تسلا هم از موبایل سازان یاد گرفت؛ حذف شارژر سیار

پس از حذف شارژر از داخل بسته بسیاری گوشی های پرچمدار، شرکت تسلا نیز از این حرکت عجیب استقبال کرده و قرار است خودروهای خود را بدون شارژر قابل حمل عرضه کند.

به گزارش تحریریه، مدیرعامل تسلا در چند توییت تایید کرد که شارژر قابل حمل دیگر به همراه خودروهای جدید این شرکت عرضه نخواهد شد و در عوض به صورت جداگانه با قیمت 200 دلار به فروش می‌رسد. این شارژر پیش‌تر روی خود اتومبیل قرار می‌گرفت و به رانندگان اجازه می‌داد تا خودرو را با پریزهای استاندارد برق خانگی شارژ کنند.

اکانت توییتر Tesla_Adri به‌تازگی در خبری اعلام کرد که تسلا صفحه پشتیبانی خود را به‌روز کرده و دیگر خبری از عرضه باندل کانکتور شارژ سیار به همراه خودرو نیست. ابتدا تصور می‌شد که اشتباهی در سایت رخ داده، ولی در جدولی که در این صفحه قرار داشت، عکس باندل نسل 2 دیده می‌شد و قیمت آن 400 دلار اعلام شده بود.

ماسک: کانکتور سیار با قیمت 200 دلار عرضه می‌شود

«ایلان ماسک»، مدیرعامل تسلا در توییتی در پاسخ به این گزارش‌ها تایید کرد که این شرکت دیگر کانکتور سیار نسل 2 را با خودروهای جدید خود عرضه نمی‌کند. ماسک توضیح داد: «آمارهای مصرف بسیار پایین بود، بنابراین عرضه آن بیهوده به نظر می‌رسید.» او چند ساعت بعد در توییتی اضافه کرد که قیمت این کانکتور مطابق بازخورد کاربران به 200 دلار کاهش می‌یابد. ماسک گفت تسلا در زمان خرید اتومبیل سفارش کانکتور سیار را آسان می‌کند. او همچنین کاربران را تشویق کرد که قبل از تحویل خودرو شارژر خود را در محل مربوطه نصب کنند.

با این حال، قیمت کانکتور سیار نسل 2 هنوز در وب‌سایت تسلا 275 دلار است و کاربران نمی‌توانند آن را خریداری کنند چون این محصول فعلا موجود نیست. کانکتور نسل 1 هم شرایطی مشابهی دارد. مشخص نیست که این دو محصول از چند وقت پیش ناموجود شده‌اند و آیا مشکلی در زنجیره تامین باعث کمبود این محصولات شده یا خیر.

بسیاری از کاربران اقدام تسلا را مشابه تصمیم شرکت‌های دنیای موبایل در زمینه حذف آداپتور شارژر از جعبه گوشی‌ها می‌دانند. اپل در سال 2020 تصمیم گرفت آداپتور آیفون را از جعبه این محصول حذف کند و به فاصله کوتاهی سامسونگ هم سیاست مشابهی را اجرا کردند. حالا باید منتظر بمانیم تا ببینیم بقیه شرکت‌های سازنده خودروهای برقی هم دنباله‌روی تسلا خواهند شد یا خیر.

منبع: دیجیاتو

پایان/

۳۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۷:۰۰
کد خبر: 18341

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 5 =