شهری که می تواند الگوی تحقق شعار سال باشد

فرماندار شهربابک گفت:با توجه به ظرفیت های شهرستان می‌توانیم برای این تحقق شعار سال شهربابک را به عنوان الگو معرفی کنیم.

به گزارش تحریریه، فرماندار شهربابک در جلسه شورای اداری شهرستان گفت: حدود ۲ سال قبل با حضور وزیر وقت صمت چند پروژه عظیم در شهرستان با اعتبار بالغ بر ۲۰ هزار میلیارد تومان کلنگ‌زنی شد و برخی از این پروژه‌ها به مرحله اجرا رسیده اند و برخی به تازگی پیمان کارشان مشخص شده است.

قاسم شمسی با اشاره به برخی از این پروژه‌ها افزود: امسال نیز از محل ۲ درصد معادن ۲۵ میلیارد تومان پروژه برای شهرستان تعریف شده است.

وی به نامگذاری سال ۱۴۰۱ به نام تولید دانش بنیان و اشتغال زایی اشاره کرد و گفت: با توجه به ظرفیت های شهرستان می‌توانیم برای این تحقق شعار سال شهربابک را به عنوان الگو  معرفی کنیم.

شمسی یادآور شد: خوشبختانه اقدامات اولیه برای راه‌اندازی مرکز دانش بنیان در شهرستان انجام شده و ۸۰۰ میلیون تومان برای تجهیز پارک علم و فناوری اختصاص پیدا کرده است و امیدواریم تا یک ماه آینده این مرکز افتتاح شود.

وی خاطر نشان کرد: با راه اندازی پروژه های شرکت ملی صنایع مس در شهرستان تولید کنسانتره در شهرستان سه برابر و به عدد ۴۸۰ تن در سال می رسد.

فرماندار شهربابک با اشاره به جاده رباط بیان داشت: سال گذشته به دلیل افزایش قیمت سیمان، قیر و سایر تجهیزات، کار تکمیل جاده رباط متوقف شده بود اما از دی ماه سال گذشته و با پیگیری نماینده محترم مردم شهربابک در مجلس شورای اسلامی قیر ۱۸ کیلومتر و سیمان قسمتی از آن تامین شده است و امیدواریم امسال این مسیر تکمیل شود.

 وی با اشاره به باند فعلی این مسیر افزود: با رایزنی های انجام شده ۶۰ میلیارد تومان برای بازسازی باند فعلی از رودخانه شور در نظر گرفته شده و پیمانکار آن هم مشخص شده است.

 *در زمینه های تولیدی 10 درصد رشد داشته ایم

حسین ابراهیمی نسب مدیر مجتمع مس شهربابک نیز در ادامه گفت: سال1400 نسبت به سال قبل در زمینه های تولیدی 10 درصد رشد داشتیم و از برنامه تعیین شده جلوتر بودیم.

وی افزود: تغلیظ دو میدوک کارهای مقدماتی آن شروع شده و انشاءالله تا پایان خرداد ماه عملیات خاکبرداری به اتمام می رسد و در آن زمان پیمانکار عملیات اجرایی را شروع می کند.

ابراهیمی نسب با بیان اینکه پروژه آهک هم پیشرفت هایی داشته و تجهیز کارگاه توسط پیمانکار انجام شده، تصریح کرد: در راستای راه اندازی فولتاسیون سرباره نیز پیمانکار زمین را تسطیح کرده و در حال عقد قرارداد برای خرید تجهیزات است.


وی با اشاره به اینکه پروژه ریلی خاتون آباد هم تکمیل و آماده افتتاح است، بیان داشت: پروژه انتقال آب خلیج فارس به صنعت شهرستان، مجوز هیات مدیره را گرفته و مناقصه و انتخاب پیمانکار آن در حال انجام است.

ابراهیمی نسب اظهار داشت: ورزشگاه شهدای مس هم نقص هایی داشت که برطرف شده و بسیاری از قسمت های آن تکمیل شده است. با افتتاح قسمت اصلی ورزشگاه بسیاری از رشته های ورزشی ما مکان مناسبی برای تمرین و مسابقه دارند.


مدیر مجتمع مس شهربابک یادآور شد: زمینی به مساحت چهار هکتاری، با اعتبار 80 میلیارد تومان در جوار ورزشگاه شهدای مس برای ساخت مهمانسرا در نظر گرفته شده است که امیدواریم طی یک و نیم سال آینده آماده شود.

وی با بیان اینکه سد رسوبگیر میدوک پر شده است، گفت: امیدواریم بتوانیم با کمک دستگاه های شهرستان برای احداث سد رسوبگیر دیگری جانمایی انجام دهیم و عملیات اجرایی آن را آغاز کنیم.

ابراهیمی نسب با اشاره به اینکه اقدامات برای زمین بیمارستان و انتقال سند آن انجام شده است، تصریح کرد: مس مبلغی را که باید برای زمین بیمارستان به ایمیدرو میپرداخته پرداخت کرده است و نقشه های بیمارستان هم در حال تکمیل است.

وی خاطر نشان کرد: پیمانکار پروژه انتقال آب به روستای خبر مشخص، ۱۰ میلیارد تومان برای این طرح بودجه اختصاص داده شده است و کار آبرسانی تا دو هفته آینده آغاز می شود.

ابراهیمی نسب افزود: از محل ۲ درصد معادن مبلغ سه میلیارد تومان برای کمک به روستای میمند مصوب گردیده است و همچنین از همین محل بودجه خرید یک دستگاه گریدر برای تیغ زنی جاده های عشایری در نظر گرفته شده است.

پایان/

۱۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۰
کد خبر: 18000

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 5 =