بررسی فوری مشکلات زنان سینماگر مدعی آزار جنسی

رئیس سازمان سینمایی در اولین جلسه شورای معاونین و مدیران سازمان سینمایی دستور داد «شورای اخلاق حرفه‌ای سینما» ایجاد شود.

به گزارش تحریریه، محمد خزاعی در اولین جلسه شورای معاونان و مدیران سازمان سینمایی با توجه به برخی حواشی مطرح شده و مشکلات فعالان و دست اندرکاران سینما گفت: سینمای ایران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به « اخلاق مداری»، «خانواده محوری» و «ماهیت فرهنگی- انسانی» در جهان مشهور است و این عصاره تلاش‌ها و مجاهدت قاطبه سینماگران، مسئولان صنفی و حاکمیت فرهنگی کشور بوده و این شاخصه سینمای ایران مبتنی بر آرمان‌های اعتقادی، دینی و ملی جامعه و متاثر از گفتمان انقلاب است.

رئیس سازمان سینمایی با تاکید بر شاخصه حفظ نجابت و رویکرد اخلاق گرایانه، به عنوان یکی از خطوط قرمز و تمایزات سینمای ایران تصریح کرد: تحقق این موضوع، در گرو جهت گیری کلیت سینما از سیاستگذاری، مدیریت و فضای تولید و ... در این مسیر است و چنانچه این مهم، خدشه دار شود ساحت اخلاقی و حیای سینمای ایران دچار آسیب می شود و آن گاه، خروجی این سینما، هیچگاه، در خدمت کرامت هویت انسانی، شرافت زنان، خانواده‌ها و فرهنگ عمومی جامعه نخواهد بود.

وی با اشاره به نقش پررنگ زنان سینماگر در رشد و درخشش سینمای بعد از انقلاب اسلامی ادامه داد: بی شک، نقش و جایگاه زنان سینماگر در زمینه های مختلف اعم از دانشگاه، تربیت نیروی انسانی، و تاثیرگذاری آن ها در تهیه و تولید فیلم های شریف و جریان ساز و موفقیت ها و افتخارآفرینی های داخلی و بین المللی به هیچ وجه قابل انکار نیست. 

به گفته وی، سینمای ایران یکی از شاخصه های مهم جمهوری اسلامی در عرصه بین الملل است که بخش بزرگی از این موفقیت مرهون حضور موثر بانوان در سینما است. 

رئیس سازمان سینمایی با اشاره به برخی مشکلات و نگرانی های های زنان سینماگر و نیز، مشکلات دیگری که مبتلابه خانواده سینما است از تشکیل "شورای اخلاق حرفه ای سینما" خبر داد.

رئیس سازمان سینمایی با اعلام این خبر عنوان کرد: این شورا به منظور صیانت از حقوق سینماگران و توسعه اخلاق حرفه ای در سینمای کشور ایجاد می شود.

شورایی که اولین ماموریتش تشکیل کمیته بانوان متشکل از دو فیلمساز زن، یک روانشناس، یک جامعه شناس و یک حقوقدان است تا نسبت به بررسی مسائل و مشکلات زنان سینماگر در سینما و حواشی پیش آمده به طور عاجل و قاطع اقدام نمایند و نتیجه پیگیری‌ها و بررسی‌ها را به شورا گزارش دهند.

مدیرعامل خانه سنما، معاون نظارت و ارزشیابی، مدیران کل حراست و حقوقی سازمان سینمایی، مشاور اصناف رئیس سازمان، مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی و همچنین دکتر مائده چیت ساز عضو حقوقدان به معرفی مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضایه و انسیه شاه حسینی نویسنده و کارگردان سینما اعضای شورای اخلاق حرفه‌ای خواهند بود.

پایان/

۱۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۰
کد خبر: 17991

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 15 =