بهترین هاچ‌بک بازار + عکس

مهندس ارشد توسعه GR کرولا در مصاحبه‌ای با مجله «کار اند درایور» مدعی شده است که این کرولا با بقیه خودروهای همرده تفاوت زیادی دارد.

به گزارش تحریریه، تویوتا GR کرولا پس از معرفی خود آنقدر سروصدا به پا کرده است که همه‌ و همه از این خودرو انتظار دارند که به یکی از بهترین خودروهای رانندگی در بازار تبدیل شود؛ با توجه به سخنان مهندس ارشد این شرکت، گویا همین‌گونه نیز خواهد بود.

مهندس ارشد توسعه GR کرولا، «نایوکی ساکاماتو»، در مصاحبه‌ای با مجله «کار اند درایور» با تاکید خاطرنشان کرده بود که این کرولا با بقیه خودروهای همرده تفاوت زیادی دارد. برای شروع می‌توان به چلوپنجره بسیار بزرگ، خشن و زیبای آن اشاره کرد که در مقایسه با کرولای معمولی واقعا «عظیم» است. ساکاماتو می‌گوید که سیستم چهارچرخ محرک GR کرولا نیز کاملا مخصوص خودش طراحی شده است. او مدعی است که تویوتا برای توسعه این خودرو از داده‌های به‌دست‌آمده از رقابت‌های رالی قهرمانی استفاده کرده است و برای کنترل شتاب و پیشرانه در شرایط گوناگون، گزینه‌های زیادی را در اختیار راننده قرار می‌دهد.

حال با توجه به اینکه نسخه «Circuit Edition» این خودرو تنها ۱۴۵۱ کیلوگرم وزن خواهد داشت، می‌توان اطمینان حاصل کرد که تویوتا کیی از بهترین خودروهایش را به جهان معرفی کرده است؛ خودرویی که به‌حتم از هاچبک GR یاریس نیز موفق‌تر خواهد بود.

ژاپنی‌ها برای دریافت قدرت بیشتر از موتور کوچک ۳ سیلندر نسبت‌به مدل GR یاریس (۳۰۰ اسب بخار دربرابر ۲۶۸ اسب بخار)، سوخت و شتاب کارکرد پیشرانه را افزایش دادند. آن‌ها ساختار کرولا را نیز محکم‌تر از قبل کرده‌اند تا به‌خوبی پذیرای قدرت اضافه‌تر باشد. ساکاماتو در این‌بار می‌گوید:

شاسی این خودرو تقویت‌شده است، ۳۴۹ جوش اضافه دارد و ۲.۷ متر آب‌بندی و چسب بیشتر. کف خودرو در بخش پشتی متفاوت از قبل شده تا فضای لازم برای جاسازی دیفرانسیل نیز فراهم گردد. ما باتری را نیز از جلو به عقب منتقل کرده‌ایم تا توزیع وزن بهتری بر خودرو حاکم شود.

نسخه مخصوص Circuit Edition به تخته سقف آلیاژی با ترکیب فیبرکربن مجهز خواهد شد که براساس گفته طراح آن، قیمت نهایی را کاهش داده و چهره‌ای بهتری به خودرو بخشیده است. براساس سخنان او، توسعه این خودرو به سال ۲۰۱۸ بازمی‌گردد؛ یعنی زمانی پیش از معرفی GR یاریس. سال ۲۰۱۸ همان زمانی بود که تویوتا از مدل مفهومی GR سوپراسپرت کانسپت پرده‌برداری کرد؛ گفتنی است که تویوتا سال پیش اعلام کرد که قصد ساخت این مدل مفهومی را ندارد.

با وجود اینکه معرفی یک ابرخودرو دیگر توسط تویوتا می‌توانست اتفاقی جذاب تلقی گردد اما درحقیقت، ورود یک خودروی هاچبک با قیمتی به‌مراتب کمتر و امکان خرید توسط گستره وسیعی از عاشقان خودرو، رویدادی امیدوارکننده‌تر است. از آنجایی که تویوتا برای فروش ۶۶۰۰ واحد برنامه‌ریزی‌شده در آمریکا کمی مشکل دارد، فرصت مناسبی برای خرید این خودرو فراهم شده است.

منبع: پدال

پایان/

۲۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۰
کد خبر: 18272

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 1 =