گزارش عملکرد دستگاه‌های مختلف درباره صدور مجوزهای کسب و کار به صحن علنی ارائه می‌شود/ شهرداری تهران هنوز به سامانه صدور مجوزها نپیوسته است

رئیس کمیسیون ویژه جهش تولید مجلس از ارائه گزارش نظارتی کمیسیون متبوعش درباره عملکرد دستگاه‌ها و نهادهای مختلف درخصوص صدور مجوز کسب و کارها به صحن مجلس ظرف هفته آینده خبر داد.

به گزارش تحریریه، سیدشمس الدین حسینی نمیانده مجلس شورای اسلامی، در تشریح نشست کمیسیون متبوع خود با دستگاه‌های اجرایی برای بررسی قانون اصلاح مواد (۱) و (۷) قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل (۴۴) گفت: در این نشست اقدامات دستگاه‌های مختلف در راستای اجرای این قانون مورد بررسی قرار گرفت و نماینده وزارت امور اقتصادی و دارایی نیز گزارشی در این زمینه ارائه کرد.

نماینده مردم تنکابن، رامسر و عباس آباد در مجلس شورای اسلامی افزود: برخی از دستگاه‌ها مانند وزارت نیرو و سازمان استاندارد در راستای اجرای این قانون اقدامات مناسبی انجام دادند اما در مقابل برخی دیگر از دستگاه‌ها مانند وزارت جهاد کشاورزی در اتصال به درگاه یکتای صدور مجوزهای کسب و کار تاکنون پیشرفت مناسبی نداشتند.

وی اضافه کرد: در این نشست مقرر شد که وزارت امور اقتصادی و دارایی آخرین وضعیت صدور مجوزهای کسب و کار را تا چهارشنبه در قالب گزارشی به کمیسیون ارائه کند. همچنین مقرر شد مرکز پژوهش‌ها، معاونت نظارت مجلس شورای اسلامی و دیوان محاسبات نیز گزارش‌های لازم در این زمینه را تهیه و ارائه کنند.

شهرداری‌ها باید هرچه سریعتر به سامانه یکتا بپیوندند

حسینی با بیان اینکه شهرداری‌ها هم باید هرچه سریعتر به سامانه یکتا بپیوندند، ادامه داد: از آنجا که بخش عمده‌ای از مجوزهای مرتبط با کسب و کارها مانند پروانه‌ها، استعلام‌ها و... به شهرداری‌ها مربوط است، این سازمان باید اقدامات لازم برای تحقق این مهم را انجام دهد؛ شهرداری تهران هنوز به سامانه صدور مجوزها نپیوسته است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به حضور معاونت عمرانی وزارت کشور در نشست کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید مجلس، تصریح کرد: در این جلسه مقرر شد وزارت کشور با همکاری وزارت امور اقتصادی و دارایی، مجوزهای مربوط به شهرداری‌ها را ساماندهی کنند.

رئیس کمیسیون ویژه جهش تولید مجلس افزود: ظرف هفته آینده گزارش نظارتی کمیسیون درباره عملکرد دستگاه‌ها و نهادهای مختلف درخصوص صدور مجوز کسب و کارها به صحن مجلس ارائه می‌شود.

منبع: خانه ملت

پابان/

۱۶ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۵
کد خبر: 17972

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 9 =