نوزادکشی در آمریکا قانونی می‌شود

لایحه ای در مجمع عمومی مریلند و برخی ایالت های دیگر آمریکا در حال بررسی است که نوزادکشی تا ۲۸ روز پس از تولد را قانونی می کند و مادر نیازی به ارائه دلیل برای این اقدام ندارد.

به گزارش تحریریه، تارنمای «LifeNews» در گزارشی نوشت، قانون آزادی افراد باردار در سال ۲۰۲۲ (Pregnant Person’s Freedom Act of 2022) علاوه بر تداوم این توهم که هر فرد حتی غیر از زنان می توانند باردار و بچه دار شوند، شامل توصیه های شوم دیگری نیز می شود:

«این مواد قانونی به گونه‌ای تفسیر می شوند که هیچ تحقیق یا مجازاتی را برای فرد انجام دهنده مجاز نمی‌دانند».

مرگ پری ناتال ناشی از عدم انجام عمل (مراجعه نکردن به پزشک یا هر دلیل دیگر)، تهدیدآمیزترین جمله در این لایحه وحشتناک است. پری ناتال کلمه ای غیردقیق با تفاسیر گوناگون است. سازمان بهداشت جهانی آن را به عنوان دوره بین هفته ۲۳ بارداری تا هفت روز پس از تولد تعریف کرده است. برخی منابع نیز دوره پری ناتال را تا ۲۸ روز پس از تولد می دانند. اینجا موضوع جنین مطرح نیست بلکه این جان کودکی است که زنده به دنیا آمده و دارای تمام حقوقی است که من و شما از آن برخورداریم.

اما برخی از دموکرات‌ها در مریلند می‌خواهند به حمایت قانونی از نوزادان آسیب‌پذیر پایان دهند، ابتدا با گفتن اینکه آنها می‌توانند به دلیل «عدم اقدام» کشته شوند - به عنوان مثال، خودداری از مراقبت‌های پزشکی، یا تغذیه، یا غیره - و سپس تصریح دارد «شخصی» که بچه دارد یا هرکسی که به او کمک می کند مشمول اتهامات جنایی یا مدنی نمی شود. علاوه بر این، هر کسی که اقدام به تعقیب قضایی فرد باردار یا همدست او کند، می‌توان از وی برای جبران خسارت شکایت کرد.

دقیقا این لایحه می گوید: نوزادی که پس از سقط جنین یا در حین زایمان معمولی زنده به دنیا می آید، می تواند در اولین روزهای زندگی خود، احتمالاً تا ۲۸ روز، کشته شود و هیچ کس هرگز مسئول آن نخواهد بود، زیرا همانطور که در لایحه نیز آمده است، هیچ مورد در این بند نباید به مفهوم اعطای شخصیت یا حقوق برای جنین تفسیر شود.

لوایح تقریباً مشابهی در مجلس نمایندگان و سنا  و دیگر ایالت ها هم ارائه شده که از حمایت گسترده ای در میان دموکرات ها برخوردار اهستند.

رسانه‌های مریلند با خوشحالی از تلاش‌ها برای افزودن حق سقط جنین به قانون اساسی ایالت خبر می‌دهند، اما به لایحه افراد باردار توجهی ندارند.

«رو کین» فعال ضد سقط جنین در مریلند، گفت: این لایحه به تازگی به تصویب رسیده است اما هیچ کس به آن توجه نمی کند. دنیای ما اینگونه بد شده است.

«اولیویا سامرز» وکیل مرکز قانون و عدالت برای آمریکا، خاطرنشان کرد که در مریلند - مانند هر ایالت دیگر- قانون پناهگاه امنی ایجاد می کند که به مادران اجازه می‌دهد تا یک ماه پس از تولد، نوزادان خود را به مکانی امن بسپارند، بدون اینکه سوالی از آنها پرسیده شود یا متهم شوند. اما گویا دموکرات‌های مریلند ترجیح می‌دهند که این نوزادان به دلیل «عدم اقدام» کشته شوند.

خانم کین اعتقاد دارد این قانون بسیار شیطانی است و همه ما باید برخیزیم و چیزی بگوییم.

پایان/

۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۰:۴۵
کد خبر: 17526

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 3 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • DE ۰۸:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۱
      0 1
      تازه اگر تصویب شود و اصلاح نشود و اجرا بشود هنوز خیلی از ایران عقبترند. در ایران پدر میتواند فرزند را تا صد وبیست سالگی بکشد.