تصمیم جدید و پیش بینی نشده درباره واردات خودرو

خبر پیش بینی نشده درباره واردات خودرو از جلسه مجمع تشخیص و دولت به بیرون درز کرده است.

به گزارش تحریریه، خبر پیش بینی نشده درباره واردات خودرو از جلسه مجمع تشخیص و دولت به بیرون درز کرده است. در همین راستا، هفته گذشته جلسه مهمی در مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره تعیین تکلیف حواشی واردات خودرو برگزار و جلسه تکمیلی نیز در هفته جاری انجام خواهد شد. ظاهرا مجمع تشخیص برخلاف هیئت عالی نظارت بر حسن اجرای سیاست های کلی نظام مخالفتی با واردات خودرو نداشته است.

اگرچه آزادسازی واردات خودرو نیازی به قانون جدید ندارد و با مصوبه سران قوا در سال 1397 ممنوع شده است، اما به هر صورت قوای مختلف مانند دولت ترجیح می دهند این مسیر را رفته و کار را در مجمع تشخیص پیگیری کنند.

ظاهرا موافقت دولت و مجلس با واردات خودرو باعث همراه شدن مجمع تشخیص مصلحت نظام با این مساله شده است. 

پایان/

۲۸ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۲:۴۵
کد خبر: 18269

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 2 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 3
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 2
    • محمد نور کجوری IR ۰۴:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
      0 2
      دولت روحانی داشت ایر باس میخرید . عده ایی میگفتند چرا میخری بیا و تکنولوژی اش را وارد کن و بساز . همان عده حالا میگویند ما توانایی رفع موانع تولید خودرو را نداریم بیاییم دست به واردات بزنیم .به نظرم تا تمام تلاشها برای سامان دادن صنایع حساس در شرایط ابر تحریم صورت نگرفته ..واردات کالای قابل تولید در داخل یک خیانت اشکار به ملت -میهن و انقلابمان هست که با یک من شعار و صد گونی ریش و صدبار پیاده روی کربلا هم هضم نخواهد شد . باعث تاسف است که انهاییکه شعار تولید ملی و رفع موانع تولید و کار جهادی دادند برای رفع موانع و مشکلات قانونی واردات فرمان صادر کردند .
      • محمد IR ۱۹:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
        0 0
        چرا قیمه هارو میریزی داخل ماست ها؟ همه کشورهای دنیا خودرو وارد میکنن حتی آمریکا و اروپا که آخرین تکنولوژی های خودرو سازی دارن ، یکی از بزرگترین علت های واردات خودرو اینه که بازار از تسخیر دو خودرو ساز خارج بشه چون از تمام ملت سواستفاده کردن و و با انحصار و کاهش روز به روز کیفیت صنعت خودرو نابود کردن ، لازمه افرایش کیفیت محصولات رقابت تنگاتنگ تولید کنندگان خودرو هست ، آمریکا اجازه واردات خودرو برای چی میده؟ چون شرکت های داخلی وادار بشن برای از دست ندادن بازار کیفیت و تولید افرایش بدن
    • ناشناس IR ۰۸:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
      1 0
      چرا خبرگزاری تسنیم در خصوص خودروهایی که در گمرک پیگیری نمیکند؟!! منظور چندین هزار خودرو در گمرک که سالها بخاطر همین ممنوعیت ۴ ساله در گمرک هستند