آیا امارات می تواند بین سوریه و ایران اختلاف بیاندازد؟

اماراتی‌ها تصور می کنند اگر اسد را به ابوظبی دعوت کرده و وعده‌های رنگارنگ به او بدهند می‌توانند سوریه را از ایران و محور مقاومت دور کنند.

به گزارش تحریریه، همانگونه که اطلاع دارید بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه پس از ۱۱ سال در یک سفر رسمی راهی ابوظبی شد و با مقامات شیخ‌نشین ابوظبی دیدار و گفت‌وگو کرد. سفر رئیس جمهور سوریه به امارات با نگاه‌ها و دیدگاه‌های متفاوتی ارزیابی شد و هر کسی آن را از نگاه خودش تحلیل کرد. در حالیکه حضور بشار اسد در ابوظبی پیروزی دیپلماتیک بسیار مهمی برای محور مقاومت به شمار می‌رود، اما نگاه و برداشت اماراتی‌ها در این زمینه هم به نوبه خود جالب است و نشان می‌دهد آنها دچار بلاهت سیاسی شده‌اند.

توهم بی‌پایان اماراتی‌ها از آنجا ناشی می‌شود که آنها فکر می‌کنند اگر اسد را به ابوظبی دعوت کرده و وعده‌های رنگارنگ به او بدهند می‌توانند سوریه را از ایران و محور مقاومت دور کنند ‌ این حقیقت که اولاد زاید همیشه دشمن ایران بوده و خواهد بود بر هیچکس پوشیده نیست این را بارها تکرار کرده‌ایم اما برای اینکه میزان بلاهت و توهم محمد بن زاید و دشمنی او با ایران و محور مقاومت را بدانید ادامه این گزارش را با دقت مطالعه کنید.

شبکه عبری زبان «کان» در گزارشی به نقل از برخی مقامات آگاه از جزئیات مذاکرات مقامات اماراتی و اسرائیلی اعلام کرد: اماراتی‌ها به «اسرائیل» پیام دادند بازگشت بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه به جمع کشورهای عربی بهتر از باقی ماندن  او تحت حمایت روسیه و ایران است، در حال حاضر باید به این مساله توجه شود زیرا از نظر استراتژیک جنگ در سوریه پایان یافته و احتمال دارد سوریه به جمع کشورهای عربی بازگردد و گرچه ارزیابی‌ها اینگونه است که این روند هرگز فورا محقق نخواهد شد اما هدف ایجاد روابطی قابل اعتماد است.

به گفته این منابع: باید در این اقدام منفعتی برای «اسرائیل» وجود داشته باشد زیرا هر مساله‌ای که بتواند از تأثیر ایران بر مرزها بکاهد، عملیاتی مثبت محسوب می‌شود. این شبکه عبری زبان افزود: این مساله در نشست سه جانبه «اسرائیل»، امارات و مصر در شرم‌الشیخ که با حضور نفتالی بنت، نخست وزیر این رژیم، عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر و محمد بن زاید آل نهیان، ولیعهد ابوظبی برگزار شد، مطرح گردید.

طبق گزارش شبکه کان، بنت و سیسی در این دیدار سعی داشتند انگیزه امارات از دعوت اسد برای سفر به ابوظبی را بفهمند. منابع اسرائیلی نیز اظهار کردند: بن‌زاید در این نشست سه‌جانبه بُعد جدیدی از علت دعوت از اسد برای سفر به کشورش را مطرح کرد.

بن زاید در حالی امیدوار است که اسد را از ایران دور کند که پیش از جنگ تروریسم علیه دمشق، مقامات عربی و غربی از او خواستند تا از ایران و محور مقاومت دور شود وگرنه سوریه را نابود خواهند کرد، اما او به خوبی فهمید تکیه کردن به ایران بسیار بسیار بهتر از تکیه به کشورهای عربی و غربی است که هیچ تعهدی نسبت به متحدانشان ندارند. اسد یک جنگ تحمیلی جهانی علیه کشورش را از سر گذراند و امروز به عنوان طرف پیروز به اماراتی سفر کرده که یکی از اصلی‌ترین حامیان گروهک‌های تروریستی در سوریه به شمار می‌رفت و اگر بن زاید فکر می‌کند اسد از متحدان واقعی‌اش دور خواهد شد چیزی بیش از بلاهت دیپلماتیک را دچار شده است.

منبع: اخبارسوریه

پایان/

۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۰
کد خبر: 17649

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 4 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۲۱:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۴
      1 0
      انشاالله که امارات این لطف را به مردم ایران بکند تا شاید جلوی کشته شدن جوانان پاک ایرانی به پای بشار اسد گرفته شود