وحشت گسترده مردم آمریکا از جنگ اوکراین

نتایج یک نظرسنجی جدید نشان می دهد که ۸۵ درصد از مردم آمریکا نگران ورود کشورشان به جنگ میان روسیه و اوکراین هستند.

به گزارش تحریریه، بر اساس نظرسنجی آسوشیتدپرس، ۲۱ درصد از پاسخ دهندگان در این نظرسنجی گفتند که به شدت از ورود آمریکا به این جنگ نگران هستند، ۲۶ درصد دیگر ابراز نگرانی کرده  و ۳۸ درصد گفتند که تا حدودی نگران این امر هستند.

 در مقایسه، ۱۱ درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی اعلام کردند که چندان نگران ورود آمریکا به این درگیری نیستند و ۴ درصد دیگر اعلام کردند هیچ نگرانی در این زمینه ندارند.

این نظرسنجی همچنین نشان داد که جنگ میان روسیه و اوکراین به نگرانی ها در آمریکا در خصوص استفاده از سلاح  هسته ای در جهان دامن زده است.

۷۱ درصد شرکت کنندگان در این نظرسنجی گفتند که فکر می‌کنند حمله روسیه به اوکراین احتمال استفاده از سلاح‌های هسته‌ای در جهان را افزایش داده است. ۲۵ درصد از شرکت کنندگان گفتند که تهاجم مسکو بر احتمال استفاده از تسلیحات هسته ای در سراسر جهان تأثیری نداشته است و ۴ درصد گفتند که با آغاز این جنگ، این احتمال در واقع کاهش یافته است.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه روز ۲۱ فوریه گذشته (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۵ اسفند نیز عملیاتی نظامی که آن را "عملیات ویژه" خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو- کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد. درگیری ها در اوکراین و واکنش ها به اقدام روسیه همچنان ادامه دارد.

منبع: ایرنا

پایان/

۹ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۵
کد خبر: 17780

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 7 =