ایران هیچ پاورقی را قبول ندارد/ نهادهای انقلابی خط قرمز ما هستند

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه انریکه مورا به عنوان نماینده اتحادیه اروپا به تهران سفر کرده و حامل پیام هایی است، گفت: تیم مذاکره کننده همانطور که اجازه عدول از خطوط قرمز را ندارد باید این پیام را به طرف های مقابل برساند که ایران هیچ پاورقی را قبول ندارد و نهادهای انقلابی خط قرمز ما هستند.

به گزارش تحریریه، ابراهیم عزیزی نماینده مجلس شورای اسلامی در خصوص سفر انریکه مورا معاون رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا به تهران برای به سرانجام رساندن نتیجه مذاکرات برجام، گفت: جمهوری اسلامی ایران همیشه دارای منطق و در چارچوب منظومه فکری و در قالب یک راهبرد کاملا روشن و مشخص حرکت کرده است و اساسا با مذاکره مشکلی ندارد و هیچ گاه مذاکره را ناپسند نمی داند و اعتقاد دارد که بسیاری از مسائل را می توان با مذاکره حل کرد.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، افزود: تمام نظامات سیاسی با مذاکره می توانند مشکلاتشان را حل کنند البته زمانی که مذاکره و ظرفیت های پارلمانی در کنار ظرفیت های میدانی قرار گیرد به نوعی مکمل اقدامات میدانی و مدیریت های مردمی تاثیرگذار است. جمهوری اسلامی هیچ گاه با مذاکره مشکلی نداشته اما آنچه مسلم است در موضوع مذاکرات وین مجلس و دولت خطوط قرمزی را از ابتدای مذاکرات تا امروز هم دنبال کردند و همچنان بر روی آنها ایستادیم.

نماینده مردم شیراز در مجلس یازدهم اظهار کرد: تیم مذاکره کنندگان ما به هیچ وجه اجازه عدول از خطوط قرمز را ندارند زیرا ملت ما عدول و عبور از خطوط قرمز را نمی پذیرند. یکی از مباحث جدی اینکه باید در موضوع مذاکرات لغو تحریم های ظالمانه به عنوان یکی از اساسی ترین خواسته ها مورد توجه قرار گیرد. ما نباید در مقابل وعده های امریکا و اروپا کوتاه بیاییم.

عزیزی بیان کرد: موضوع دیگر تضمین پرهیز از انجام اقدامات گذشته برای اجرای تعهدات است لذا در قالب اصل اجتناب ناپذیر باید طرف های مذاکره و تیم مذاکره کننده به موضوع تضمین به ویژه آوردهای اقتصادی و منافع اقتصادی توجه کنند و مجلس از هر اقدامی که منجر به تامین منافع ملی باید حمایت می کند.

وی افزود: موضوع دیگر جلوگیری از ورود به خطوط قرمز هسته ای است، ما در این مورد چارچوب هایی را برای آینده جمهوری اسلامی ایران داریم که باید حفظ کنیم لذا بستن پرونده های ظالمانه از موضوعات مهم و مورد تاکید جمهوری اسلامی ایران است.تیم مذاکره کننده موظف به رعایت این خطوط قرمز است و مقامات اروپایی باید توجه داشته باشند که این اصول برای جمهوری اسلامی ایران غیر قابل گذشت است.

عزیزی یادآور شد: نکته دیگر در موضوع تحریم ها تحریم اشخاص و تحریم های ظالمانه علیه برخی نهادها است که باید مورد توجه قرار گیرد. نهادهای انقلابی خط قرمز ما هستند و مجلس اجازه عبور از خطوط قرمز و تجاوز به حریم سپاه پاسداران را نمی دهد، سپاه حیثیت جمهوری اسلامی است و تیم مذاکره کننده باید به این موضوع توجه کند. اگر قرار به لغو تحریم ها به عنوان یک اصل مهم است در رأس آن باید لغو تحریم سپاه باشد و ما نمی توانیم بپذیریم که یک نهاد انقلابی که چشم و چراغ مردم و تکیه گاه این ملت هستند، مورد ظلم قرار گیرند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: انریکه مورا به عنوان نماینده اتحادیه اروپا به تهران سفر کرده و حتما حامل پیام هایی است، تیم مذاکره کننده در این شرایط باید  منتقل کند که جمهوری اسلامی بر رعایت خطوط قرمز خود تاکید دارد و قانون لغو تحریم ها از موضوعات مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

عزیزی تاکید کرد: ما هیچ پاورقی را قبول نداریم واجازه عبور از خط قرمزی ترسیم شده را نمی دهیم. همچنین اجازه نمی دهیم منافع ملت به مذاکرات بی حاصل گره زده شود. ما باید مطمئن شویم که مذاکرات تامین کننده منافع ملت ایران است. جمهوری اسلامی ایران به اصول خدشه ناپذیر خود پایبند است.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس در توضیح اظهارات امیرعبداللهیان درباره تحریم سپاه پاسدارن، گفت: انتظار بیان چنین اظهاراتی را از وزیر امور خارجه نداشت هرچند وی اظهارات خود را اصلاح کرد، فرمانده هان سپاه همیشه به خاطر ملت ایران ایثار کردند اما سپاه یک نهاد انقلابی و برخواسته از اراده مردم است و جمهوری اسلامی این وظیفه را دارد که از تمام ظرفیت خود برای حفاظت و حراست از این نهاد انقلابی به کار گیرد لذا بزرگترین وظیفه امروز تیم دیپلماسی ما پاسداری از پاسداران انقلاب اسلامی است.

وی افزود: سپاه همیشه مظهر از خودگذشتگی و ایثار و شجاعت بوده اما وزارت خارجه موظف است اجازه ندهد که زیاده خواهان عالم و سلطه گران، به حرمت نهاد انقلابی ایران خدشه وارد کنند، اینکه برخی فرمانده هان سپاه اعلام کردند مذاکرات را به خاطر ما متوقف نکنید، از بزرگواری آنهاست اما حیثیت این نهاد انقلابی باید حفظ شود.

منبع: خانه ملت

پایان/

۸ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۴:۳۰
کد خبر: 17742

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 9 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 1
    • IR ۰۹:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۸
      0 0
      ض
    • IR ۰۹:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۸
      0 0
      برادران گرامی به خاطر خدا سپاه را در مقابل مردم قرار ندهید کارد به استخوان مردم رسیده همه فکر می کنند توافق به خاطر سپاه انجام نمی شود مردم فکر می کنند اهمیتی ندارد همه چیز برای سپاست فرماندهان محترم سپاه درست تشخیص داده اند من ظد انقلاب نیستم 24 ماه در رسته تخریب در جبهه بودم یا در واحد اموزشی تخریب درس میدادم حواستان باشد چه می کنید