آلمان از ترس روسیه دست به دامن آمریکا شد

پنتاگون اعلام کرد که شش فروند هواپیمای جنگ الکترونیک متعلق به نیروی دریایی آمریکا و بیش از ۲۰۰ نیروی همراه به آلمان اعزام می کند.

به گزارش تحریریه، جان کربی سخنگوی پنتاگون روز دوشنبه به وقت محلی به خبرنگاران گفت که شش فروند جت ای/ای -۱۸جی گرولر نیروی دریایی آمریکا به پایگاه هوایی اسپانگداهلم در آلمان اعزام شده‌اند و انتظار می‌رود این جت‌ها امروز وارد این پایگاه شوند.

وی گفت که علاوه بر این، حدود ۲۴۰ خدمه هوایی نیروی دریایی، خلبان و کارکنان تعمیر و نگهداری همراه این جنگنده ها به آلمان منتقل می شوند.

جت‌های گرولر عمدتا در ماموریت‌های جنگ الکترونیک، از جمله ایجاد پارازیت در رادار برای کمک به مقابله با پدافند هوایی استفاده می‌شوند.

کربی مدعی شد که این جت‌ها برای مقابله با نیروهای روسیه به آلمان ارسال نشده اند و اعزام آنها  در پاسخ به هیچ حادثه‌ای انجام نشده است.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه روز ۲۱ فوریه گذشته (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۵ اسفند نیز عملیاتی نظامی که آن را "عملیات ویژه" خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو- کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد. درگیری ها در اوکراین و واکنش ها به اقدام روسیه همچنان ادامه دارد.

منبع: ایرنا

پایان/

۹ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۰
کد خبر: 17779

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 3 =