قیمت لوکس ترین خودروهای چینی بازار ایران اعلام شد

براساس جدیدترین اطلاعیه‌ی مدیران خودرو، تیگو ۸ پرو با قیمت ۱/۷ میلیارد تومان فروخته می‌شود. تیگو ۷ پرو و تیگو ۸ کلاسیک هم به ترتیب، ۱/۱۹۰ و ۱/۴۳۰ میلیارد تومان قیمت‌گذاری شده‌اند.

به گزارش تحریریه، اواخر دی‌ماه سال ۱۴۰۰، فونیکس تیگو ۸ پرو به عنوان محصول پرچمدار چری و مدیران خودرو در ایران پیش‌فروش شد. این مدل، یک میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان قیمت‌ داشت اما برنامه‌ی پیش‌خرید به دلایل مختلف، از جمله انتقادات وارد شده از سوی سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، متوقف شد. حال با شروع سال ۱۴۰۱ و افزایش نرخ دلار در بازار آزاد، مدیران خودرو قیمت نهایی فونیکس تیگو ۸ پرو را، یک میلیارد و ۷۱۱ میلیون تومان اعلام کرده و ۳۹ میلیون تومان کاهش قیمت ارائه داده است.

تیگو ۸ پرو، موتور ۱٫۶ لیتر توربوشارژ با قدرت ۱۹۴ اسب‌بخار و گشتاور ۲۹۰ نیوتن‌متر دارد. جعبه‌دنده اتوماتیک هفت‌سرعته مجهز به دبل‌کلاچ، سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتربرساعت ۹ ثانیه‌ای برای تیگو ۸ پرو فراهم می‌کند. میانگین مصرف سوخت خودرو با استاندارد آلایندگی یورو۶ براساس اطلاعات موجود در سایت‌های غیرایرانی، هفت لیتر در صد کیلومتر است که برای خودرویی با وزن خالص ۱،۵۵۰ کیلوگرم، راضی‌کننده خواهد بود.  فونیکس تیگو ۸ پرو، فقط با سیستم دیفرانسیل جلو (FWD) تولید می‌شود و نهایت سرعتش به ۱۸۵ کیلومتربرساعت می‌رسد.

تیگو ۸ کلاسیک، دیگر محصول جدید مدیران خودرو برای سال ۱۴۰۱ است. این مدل در ظاهر، شباهت زیادی به X55 دارد اما ابعاد بزرگ نزدیک به تیگو ۸ پرو ارائه می‌دهد. چری تیگو ۸ کلاسیک  با پیشرانه‌ی ۱.۵ لیتری توربوشارژ فروخته می‌شود. این مدل ۱۴۷ اسب‌بخار قدرت در ۵،۵۰۰ دوربردقیقه تولید می‌کند و ۲۱۰ نیوتن‌متر گشتاور از ۱،۷۵۰ تا ۴،۰۰۰ دوربردقیقه دارد. میانگین مصرف سوخت این مدل، حدود ۹ لیتر در صد کیلومتر پیش‌بینی شده است.

سومین کراس‌اور جدید مدیران خودرو، تیگو ۷ پرو است. این مدل، از سبک طراحی تیگو ۸ پرو پیروی می‌کند اما ابعادی مشابه تیگو ۷ اصلی موجود در ایران دارد.  با این شرایط می‌توان اطمینان داشت موتور ۱/۵ لیتری توربوشارژ با قدرت ۱۵۰ اسب‌بخار و گشتاور ۲۱۰ نیوتن‌متر، همراه جعبه‌دنده ۶ سرعته دبل کلاچ، روی تیگو ۷ پرو نصب شود تا سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر برساعت، حدود ۱۰ تا ۱۱ ثانیه و نهایت سرعت ۱۸۰ کیلومتربرساعت فراهم شود.

فونیکس تیگو ۷ پرو  ۱٫۱۹۰٫۶۷۳٫۰۰۰
فونیکس تیگو ۸ کلاسیک  ۱٫۴۳۰٫۰۰۰٫۰۰۰
فونیکس تیگو ۸ پرو  ۱٫۷۱۱٫۷۷۳٫۰۰۰

منبع: پدال

پایان/

۲۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۵
کد خبر: 18099

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 5 =