اولویت امسال وزارت صمت

معاون هماهنگی و محیط کسب‌وکار وزارت صمت در خصوص برنامه‌های این وزارتخانه برای سال «تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» اعلام کرد: اولویت‌های ما در خصوص تحقق اهداف سال در گام نخست معطوف به رفع موانع تولید و اصلاح فرآیندها است.

به گزارش تحریریه، به نقل از شاتا، سیدمهدی نیازی معاون هماهنگی و محیط کسب‌وکار وزارت صمت، در حاشیه همایش گردهمایی مدیران ارشد وزارت صمت در جمع خبرنگاران تصریح کرد: در حوزه سرمایه‌گذاری توجه ویژه‌ای به حوزه تولید دانش‌بنیان و واحدهای اشتغال‌آفرین خواهد شد.

وی اضافه کرد: سال گذشته تمرکز اصلی وزارت صمت روی توسعه زیرساخت‌ها و ابزارهای تأمین مالی بود و امسال ضمن اجرای کامل برنامه طراحی شده، اولویت‌گذاری ویژه‌ای متناسب با عنوان سال خواهیم داشت.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: با توجه به ظرفیت‌های موجود در حوزه صنعت، معدن و تجارت، معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری و همچنین حوزه علوم و تحقیقات کشور، برنامه مشترکی برای افزایش سهم تحقیق و توسعه در صنایع و واحدهای تولیدی مورد نظر است که با همکاری و هم‌افزایی بین دستگاهی در سال جدید برنامه‌ها با جدیت دنبال می‌شود.

نیازی گفت: برای هدایت واحدهای صنعتی به سمت افزایش تحقیق و توسعه در روند تولید باید مشوق‌هایی قانونی از جمله در بخش مالیات در نظر بگیریم تا شاهد جهش اساسی در این حوزه باشیم.

معاون هماهنگی و محیط کسب‌وکار وزارت صمت ادامه داد: یکی از اقدامات ویژه وزارت صنعت، معدن و تجارت برای تحقق اهداف سال تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین، توجه به ظرفیت‌ها و مزیت‌های شهرک‌ها و نواحی صنعتی در سراسر کشور است تا از امکانات موجود برای گسترش زیست‌بوم دانش‌بنیان بهره لازم را ببریم.

نیازی تأکید کرد: براساس برنامه‌ریزی انجام شده، امیدواریم تا دو هفته آینده جمع‌بندی لازم انجام شود و برنامه‌های وزارت صنعت، معدن در همکاری مشترک با معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری و سایر دستگاه‌های مسئول در حوزه شرکت‌های دانش‌بنیان و محصولات دانش‌بنیان، وارد فاز اجرا شود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به علل برگزار همایش گردهمایی مدیران ارشد وزارت صمت گفت: تدبیر وزیر صمت این بود که در خصوص شعار سال و برنامه‌های جدیدی که این وزارتخانه برای رشد صنعت، معدن و تجارت در سال ۱۴۰۱ طراحی کرده است، همه مدیران ارشد این وزارتخانه در کنار هم قرار بگیرند تا ضمن مرور اهداف و برنامه‌ها، هم‌افزایی و وحدت‌رویه بین مدیران شکل بگیرد تا بتوانیم برنامه‌های امسال را با قوت و شدت بیشتر انجام دهیم.

نیازی تصریح کرد: هدف اصلی وزارت صمت این است که فعالیت‌های دانش‌بنیان تقویت شوند و فعالیت‌های شاخص در این حوزه مانند ماشین‌آلات و تجهیزات، صنایع حمل‌ونقل، حوزه دارویی و تجهیزات پزشکی که در دانش‌بنیان بودن حوزه اقتصاد بسیار مهم هستند و همچنین حوزه میکروالکترونیک در دستور کار ویژه امسال است.

وی ادامه داد: مقوله تحقیق و توسعه که یک موضوع پایه برای بهره‌وری به شمار می‌رود و همچنین توسعه فعالیت‌های دانش‌بنیان در اولویت برنامه وزارت صمت، قرار دارد.

پایان/

۱۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۴:۰۰
کد خبر: 17806

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =