آلمان برای یخ نزدن در زمستان دست به دامن اعراب شد

وزیر اقتصاد آلمان اعلام کرد در سفر به قطر و امارات متحده عربی، تامین گاز طبیعی مایع (LNG) را بررسی خواهد کرد و قصد دارد توافق هیدروژنی را منعقد کند که وابستگی برلین به روسیه را کمتر می‌کند.

به گزارش تحریریه،  آمار وزارت اقتصاد آلمان نشان می دهد روسیه بزرگترین تامین کننده گاز آلمان است. از زمان آغاز حمله نظامی روسیه به اوکراین، رابرت هابک، وزیر اقتصاد آلمان، چندین ابتکار را برای کاهش وابستگی به روسیه به اجرا گذاشته که شامل خریدهای بزرگ LNG غیرروسیه، برنامه هایی برای ساخت پایانه برای واردات LNG و کند کردن روند قطع استفاده از زغال سنگ بوده است.

هابک در آستانه این سفر گفت: هدف ایجاد یک همکاری هیدروژنی در میان مدت است.

حدود ۲۰ نماینده از شرکتهای آلمانی که بسیاری از آنها از بخش انرژی هستند، وزیر اقتصاد آلمان را در این سفر همراهی می کنند. وزیر اقتصاد آلمان همچنین مایل است درباره تامین LNG در کوتاه مدت مذاکره کند و به شرکتهایی که تامین گاز در آلمان را تضمین می کنند، چارچوب سیاسی برای استقلال از گاز روسیه دهد.

کمیسیون اروپا هم سرگرم کار روی طرحهایی برای قطع وابستگی اتحادیه اروپا به گاز، نفت و زغال سنگ روسیه ظرف مدت پنج سال است.

بر اساس گزارش رویترز، در این بین شرکت گازپروم روز شنبه اعلام کرد به تامین گاز اروپا از طریق اوکراین مطابق با درخواستهای مصرف کنندگان اروپایی ادامه داده است و درخواستها برای ۱۹ مارس، به ۱۰۶.۶ میلیون متر مکعب رسیدند.

منبع: ایسنا

پایان/

۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۰
کد خبر: 17565

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 0 =