واکسن کرونا بر کودکان بی‌تاثیر است

بی اثر بودن و تمایل نداشتن مردم آمریکا به تزریق واکسن کرونا به کودکان موجب شد شرکت های تولیدکننده واکسن برای اقناع افکارعمومی به انجام تبلیغات تلویزیونی احساسی و استفاده از ابزارهای گوناگون رسانه ای روی بیاورند.

به گزارش تحریریه، تارنمای «Children's Health Defense» نوشت، تبلیغات جدیدی با بودجه مالیات دهندگان آمریکا در حال پخش از رسانه ها است که تلاش می کنند والدین را برای تزریق و.اکسن به کودکان خردسال ترغیب کند.

دولت بایدن یک کارزار تبلیغاتی را با بودجه مالیات دهندگان آمریکا راه اندازی کرد که در آن متخصصان برجسته مراقبت های بهداشتی از والدین درخواست می کنند که فرزندان خردسال خود را در برابر کووید واکسینه کنند.

این کارزار که  با پول مالیات دهندگان از طریق وزارت بهداشت و خدمات انسانی ایالات متحده تامین مالی می شود، درخواست های احساسی چهره های برجسته برخی از بزرگترین انجمن های حرفه ای مراقبت های بهداشتی و پزشکان در آمریکا را پخش می کند.

این تبلیغات های ۶۰ ثانیه ای با عنوان «سوگند و اعتماد» از چند روز قبل ( ۱۸ مارس) در رسانه های اجتماعی منتشر شدند و قرار است به زودی در شبکه های تلویزیونی نیز نمایش داده شوند.

«شما می توانید به ما اعتماد کنید» پیام اصلی این کمپین است که به جای داده های مبتنی بر پژوهش های تخصصی از افراد و جذابیت احساسی نمایشی برای تایید واکسیناسیون کووید در مورد کودکی متکی است.

متخصصان مراقبت‌های بهداشتی، اظهارات شهادت گونه و صمیمانه‌ای را در این تیزرها ارائه می‌کنند که نشان می‌دهد چون خودشان به واکسن‌ برای کودکان و نوه‌های خود اعتماد کرده اند پس بیننده نیز باید به آن اعتماد داشته باشد.

در یک کلیپ تبلیغی،  سه پزشک و یک پرستار می گویند: واکسن‌های کووید برای کودکان بی‌خطر و مؤثر هستند. ... چیزی که ایمن نیست ابتلا به کووید است. بنابراین می خواهیم بدانید که ما به واکسن کووید و خودمان، برای بیماران و فرزندانمان اعتماد داریم. شما هم همینطور.»

در تبلیغات چنین عنوان می شود که برخی از پزشکان پدربزرگ و مادربزرگ هستند.

در هیچ یک از این آگهی‌ها به خطر احتمالی عوارض، صدمات یا مرگ مرتبط با واکسن‌ها اشاره نشده است.

واکسنی که برای کودکان تاثیر ندارد

در دوره اوج موج Omicron، پروفسور «مارک وولهاوس» متخصص بیماری های عفونی در دانشگاه ادینبورگ اسکاتلند، به روزنامه «گاردین» عنوان کرد این یک ویروس بسیار تبعیض آمیز رفتار می کند و برخی افراد بسیار بیشتر از دیگران در معرض خطر آن قرار دارند. افراد بالای ۷۵ سال ۱۰ هزار برابر بیشتر از افراد زیر ۱۵ سال در معرض خطر هستند.

تحقیقات نشان می‌دهند بسیاری از موارد کووید در گروه‌های قبل از نوجوانی بدون علامت هستند و اکثریت قریب به اتفاق کودکان چیزی بیش از علائم خفیف را تجربه نمی‌کنند.

شاید به همین دلیل، بسیاری از والدین تصمیم گرفته اند که فرزندان خردسال خود را واکسینه نکنند. بیش از چهار ماه پس از اینکه مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC) برای اولین بار واکسن را برای کودکان زیر ۵ سال توصیه کرد، فقط بیش از یک چهارم کودکان ۵ تا ۱۱ ساله هر دو واکسن را دریافت کرده اند. نزدیک به دو سوم کودکان ۱۲ تا ۱۷ ساله اصلا واکسینه نشده اند.

