عربستان قیمت رسمی فروش نفت برای مشتریانش را افزایش داد

عربستان قیمت رسمی فروش نفت خام سبک خود را برای عرضه به همه مشتریانش در ماه مه افزایش داد.

به گزارش تحریریه، به نقل از خبرگزاری رویترز، عربستان روز دوشنبه (۱۵ فروردین‌ماه) قیمت رسمی فروش انواع نفت خام خود را برای عرضه به همه مناطق جهان در ماه مه افزایش داد، در حالی که قیمت نفت عرضه‌شده به مشتریان آسیایی ریاض به‌طور بی‌سابقه‌ای بالا رفت.

شرکت سعودی آرامکو قیمت رسمی فروش ماه آوریل نفت خام «سبک عربی» را برای عرضه به مشتریان آسیایی ۹ دلار و ۳۵ سنت برای هر بشکه بیشتر از میانگین قیمت نفت خام شاخص‌های عمان/ دوبی تعیین کرد، این رقم ۴ دلار و ۴ سنت بیشتر از ماه پیش است.

سعودی آرامکو همچنین نفت نوع «سبک عربی» را در ماه مه به منطقه شمال غربی اروپا، ۴ دلار و ۶۰ سنت برای هر بشکه بالاتر از نفت خام شاخص برنت دریای شمال عرضه کرد، این رقم یک دلار و ۱۵ سنت بیشتر از ماه پیش از آن است.

قیمت رسمی فروش عربستان برای تحویل در ماه مه به مشتریانش در ایالات متحده آمریکا هم به ارزش مثبت ۵ دلار و ۶۵ سنت برای هر بشکه نسبت به شاخص خام ترش آرگوس (ASCI) تعیین شد که ۲ دلار و ۲۰ سنت بیشتر از آوریل است.

عربستان قیمت نفت خود را بر اساس پیشنهاد مشتریان و پس از محاسبه تغییر ارزش نفت خود نسبت به ماه گذشته، بر اساس قیمت فرآورده‌ها تعیین می‌کند.

منبع: شانا

پایان/

۱۶ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۵
کد خبر: 17980

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 15 =