لایحه واکسیناسیون اجباری در آلمان رد شد

لایحه واکسیناسیون اجباری کرونا برای افراد بالای ۶۰ سال در آلمان اکثریت آرا پارلمان را کسب نکرد.

به گزارش تحریریه، اکثریت نمایندگان پارلمان آلمان پیش‌نویس قانون واکسیناسیون اجباری برای همه افراد بالای ۶۰ سال را رد کردند.

بر اساس گزارش دویچه وله آلمان ۳۷۸ نماینده رای مخالف، ۲۹۶ نماینده رای موافق و ۹ نفر نیز به پیش‌نویس ارائه‌شده رای ممتنع دادند. بنابراین دیگر هیچ الزام قانونی برای واکسیناسیون اجباری کرونا در آلمان وجود نخواهد داشت.

بسیاری از محدودیت‌های کرونایی در آلمان از سوم آوریل برداشته شدند و استفاده از ماسک تنها در وسایل حمل ‌و نقل عمومی، مسافت‌های طولانی و هواپیماها اجباری است اما در بیمارستان‌ها، خانه‌های سالمندان، مراکز دیالیز و مطب‌های پزشکی می‌تواند همچنان اجباری باقی بماند. در این زمینه هر ایالت آلمان می‌تواند برای خود تصمیم‌گیری کند.

در پارلمان آلمان پیش از این نیز بارها در مورد تمدید احتمالی الزامات واکسیناسیون کرونا بحث شده بود.

طرفداران واکسیناسیون از احزاب سوسیال دمکرات، سبزها و حزب لیبرال که ائتلاف دولتی را تشکیل می دهند،  سعی کردند رای‌گیری بر سر لایحه واکسیناسیون از سن ۶۰ سالگی در ابتدای مباحثات پارلمان مطرح نشود اما اکثریت نمایندگان این موضوع را رد کردند.

لازم بذکر است که در کشور ۸۳ میلیون نفری آلمان در هفته های اخیر روزانه حدود ۲۵۰ نفر در اثر کرونا جان خود را از دست داده اند و این در حالی است که قریب به ۷۶ درصد جمعیت آلمان هر دو دوز و قریب به ۵۹ درصد دوز سوم واکسن را نیز دریافت کرده اند.

پایان/

۲۳ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۴:۰۰
کد خبر: 18152

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 1 =