آخرین داده‌های بررسی‌های CDC نشان می‌دهد که ۳۳ درصد از والدین کودکان ۵ تا ۱۱ ساله گفته‌اند که «احتمالاً یا قطعاً نمی‌خواهند، فرزندان خود را در برابر کووید واکسینه کنند». ۲۶ درصد دیگر گفتند که احتمالاً فرزندان خود را واکسینه خواهند کرد یا هنوز مطمئن نیستند.

طبق داده‌های COVID-NET، تا پایان سال ۲۰۲۱، نرخ هفتگی بستری شدن در بیمارستان مرتبط با کووید در گروه سنی ۵ تا ۱۱ سال از صفر تا اوج ۱.۱ در هر ۱۰۰ هزار نفر بود.

با این حال، همانطور که The Defender گزارش داد، CDC در ۱۴ مارس ده ها هزار مورد مرگ مرتبط با COVID-۱۹ را از وب سایت ردیاب داده خود حذف کرد، از جمله اطلاعات حذف شده، آمار نزدیک به یک چهارم مرگ هایی بود که به کودکان نسبت داده می شد.

CDC در بیانیه‌ای به «رویترز» گفت که تغییراتی را در داده‌های مرگ و میر انجام داده است زیرا الگوریتم آن به طور تصادفی مرگ‌های غیرمرتبط با COVID-۱۹ را هم محاسبه می‌کند.

Once upon a time, the MMWR appeared to be a high-quality publication.

دسامبر ۲۰۲۱ در ارزیابی هزینه و فایده واکسن کوود برای کودکان 5 تا 11 سال که از سوی سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) انجام شد میانگین کلی نرخ هفتگی بستری در بیمارستان مرتبط با کووید برای این گروه سنی تقریباً ۰.۴ در هر ۱۰۰ هزار کودک بود.

قبل از اینکه CDC تنظیمات خود را برای میزان مرگ و میر ناشی از کووید انجام دهد، تعداد کل بستری شدن کودکان زیر ۱۸ سال در بیمارستان کووید در کل سال گذشته ۲۱۰۰ نفر بود. تعداد کل بستری های مرتبط با کووید برای کودکان زیر ۵ سال ۹۲۰ نفر بود.

در مقایسه، CDC گزارش داد که به طور متوسط ​​۵۸ هزار کودک زیر ۵ سال هر ساله به دلیل ابتلا به ویروس سنسیشیال تنفسی در بیمارستان بستری می شوند.

CDC  میانه ماه مارس نتایج بررسی را منتشر کرد و پس از آنالیز داده ها از جولای ۲۰۲۱ تا فوریه ۲۰۲۲ تخمین زد که تزریق دو واکسن فایزر در کودکان ۵ تا ۱۱ ساله، تنها ۳۱ درصد در برابر عفونت های نوع Omicron مؤثر بود.

این گزارش به دنبال مطالعه ای در ۲۸ فوریه منتشر شد که نشان می داد واکسن فایزر در تجزیه و تحلیل داده ها از ۱۳ دسامبر ۲۰۲۱ تا ۳۰ ژانویه ۲۰۲۲، تنها ۱۲ درصد علیه Omicron در کودکان ۵ تا ۱۱ ساله و نوجوانان ۱۲ تا ۱۷ ساله تاثیر داشت. 

شرکت  Pfizer ابتدا انتظار داشت تا اوایل ماه گذشته میلادی درخواست مجوز خود برای این گروه سنی را به FDA ارسال کند، اما به دلیل نتایج اولیه ناامید کننده و اینکه واکسن هیچ سود واضحی برای این گروه ندارند، آن را تا ماه آینده به تعویق انداخت.

پایان/

۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۰:۴۵
کد خبر: 17623

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 11 =