برای مقابله با روسیه دوش آب گرم تعطیل

مسئولین آلمانی به خاطر کاهش شدید واردات گاز از شهروندان این کشور خواستند برای صرفه جویی در مصرف کمتر دوش آب گرم بگیرند.

به گزارش تحریریه، سیاستگذاران انرژی آلمان هشدار داده‌اند که اگر واردات گاز روسیه قطع شود، عرضه گاز تنها تا اوایل پاییز ادامه خواهد داشت. به همین دلیل به آلمانی‌ها توصیه شده است چون ممکن است واردات گاز طبیعی این کشور از روسیه به دلیل حمله نظامی به اوکراین تحریم و قطع شود در مورد شیوه‌های مصرف دوش آب گرم تجدید نظر کنند.

کلاوس مولر، رئیس آژانس شبکه فدرال آلمان در مصاحبه‌ای گفت: "باید از خود یک سوال بپرسید که آیا واقعاً باید هفت روز در هفته دوش آب گرم بگیرید یا خیر."

این سخنان بازتاب بیانیه مشابهی بود که قبلاً توسط مارگرت وستاگر کمیسر اروپایی به ساکنان اتحادیه اروپا توصیه کرده بود "دوش حمام خود و نوجوان خود را کنترل کنند، و وقتی دوش آب گرم خود را خاموش کردید، بگویید، "پوتین آن را بگیر."

به گفته مولر، اگر آلمان واردات خود را از روسیه قطع کند، ذخایر گاز در این کشور حداکثر تا پایان تابستان یا اوایل پاییز باقی خواهد ماند. اما پس از آن انبارها خالی خواهند بود. و ما دوست نداریم قبل از زمستان چنین وضعیتی داشته باشیم.»

در بحبوحه فشار فزاینده بر اتحادیه اروپا برای افزودن حامل‌های انرژی روسیه به فهرست تحریم‌های مرتبط با اوکراین، آلمان ماه گذشته طرحی اضطراری را برای مدیریت عرضه گاز آغاز کرد که می‌تواند منجر به جیره‌بندی انرژی و اولویت‌بندی خانوارها و زیرساخت‌های حیاتی مانند بیمارستان‌ها شود.

تولید کنندگان دارو و مواد غذایی مولر در مصاحبه‌ای در اوایل این هفته همچنین به شهروندان هشدار داد که این طرح را سخره نگیرند و شروع به کاهش استفاده از تجملات خانگی خود کنند.

هفته گذشته، اتحادیه اروپا بسته جدیدی از تحریم‌ها علیه روسیه از جمله ممنوعیت واردات زغال سنگ از ماه اوت را تصویب کرد. آلمان تلاش‌های خود را برای کاهش واردات از روسیه افزایش داده است، اما برلین می‌گوید که پایان دادن به اتکای خود به انرژی روسیه ممکن است تا تابستان ۲۰۲۴ طول بکشد. نفت روسیه در حال حاضر ۲۵ درصد از واردات آلمان را تشکیل می‌دهد که در مقایسه با فوریه ۳۵ درصد کاهش یافته است. واردات گاز نیز از ۵۵ درصد به ۴۰ درصد کاهش یافته است. واردات زغال سنگ سخت روسیه به نصف کاهش یافته و به ۲۵ درصد رسیده است.

درخواست‌ها برای پایان دادن به اتکای اروپا به انرژی روسیه پس از آغاز عملیات نظامی مسکو در اوکراین در ۲۴ فوریه افزایش یافته است.

روسیه می‌گوید هدف از این عملیات غیرنظامی‌سازی و «جنگ زدایی» کشور همسایه است، اما بسیاری از کشورهای غربی این اقدام را یک تجاوز غیرقانونی می‌دانند. در نتیجه، ایالات متحده، بریتانیا، بیشتر کشورهای اتحادیه اروپا و تعدادی از کشورهای دیگر، مسکو را با ممنوعیت‌ها و محدودیت‌های اقتصادی به منظور تحت فشار قرار دادن این کشور برای پایان دادن به عملیات نظامی در اوکراین روبرو ساختند. با این حال، تحریم‌ها تاکنون واردات انرژی از روسیه را شامل نشده است، زیرا بسیاری از کشورها به شدت به نفت و گاز روسیه متکی هستند.

منبع: مهر

پایان/

۳۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۲:۰۰
کد خبر: 18336

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 9 =