آمریکا را تحت تاثیر قرار داده است. نرخ کلی تورم سالانه در پایان ژانویه به ۷.۵ درصد رسید که بالاترین سطح از سال ۱۹۸۲ است.

در این شرایط به ویژه قیمت بنزین، به سرعت در حال افزایش است و در روز چهارشنبه گذشته به ۴.۲۵ دلار در هر گالن رسید. این درحالی است که در مارس گذشته قیمت آن حدود ۲.۸۶ دلار در هر گالن بود.

تورم در بخش انرژی در آمریکا  بدان معناست که اکنون پر کردن یک مخزن ۲۰ گالنی خودرو ۸۵ دلار هزینه دارد، این رقم همین دوره در سال گذشته ۵۷.۲۰ دلار بوده است.

گزارش تازه موسسه  Moody's Analytics پیش بینی کرد تورم به طور متوسط ماهانه ​​۲۷۶ دلار هزینه بیشتر بر خانواده ها تحمیل می کند و این رقم برای یک دوره سه ماهه به حدود ۱۱۰۰ دلار می رسد. و با توجه به بی ثباتی در بازارهای نفت به دلیل جنگ روسیه با اوکراین، تعجب آور نخواهد بود که این هزینه ها به بیش از ۳۰۰ دلار در ماه افزایش یابد.

بسیاری از آمریکایی ها، به ویژه آنهایی که درآمد کم و متوسطی دارند، نمی توانند چنین افزایش سریع قیمت را تحمل کنند.

طبق گزارش سی ان ان، دولت فدرال ابزارهای محدودی برای کمک به خانواده ها برای مقابله با افزایش قیمت بنزین و افزایش کلی تورم دارد. دولت می تواند برنامه جدیدی برای کمک به خانواده های کم درآمد برای پرداخت قیمت بالای بنزین، افزایش نرخ بهره برای کند کردن تورم، افزایش فشار بر کشورهای اوپک برای افزایش تولید نفت و یافتن راه هایی برای کاهش اختلالات زنجیره تامین انجام دهد.

در حالی که همه این اقدامات می تواند کمک کند، آنها زمانبر هستند و مدتی طول می کشد تا مسیر خود را در اقتصاد طی کنند و رشد تورم را کاهش دهند. در همین دوره اما نیاز خانواده ها بیشتر می شود.

Stimulus Checks: How Much You'll Get, and When - SmartAsset

بر این اساس سریع‌ترین و مؤثرترین راه برای محافظت از شهروندان آسیب‌پذیر در برابر تأثیرات بی‌ثباتی اقتصادی جهانی، ارائه بسته حمایتی پرداخت مستقیم از طریق IRS ارزیابی شده است؛ همانند سه چک محرکی که در اوج همه‌گیری کرونا برای خانواده‌ها ارسال شد. در آن زمان مدارس و برنامه‌های مراقبت از کودکان بسته بودند و شرکت‌ها کارگران را اخراج می‌کردند، این چک‌ها به خانواده‌های کم‌درآمد و متوسط ​​کمک کرد.

اما اکنون برخلاف چک‌های محرک، این پرداخت‌ها باید مستقیم برای خانواده‌های کم درآمد و متوسط ​​یا آن‌هایی که کمتر از ۸۰ درصد درآمد متوسط ​​ملی را به دست می‌آورند، هدف‌گذاری شود. به این ترتیب، چک ها به افرادی که بیشترین نیاز را دارند می رسد و در عین حال هزینه کل برنامه را نیز محدود می کند.

دولت باید از کنگره بخواهد که مجوز پرداخت ۱۱۰۰ دلار به ازای هر خانوار را برای پرداخت قیمت‌های بالاتر در چهار ماه آینده را بدهد وحتی راهکاری را برای رئیس‌جمهور فراهم کند تا وی بتواند دومین یا حتی سومین چک را به خانواده‌های کم درآمد و متوسط ​​برای پرداخت های اضافی و جبران تورم ارائه کند.

مشخص نیست که این بحران چه زمانی پایان می یابد یا چه زمانی قیمت کالاها و خدمات ضروری به سطوح مقرون به صرفه تر باز خواهد گشت.

از آنجایی که دولت ایالات متحده برای کاهش تورم از طریق راه‌حل‌های بلندمدت، مانند سیاست‌های پولی و کاهش محدودیت‌های طرف عرضه، تلاش می‌کند، این محرک به خانواده‌های کم‌درآمد و متوسط ​​کمک می‌کند تا در کوتاه‌مدت مایحتاج خود را تامین کنند.

پایان/

۲۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۰
کد خبر: 17515

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 4 =