برنامه های وزارت اقتصاد برای تحقق شعار سال

معاون‌ توسعه مدیریت و منابع وزیر اقتصاد در آیین تودیع و معارفه مدیرکل جدید و سابق امور اقتصادی و دارایی استان قم، با اشاره به شعار سال ۱۴۰۱ و ارتباط آن با وزارت امور اقتصادی و دارایی بیان کرد: رفع موانع تولید، تأمین مالی و کاهش مالیات تولید از برنامه های این وزارتخانه در جهت تحقق شعار سال است.

به گزارش تحریریه، به نقل از شادا، ذبیح الله سلمانی؛ معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت امور اقتصادی و دارایی اضافه کرد: مبنای عمل  وزارت امور اقتصادی و دارایی برای سال 1401 برنامه راهبردی این وزارتخانه است که بایستی به صورت جدی در دستور کار بخش های مختلف این وزارتخانه قرار گیرد.

وی با اشاره به برنامه این وزارتخانه در خصوص توسعه سرمایه‌گذاری خارجی گفت: امنیت سرمایه‌گذاری و رفع موانع به همراه بهبود فضای کسب و کار از پیش شرط‌ های توسعه سرمایه گذاری خارجی در کشور است.

وی ابراز داشت: رویکرد وزارت اقتصاد بر سهولت در صدور مجوزهای سرمایه گذاری و تشدید نظارت بعد از صدور مجوزها با هدف افزایش درآمد و افزایش نرخ اشتغال کشور است.

سلمانی با تأکید بر ضرورت روحیه جهادی مدیران برای پیشبرد اهداف اقتصادی و توسعه کشور، به آیاتی از قرآن مجید اشاره و ادامه داد: چنانچه در احکام صادره از سوی وزارت اقتصاد آمده است؛ تعهد و تخصص ملاک انتصاب های صورت گرفته و آینده خواهد بود و سعی حداکثری وزارتخانه بر استفاده از سرمایه های داخلی برای مدیریت استانها است.

سلمانی افزود: وزارت اقتصاد بر استفاده از ظرفیت های داخلی و استانی وزارت اقتصاد تاکید ویژه دارد.

سلمانی با اشاره به اهمیت مدیریت در ساختار اداری کشور گفت: یک مدیر زمانی می تواند ادعا کندمدیر موفقی است که زندگی اداری و شخصی را برای کارمندان خود راحت تر و دلپذیرتر نماید.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت اقتصاد  با بیان اینکه معیشت و سفره مردم طی سالهای اخیر به دلیل ضعف مدیریت در کنار تحریم های اعمال شده خارجی، دچار تنگنا شده است، ادامه داد: مدیران کل امور اقتصادی و دارایی استانها، سرداران و سردمداران مقابله با جنگ اقتصادی هستند و امیدواریم‌ که همه آنها با هم افزایی و هماهنگی برای تحقق شعار سال جاری، مرد میدان و مدیران واقعی، اسلامی و متعهدی باشند.

در این آیین، مهدی فراهانی به عنوان مدیرکل جدید امور اقتصاد و دارایی استان قم معارفه شد.

عادل علیپور از مهرماه سال 95 به عنوان مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان قم فعالیت داشت که اخیرا به عنوان مدیرکل منابع انسانی و رفاه سازمان امور مالیاتی کشور منصوب شد.

پایان/

۹ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۴:۰۰
کد خبر: 17771

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 10 =